2010-11-06, 10:22
  #6685
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Nä.

Serien har gått i vadå? Sju, åtta eller nio säsonger?

I vart och varannat program har de kronofogden på väg. Bara i ett enda som jag kommer ihåg har fogden verkligen kommit medan de spelat in.

Hade det varit en fejkbeställning - som om man nu kunde få en statlig myndighet att ställa upp på att fejka en sådan sak - så hade det givetvis hänt oftare att fogden kommit än den enda gång jag kommer ihåg.


De behöver inte fejka ett besök av fogden eller killen som ska stänga av strömmen. Deltagarna är i nog tragiskt läge ändå.


Fejka fogden behövs nog inte hos dessa personer.
Citera
2010-11-06, 11:05
  #6686
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tedurur
Ar ni sakra pa att det ar hans hus? Hans hus hade val inget vitt staket utan det ar val grannens? Eller kommer jag ihag helt fel nu?

edit:Jag hade fel
Hans hus, men han och hans ex ägde det väl tillsammans innan dom flyttade isär. Vet inte riktigt hur det går till när man gör slut och äger ett hus tillsammans, men den ena får väl köpa ut den andra då, alternativt sälja och dela på pengarna.
Citera
2010-11-06, 13:52
  #6687
Medlem
.-.-.s avatar
Får inte dom flesta jävligt bra betalt för sina begagnade prylar, bilar mm.
Nog är det så att företagen som köper prylarna betalar extra bra för att få synas i tv samtidigt.
Citera
2010-11-06, 14:41
  #6688
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.
Får inte dom flesta jävligt bra betalt för sina begagnade prylar, bilar mm.
Nog är det så att företagen som köper prylarna betalar extra bra för att få synas i tv samtidigt.

Det är ett rätt nytt fenomen. I seriens början sålde man istället av saker med ordentliga rabatter.
Citera
2010-11-06, 15:17
  #6689
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloge
Han i senaste avsnittet säljer sitt hus

http://www.fastighetsbyran.se/Objekt/?type=search&pageRefId=37&ObjektID=604064
Ur beskrivningen:
Citat:
Välkommen till en, till många delar, nyrenoverad och tilltalande enplansvilla belägen i lugnt och nästan bilfritt, villaområde centralt i Everöd.
Jo det blev ju det efter lyxfällan tvingat honom av med fordonen. Konstigt att inte mäklarna upplyser om att matrummet även tjänat som mc-parkering med gummi mot golvet och bensinångor mm.
Citera
2010-11-07, 02:40
  #6690
Medlem
katten80s avatar
Kul program. Men tycker det sänder ut fel signaler. Funderar på om jag ska börja handla
allt på kredit och leva livet ett tag. Sen ett år senare anmäler jag mig till lyxfällan som kan sälja mina tillgångar upp till 125% av marknads värdet och är min skulder som bort blåsta.

Vad gjorde svenskarna innan lyxfällan? Hur många svenskar försetts i personlig konkurs varje år?
Citera
2010-11-07, 09:21
  #6691
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Kul program. Men tycker det sänder ut fel signaler. Funderar på om jag ska börja handla
allt på kredit och leva livet ett tag. Sen ett år senare anmäler jag mig till lyxfällan som kan sälja mina tillgångar upp till 125% av marknads värdet och är min skulder som bort blåsta.

Vad gjorde svenskarna innan lyxfällan? Hur många svenskar försetts i personlig konkurs varje år?

Det skrämmande är väl att Lyxfällan bara visar toppen av ett isberg, undrar hur många som ser på Lyxfällan som inser att det ligger lika illa till. De flesta verkar ju inte ens ha någon koll var pengarna går varje månad.
Citera
2010-11-07, 09:43
  #6692
Medlem
dubbel
Citera
2010-11-07, 09:46
  #6693
Medlem
Anemons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Ur beskrivningen:

Jo det blev ju det efter lyxfällan tvingat honom av med fordonen. Konstigt att inte mäklarna upplyser om att matrummet även tjänat som mc-parkering med gummi mot golvet och bensinångor mm.
Men fy sjutton får man ens göra så?
Citera
2010-11-07, 10:48
  #6694
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av relativ
Och du tror inte det varit planerat heller?

haha ja eller hur, man blir lite förvånad över hur dom lyckas komma in i precis sista sekund och rädda situationen...
Citera
2010-11-08, 20:13
  #6695
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambigram
Fick han 100 K för en 99as 523a?

Hur är det möjligt? Antingen hade bilhandlaren supit vid tillfället eller så hade bilen gått under 10 0000 mil.

Jag bör ju få åtminstone få 65 för min 528 som gått 22 000 i sådana fall. : )


Reagerade också på det där...det måste fan ha vart uppgjort så att produktionsbolaget sköt till 35-40 papp och så kör bilhandlarn en liten fejkstory framför kameran och fantiserar om att han ger 100 papp för en 11 år gammal bmw.
Citera
2010-11-09, 20:18
  #6696
Medlem
Ajjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige
Får lite välbekanta vibbar... hur var det nu? "Cevin, nu ska de sälja skotern. Vi ska ju åka till morfar. Han är död nästa år!"
Haha vilket avsnitt var det? Måste se det igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in