2010-04-02, 01:02
  #5329
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Vänta lite... de är mitt ute i ingenstans och Grabbarna Grus tackar nej till budet på 35.000 för fyrhjulingen. Mathias ringer "en polare" (han inleder samtalet till sin polare med kamratliga "Tjena, det är Mathias Andersson från Lyxfällan") som kommer dit samma dag och som garanterat kan ge mer än 35.000 för fordonet. Hur stora är oddsen att Mathias "polare" bor så nära Skägg-Barbapappa och har inget bättre för sig den dagen utan att han gladeligen slänger sig i bilen och åker dit, och självklart köper fordonet för nästan det dubbla beloppet?

Något luktar skunk.


Glöm inte att han pungar upp 70.000 kontant också, råkade han få med sig lite växel eller?



För övrigt jävligt bra program
Citera
2010-04-02, 01:46
  #5330
Medlem
Att ett företag skulle skita i 400.000kr är ju helt sjukt, måste vara fake.

Och på trailern till nästa veckas program så säger dom för hundrade gången i ordningen, "det här är det värsta jag sett, jag vet inte hur vi ska få ihop det" men man vet ju lik förbannat att i slutet av det avsnittet kommer dom har fixat biffen och allt är frid och fröjd och familjen har fått en resa eller liknande.

För klarar dom av att fixa bort skulder på 3.2miljoner så är det fan otroligt...
Citera
2010-04-02, 02:45
  #5331
Medlem
Exaktes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
För klarar dom av att fixa bort skulder på 3.2miljoner så är det fan otroligt...

Det kommer aldrig att hända, dock kan de kanske lyckas få det att se ut som det på deras budgettavla, som vanligt. Lite orealistiska överenskommelser samt några tomma löften så ser alltid budgeten bra ut till slutet av programmet.
Citera
2010-04-02, 05:22
  #5332
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Såg igenom programet nyligen & det var en bra omgång denna gång
helt otroligt att inkassobolagen var så shyssta & drog tebax skulderna ifrån Kronkalle & att dom minskades med flera 100k försökte själv göra detta med inkassobolag dvs dra tebax skulden ifrån fogden & avbetala men dom vägrade att gå med på detta

nu i April när man får ett sommarjobb till att börja med så skall jag söka till Lyxfällan igen
eftersom jag då har en inkomst & med C & Ms hjälp & min kompetens så kanske man kan få en fast anställning där man skall börja att sommarjobba & tillslut fixa iordning min ekonomi.
Det gäller att kunna käscha upp en del av skulden direkt om de ska dra tillbaka den, samt att det måste fatta att det inte finns några alternativ att få tillbaka sina pengar.
Citera
2010-04-02, 13:02
  #5333
Medlem
Pritchards avatar
Kan inte en av hans systrar (Anna) som snart är läkare låna ut en slant till gossen då? Fan, man måste väl hjälpa familjen! Blood in blood out.
Citera
2010-04-02, 13:12
  #5334
Medlem
burfogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pritchard
Kan inte en av hans systrar (Anna) som snart är läkare låna ut en slant till gossen då? Fan, man måste väl hjälpa familjen! Blood in blood out.

Så en student med CSN ska låna ut pengar till sin bror? Låter som om du skulle fundera igenom det en gång till.
Citera
2010-04-02, 13:17
  #5335
Medlem
Måste säga att jag är besviken på gårdagens program, hade varit mycket roligare om fogden tagit husnycklarna å kickat ut han!

Blir ju som sagt lite tjatigt att dom alltid dealar ner skulderna å hipp som happ så är allt löst sen! Javist har han att betala flera år framöver men ändå....
Citera
2010-04-02, 13:18
  #5336
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Så en student med CSN ska låna ut pengar till sin bror? Låter som om du skulle fundera igenom det en gång till.

Ja skär man ner lite på hennes kurslitteratur och hyra så kan hon säkert låna ut 1000:- i månaden. Snål jävla syrra som inte gör det.
Citera
2010-04-02, 13:27
  #5337
Medlem
uppgjort eller inte. känner personen i fråga som var med i gårdagens program och jag kan intyga på att saker och ting var så pass illa som det såg ut. sen så klart man säljer bort skit för hutlösa priser pga att det är tv. men men det är väll därför man söker?

och att ha 800 k hos fogden ger inte direkt existensminimum i ett par år utan snarare ett halvt liv...
bra program förövrigt. intressant att se hur folk tänker.
Citera
2010-04-02, 14:10
  #5338
Medlem
Pritchards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Så en student med CSN ska låna ut pengar till sin bror? Låter som om du skulle fundera igenom det en gång till.

Med en AT-lön på 25 000:- per månad kan hon nog ha råd att hjälpa honom.
...men å andra sidan, då kan hon nog se sig i stjärnorna efter att få tillbaka det "lånet".

Vore kul att höra hur det går för hans grävarfirma och med uthyrningen av huset.
Citera
2010-04-02, 14:41
  #5339
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burfogel
Hur stora är oddsen att Mathias "polare" bor så nära Skägg-Barbapappa och har inget bättre för sig den dagen
Dom befann sig mellan Bålsta och Enköping, tar man bilen från Stockholms innerstad så tar det mindre än en timme att köra dit, så helt jävla omöjligt är det knappast. Skulle nog våga påstå att ca två miljoner människor befinner sig max 1.5h bilväg från hans gård.
Citera
2010-04-02, 17:31
  #5340
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pritchard
Kan inte en av hans systrar (Anna) som snart är läkare låna ut en slant till gossen då? Fan, man måste väl hjälpa familjen! Blood in blood out.

Hur vet du att hon inte redan gjort det, nämndes det i programmet eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in