Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Jag vet förlåt! Faktiskt så lät det lite så! Vi älskade faktiskt resan till åre men det var jäkligt dyrt ställe att vara på med 4 barn!
Men de kune ju inte ge oss något badrum eftersom vårat var precis nyrenoverat utan lån när de spelade in!
Jag har funderat lite det kan vara många orsaker!
En mindre trolig teori kan ju vara att man inte vill ge folk renoveringen för att då försvinner kanske moroten att kämpa för!
en annan är att det helt styrs av vilka sponsorer man får till programmet och att det därför kan variera så mycket!
Men varför det är så ojämt vet jag inte för jag tycker inte det motsvarar den insatsen som folk har gjort!
En familj fick ju fönster och målning för säkert 60.000:- plus en resa till thailand för säkert 50.000:- och något mer!
Och dem här fick en lyxresa till överkalix! Vet du har någon försökt att söka på lyxresa till överkalix! Det verkar inte vara så stort utbud på dem!
Och 4 stjärnigt är ju ingen garanti för att det är lyx! Flera Scandic når faktiskt fyra stjärnor utan problem i Sverige!
Jag menade såklart inte att du var bortskämd, skämtade till det lite bara
Visst kan det va kul, men det är ju fortfarande skräp i jämförelse.
Det där med att man vill att dom ska kämpa själva kan stämma. Å andra sidan var det ett par med en 4-5 (?) miljoners villa i Bromma som hade höga inkomster som fick sitt badrum renoverat för över 100 000 kr. Samtidigt så har det varit "halvfattiga" familjer med som fått skräp i belöning när dom deltagit. Lite småkonstigt är det....
Jag menar, har man inget badrum för att man inte har råd att renovera det, så kan man helt enkelt inte gå och köpa en så dyr och stor villa. Hade dom bara bytt ner sig lite grand så hade dom inte haft några bekymmer med ekonomin i livet överhuvudtaget.
Sponsorer tror jag är orsaken nu när du säger det. Det är bara kolla på "Extreme Home Makeover" och titta på hur ojämt det kan vara där. Sponsorerna är iofs många gånger samma, men byggbolagen skiljer sig från program till program.
Personligen har jag väldigt svårt och se hur en resa till Överkalix kan vara lyxig överhuvudtaget. Jag menar, åka hundsläde och pimpla (som dom sa att man kunde göra) är inte direkt något jag kallar lyx, haha!
Att bo på ett fint hotell placerat i Överkalix gör inte en resa till lyx, så är det bara
Om man jämför en resa till Överkalix med en renovering samt resa till Thailand så är det som att jämföra en champinjon med en tryffel.
Aja, orättvist är det iaf.