2010-11-20, 15:43
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sossefri
6000 i månaden för bilen, hur fan räknar dom? Åker hon Sverige runt varje månad eller?
Varför whoco-smileys när du inte förstår själv? Hon hade för det första bilen på avbetalning, var skyldig 39000:-. För det andra måste man betala båda skatt och försäkring, till det kommer service och reparationer. Slutligen så drar en gammal suv med sexa en hel del bensin som idag kostar runt 13;-/liter, kör hon 100 mil/månad och den drar i snitt 1,5 l/mil så är bränslekostnaden nära 2000:-, och hundra mil är inte mycket. Använder man en bil regelbundet så kostar det pengar, 6000:- är fullt rimligt och långt ifrån någon
Citera
2010-11-20, 15:56
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Varför whoco-smileys när du inte förstår själv? Hon hade för det första bilen på avbetalning, var skyldig 39000:-. För det andra måste man betala båda skatt och försäkring, till det kommer service och reparationer. Slutligen så drar en gammal suv med sexa en hel del bensin som idag kostar runt 13;-/liter, kör hon 100 mil/månad och den drar i snitt 1,5 l/mil så är bränslekostnaden nära 2000:-, och hundra mil är inte mycket. Använder man en bil regelbundet så kostar det pengar, 6000:- är fullt rimligt och långt ifrån någon
Jag följde inte riktigt med i programmet, (jag tycker det har blivit kasst); men var det inte också nåt med P-böter eller vad det var?
Citera
2010-11-20, 15:57
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Jag följde inte riktigt med i programmet, (jag tycker det har blivit kasst); men var det inte också nåt med P-böter eller vad det var?
P-böter är också en bilkostnad, och såna verkade hon gilla.
Citera
2010-11-20, 16:03
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
P-böter är också en bilkostnad, och såna verkade hon gilla.
Det var också som jag fattade det lilla jag såg.
Citera
2010-11-20, 23:43
Medlem
Jo, hon fick i snitt 1000 kr i P-böter varje månad!
Citera
2010-11-22, 15:13
Medlem
Mattias_Cs avatar
Vad var det för ställe som hon krängde iväg en massa LP skivor? Hon fick ju riktigt bra betalt för dom..

Har också en back eller två med gamla LPs som jag skulle behöva bli av med.. Är så jädra dryg att sälja 1 och 1 på tradera
Citera
2010-11-22, 15:15
Medlem
Morgonkrööks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias_C
Vad var det för ställe som hon krängde iväg en massa LP skivor? Hon fick ju riktigt bra betalt för dom..

Har också en back eller två med gamla LPs som jag skulle behöva bli av med.. Är så jädra dryg att sälja 1 och 1 på tradera

Står lite längre upp, www.nostalgipalatset.com
Citera
2010-11-22, 17:06
Medlem
jokerwomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosa_humla
http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.2219274/det-var-ohallbart-nu-pratar-vi-om-allt
Namn: Marie Lindqvist Essawi, 37, Munum Essawi, 35, Sandarne.
Gjorde då: Skolkurator och egen företagare.
Gör nu: Skolkurator och egen företagare.

"Munum jobbade jämt och förstod aldrig vart pengarna tog vägen. Han tyckte att jag slösade på mat och kläder till barnen. Eftersom han inte handlade förstod han aldrig hur dyrt det var. Till slut började jag smyga med det jag handlat eftersom jag inte orkade diskutera.
Situationen var ohållbar. Vi hade säkert kunnat få hjälp i familjerådgivning eller i banken men vi hade aldrig fått så rolig hjälp. Nu pratar vi igenom allt som har med ekonomin att göra. I dag är det till och med han som föreslår att vi ska köpa nytt till barnen. Underbart att se hur vårt månadssparande växer."

Såg avsnittet med detta paret igår på tv3play. Såg ut som att frun hade ett litet märke kvar efter en blåtira under vänster öga..
Just sayin'.
Citera
2010-11-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Ska du få ut 7.000 för två halvfulla backar med 80-talsvax så bör du nog ha en tv-kamera i släptåg och en prime time-show i någon av de stora kanalerna.
Utan kameran hade de bjudit 500 spänn och varit allmänt otrevliga.

Precis, inte en chans att man får 7 000kr för en skivsamling med Michael Jackson, Kool and the gang och vad det nu var. Ska man få en slant för sin vinylsamling så får den bestå av mer nischad musik. Typ hardcore, punk, metal, indiepop, synth etc. Då får det också vara originalutgåvor, udda singlar, bildskivor och liknande.

Fast efter det här programmet är det säkert folk som tror att de kan få flera tusen för två backar vinyl med standardmusik från 80talet
Citera
2010-11-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadapo
Precis, inte en chans att man får 7 000kr för en skivsamling med Michael Jackson, Kool and the gang och vad det nu var. Ska man få en slant för sin vinylsamling så får den bestå av mer nischad musik. Typ hardcore, punk, metal, indiepop, synth etc. Då får det också vara originalutgåvor, udda singlar, bildskivor och liknande.

Fast efter det här programmet är det säkert folk som tror att de kan få flera tusen för två backar vinyl med standardmusik från 80talet

Jag undrar om det ens är någon chans att Nostalgipalatset lyckas få tillbaka sina 7 000 kr för den där samlingen. (Och jo, jag begriper givetvis att om samlingen faktiskt såldes för den summan beror det så klart på att tittarna klart och tydligt fick se var de var och sålde sina gamla 80-tals topp-20-skivor för en fantastiskt bra summa.)
Citera
2010-11-23, 17:21
Medlem
Fru.Norbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larsson85
Hur fan kan man leva med den fittan?

Hon:"Han har en skitlön"
Lyxfällan: "Inte jämfört med dig"
Hon: "Nej, men jag gör ju ändå något som jag älskar, det gör ju inte han *fnys*"

Hon är helt dum i huvudet. Ser på reprisen nu. Så jävla otacksam.
Citera
2010-11-24, 14:46
Medlem
Aimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Det där är jäkligt intressant.
Så fort folk har en platt-tv eller en åkgräsklippare ska den ovillkorligen säljas. Men alla vet ju att sådant aldrig kan säljas med vinst, snarare brakförlust. Inte har de några direkta driftkostnader heller.
Men när man har ett dyrt jävla torp som dessutom ständigt står och kostar pengar - ja, då får man inte sälja om det inte medför en rejäl vinst!

En platt-TV eller åkgräsklippare kan inte generera några intäkter och kan aldrig stiga i värde. De säljs med förlust, men ju snabbare man säljer dem, desto mindre är förlusten. Ett torp kan mycket väl stiga i värde, och i det här fallet generera pengar (alltså står det inte och ständigt kostar pengar).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in