2010-10-15, 00:16
  #6085
Medlem
birgerburgers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SparkMan
Hahaha fjortisen i nästa avsnitt <3

Var kommer hon i från? Hon pratade extrem skaraborgska iaf
Citera
2010-10-15, 02:23
  #6086
Medlem
Någon annan än jag som tycker de nya programledarna klär sig rätt illa? Typexempel på hur man får kostym att se trött och tråkigt ut.
Citera
2010-10-15, 02:54
  #6087
Medlem
B´stards avatar
Hur faen räknar dem i programmet egentligen? När de var i den där lägenheten så sa de att de skulle fortfarande gå back 10000 (från 20000 innan) lägenheten på 18 kvadrat skulle alltså kosta 5 papp i månaden...

De skulle ju dessutom tjäna ännu mer pengar då de skulle slippa pendla.
Citera
2010-10-15, 06:31
  #6088
Medlem
SparkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birgerburger
Var kommer hon i från? Hon pratade extrem skaraborgska iaf
Vet inte var hon kommer från i början. Men enligt denna bor/bodde hon i Södertälje:
http://www.missuniverse-sweden.com/kandidater/
Citera
2010-10-15, 13:45
  #6089
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolagubben
http://scenbloggen.com/vanita/


Engelskan är ju på lågstadienivå
Citera
2010-10-15, 13:52
  #6090
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av absolut revolt
Engelskan är ju på lågstadienivå

Från bloggen "I game weight so I dont get any modell job". HAHA det kan jag förstå att hon inte får. Sorry, lättroad.
Citera
2010-10-15, 13:54
  #6091
Medlem
Kläppskogs avatar
Ingen som reagerade på att skåningarna fick 40.000 kronor för biljäveln när en bilfirma köpte in den?
Titta på Blocket, finns mängder av likadana runt samma årsmodell för ungefär hälften. Varför skulle en bilhandlare vilja köpa in en bil för mer än vad den kan säljas för? Jo, reklamvärdet förstås. Men ska inte programmet spegla verkligheten?
Citera
2010-10-15, 14:01
  #6092
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Hur faen räknar dem i programmet egentligen? När de var i den där lägenheten så sa de att de skulle fortfarande gå back 10000 (från 20000 innan) lägenheten på 18 kvadrat skulle alltså kosta 5 papp i månaden...

De skulle ju dessutom tjäna ännu mer pengar då de skulle slippa pendla.

Med el, värme och vatten så är nog inte det heeeelt omöjligt, men hyfsat otroligt kanske.
Citera
2010-10-15, 14:04
  #6093
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kläppskog
Ingen som reagerade på att skåningarna fick 40.000 kronor för biljäveln när en bilfirma köpte in den?
Titta på Blocket, finns mängder av likadana runt samma årsmodell för ungefär hälften. Varför skulle en bilhandlare vilja köpa in en bil för mer än vad den kan säljas för? Jo, reklamvärdet förstås. Men ska inte programmet spegla verkligheten?

Vad är det som är så konstigt? Bilhandlaren betala extra och får på så sätt reklam, det är verkligheten.
Citera
2010-10-15, 15:26
  #6094
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Vad är det som är så konstigt? Bilhandlaren betala extra och får på så sätt reklam, det är verkligheten.

Beror på hur man vänder det.

Ifall någon som har hamnat i lyxfällan vill sälja en "fin" penna som kostar 100 kronor ny och bokhandeln betalar 10.000 kronor för pennan, så återspeglar det inte verkligheten i den benämningen som Kläppskog menade.
Citera
2010-10-15, 15:34
  #6095
Medlem
Kläppskogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Vad är det som är så konstigt? Bilhandlaren betala extra och får på så sätt reklam, det är verkligheten.
Det var ju det jag skrev. Men tanken med programmet, förutom att ge oss en massa dumskallar att skratta åt, borde ju vara att lära folk lite om ekonomi.
Och utan ett produktionsbolag i ryggen kan du inte gå till en bilhandlare och få ett överpris för en gammal holk till bil.
Citera
2010-10-15, 15:36
  #6096
Medlem
Lord-Igors avatar
Har bara sett Lyxfällan några gånger och det värkar inte som att folk tänker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in