2007-11-16, 15:01
Medlem
TommyGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktoorr
...tjejen hade någonting med färdtjänsten att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
Åkte hon mycket?

haha Poäng till dig! Roligaste jag läst idag, hehe.

Edit: tror hon körde färdtjänsten, det var kanske så hon träffade sin pojkvän
Citera
2007-11-16, 16:15
Medlem
MadamMims avatar
En lyxresa....till Överkalix. Jag garvade halvt ihjäl mig.
Varför får vissa nya badrum för 150 000 kr när andra får skräppris? Får man välja eller hur går det till? Hade blivit skitförbannad om jag hade fått en resa till Överkalix om jag hade ett trasigt/icke befintligt badrum
Citera
2007-11-16, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Det skulle vara riktigt intressant att få se en uppföljning av deltagarna i lyxfällan efter, säg ett halvår för att se om de kommit vidare eller bara fallit in i samma banor som förut.

Uppföljning av "offren"? Det är väl bara att reprisera avsnittet lite omklippt.
Tror, och jag skriver TROR att återfallet är stort.
Citera
2007-11-16, 17:24
Medlem
perskas avatar
Lyxnisse>>>

Jag tänkte också på det där med värdeminskningen på bilen. Den hade ju rasat så mycket i värde på den tiden motsv. 6000 / månad.

Men nu var bilen värd 250 000 eller vad var det? Den kommer absolut inte rasa lika mycket från idag så att säga. Tycker att det var lite konstigt räknat.

Charlie borde istället ha talat om hur dom pengarna som bilen hade rasat i värde fram tills idag skulle ha kunnat användas på ett bättre sätt.

T.ex. finansiera en båt för 140.000.
Citera
2007-11-16, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Har jag missat en hel säsong?
Jag såg ju Jenny, även nån "lyxhustru" i Stockholm och en annan kärring i Stockholm, dom som inte ville flytta till Sigtuna eller var det var, han som köpte väderstationer och nog ett par stycken till.

Jenny var säsong två! Men Mattias som de bad att han skulle köpa väderstationen för att det skulle bli bra tv var med i säsong 1. Men du kan mycket väl ha sett honom i reprisen som gick efter säsong 2.
Citera
2007-11-16, 19:21
Medlem
straycats avatar
Har inte följt serien så noga, Kan du utveckla det där med väderstationen Lyxnisse?
Citera
2007-11-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
En lyxresa....till Överkalix. Jag garvade halvt ihjäl mig.
Varför får vissa nya badrum för 150 000 kr när andra får skräppris? Får man välja eller hur går det till? Hade blivit skitförbannad om jag hade fått en resa till Överkalix om jag hade ett trasigt/icke befintligt badrum

Eller hur, vi fick en resa till åre snordyrt att vara där! Bara maten för alla oss gick på 800:- per dag!

Lite konstigt att dem ger saker som kommer öka kostnaden för de som är med i programmet!
Citera
2007-11-16, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Lyxnisse>>>

Jag tänkte också på det där med värdeminskningen på bilen. Den hade ju rasat så mycket i värde på den tiden motsv. 6000 / månad.

Men nu var bilen värd 250 000 eller vad var det? Den kommer absolut inte rasa lika mycket från idag så att säga. Tycker att det var lite konstigt räknat.

Charlie borde istället ha talat om hur dom pengarna som bilen hade rasat i värde fram tills idag skulle ha kunnat användas på ett bättre sätt.

T.ex. finansiera en båt för 140.000.

Precis i vårat program tog dem allt inom teknik som jag hade handlat dem senaste 5 åren delade hela den kostnaden på 12 månader så vårat övrigt konto var på 15 tusen per månad enligt dom! Det är också ett sätt att räkna!
Citera
2007-11-16, 19:27
Medlem
perskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Precis i vårat program tog dem allt inom teknik som jag hade handlat dem senaste 5 åren delade hela den kostnaden på 12 månader så vårat övrigt konto var på 15 tusen per månad enligt dom! Det är också ett sätt att räkna!

Inte undra på att dom kan förändra budgeten så drastiskt då...
Vore kul om all fakta fanns på webben efter programmet så man kunde kolla själv i lugn och ro. Nu går det fort och man förstår inte allt som dom räknar på.
Citera
2007-11-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av straycat
Har inte följt serien så noga, Kan du utveckla det där med väderstationen Lyxnisse?

I ett av programmen så ser man en kille som heter Mattias han gillar också prylar som dem flesta andra!

I början så köper han en väderstation för 2500:- medans charlie och Mattias satt i hans kök och väntade. När han kom hem så fick han värsta ut skällningen för att han köpt en sådan när de var där för att hjälpa honom!

Sanningen var den att produktionsbolaget hade givit honom pengar för att köpa den så att det skulle bli bra tv.

Efter programmet så kallade alla honom för idiot som kunde köpa en väderstation när han skulle få hjälp! De orden som flödade på internet om honom var inte snälla! Allt för att någon tyckte att det skulle bli bra tv!

Liknande händelser har gjorts i de flesta programmen!
Citera
2007-11-16, 20:08
Medlem
perskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
I ett av programmen så ser man en kille som heter Mattias han gillar också prylar som dem flesta andra!

I början så köper han en väderstation för 2500:- medans charlie och Mattias satt i hans kök och väntade. När han kom hem så fick han värsta ut skällningen för att han köpt en sådan när de var där för att hjälpa honom!

Sanningen var den att produktionsbolaget hade givit honom pengar för att köpa den så att det skulle bli bra tv.

Efter programmet så kallade alla honom för idiot som kunde köpa en väderstation när han skulle få hjälp! De orden som flödade på internet om honom var inte snälla! Allt för att någon tyckte att det skulle bli bra tv!

Liknande händelser har gjorts i de flesta programmen!

Gjorde inte SR P1 någon uppföljning om honom, i våras så hörde jag en intervju med honom. Han verkar lite mera sansad då.
Som om han verkligen hade grepp på läget och hade bytt livstil. Så det verkar iaf onekligen som om Lxfällan hjälpte honom även i ett längre perspektiv.

Fast sen är det ju TV3 så att dom skulle ha hittat på något så jävla dum som den där väderstationen blir man ju inte direkt förvånad över.
Citera
2007-11-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Gjorde inte SR P1 någon uppföljning om honom, i våras så hörde jag en intervju med honom. Han verkar lite mera sansad då.
Som om han verkligen hade grepp på läget och hade bytt livstil. Så det verkar iaf onekligen som om Lxfällan hjälpte honom även i ett längre perspektiv.

Fast sen är det ju TV3 så att dom skulle ha hittat på något så jävla dum som den där väderstationen blir man ju inte direkt förvånad över.

Det går jättebra för honom! Och det är ingen av oss "han eller mig" som har sagt att inte lyxfällan hjälpte oss! Men de hjälpte oss med att kämpa för att bevisa att de hade fel om oss! Men programmet i sig hjälpte inte speciellt mycket!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in