2007-10-04, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Kronofogden/Skattemyndigheten kan väl inte sitta och ta fakta för sina bedömningar ur ett (vinklat) tv-program?

Allt på tv är inte sant.

Tycker inte du heller det? Nej, men det gjordes i det här fallet. Dessutom fick jag en personlig åsikt om hur huset såg ut efter renoveringen och det var "förfärligt fult".
Citera
2007-10-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
Hon sa att kronofogden mm trodde att hon bredrev ridskola, baserat på Tv programmet.... jag vet att hon INTE gör det...

Men skrev att det lätt kan missuppfattas av dom som inte läser riktigt på hennes hemsida...........
Folk är ju duktiga på att slarvläsa och tycks tro att dom läst något som inte finns...
Har hört att hon är relativt duktig med hästar, hoppas att hon kan fortsätta.

Tack å Hej leverpastej...

Vet du att kronofogden inte trodde det eller att jag inte gör/har gjort det? Konstigt annars att jag får sitta och förklara att jag inte gör det här hemma.
Citera
2007-10-04, 11:53
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomVetMest
Kolla noggrannare vad skules ridhus är. Google? Det är enbart ett ridhus och ingen ridskola. Dessutom är det enda jag hållit ridlektioner för någonsin är privata ekipage med egen häst, alltså ingen ridskoleverksamhet. Den här diskussionen om ridskola är ju bara ett exempel på vad som var felaktigt i programmet.
Jaja, bli inte sur på mig, jag tar ju dig i försvar för bövelen!
Citera
2007-10-04, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Jaja, bli inte sur på mig, jag tar ju dig i försvar för bövelen!

sorry!
Citera
2007-10-04, 16:56
Medlem
Azedas avatar
ridskola

Citat:
Vet du att kronofogden inte trodde det eller att jag inte gör/har gjort det? Konstigt annars att jag får sitta och förklara att jag inte gör det här hemma.
JAG vet att du inte bedriver ridskola, ursäkta om jag var otydlig...
Citera
2007-10-04, 17:03
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Tycker inte du heller det? Nej, men det gjordes i det här fallet. Dessutom fick jag en personlig åsikt om hur huset såg ut efter renoveringen och det var "förfärligt fult".

Förfärligt fult........ det måste bla betyda att den som sa de inte tyckte om dina färgval??
Läste på din hemsida att färgerna var fula, fast än att DU själv varit med och valt dom.... nåja man kan göra många felval när man är stressad och inte mår bra.....

Ett tips...det är bara att måla om till dom färger du tycker om, snabbt och enkelt
Riktig väggfärg är inte så dyr......Tips igen..... ta vit takfärg, billigt å rätt ok...sen gör du fondväggar i dom färger du gillar... det är riktigt inne
Citera
2007-10-04, 17:38
Medlem
Azedas avatar
Citat:
Kronofogden/Skattemyndigheten kan väl inte sitta och ta fakta för sina bedömningar ur ett (vinklat) tv-program?

Allt på tv är inte sant.

Nej självklart så gör dom inte det, skattemyndigheten ser att moms å skatter ej är betalda och verkar inte bli det heller, dom skickar det vidare till kronofogden som i sin tur väntar ex antal veckor innan dom gör något.
När den aktuella summan inte blir betald av firman, ja då begär dom det i konkurs. Svårare än så är det inte.
Hur många firmor är det inte som går i konkurs???
Allt baserar naturligtvis på näringidkarens ekonomi.

Det är trots allt näringsidgarens ansvar att se till att allt sköts, sen är det så här att man är faktiskt medveten om att skulden kommer att uppstå om man inte betalar det man ska.... eller hur.
Citera
2007-10-04, 17:47
Medlem
Azedas avatar
Citat:
sorry!

JENNY::::

Kan du berätta för mig hur det kan vara meterfilms "fel" att du har skatteskulder??
Jag är förmodligen otroligt trög, men har har faktiskt inte försått det hela..

Skulle näringsbilagan som meterfilm strulade med, ta bort hela skatte skulden?
Eller hur menar du?
Jag menar verkligen inget illa med mina frågor nu, men jag fattar inget...

Hur kunde skatteskulden bli så stor???
Din firma är väl inte så stor?
Det känns inte riktigt rimmligt att en näringsbilaga skulle ha räddat upp din situation?
Har jag fel så sätt mig på plast.....
Citera
2007-10-04, 22:19
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:

Allt på tv är inte sant.
allt som skrivs på internet är inte sant heller, klart att dom kollar sanningen, dom undersöker ju vilka tillgångar man har, och vid det tillfället är man med och skriver under pappret
Citera
2007-10-04, 22:31
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azeda
JENNY::::

Kan du berätta för mig hur det kan vara meterfilms "fel" att du har skatteskulder??
Jag är förmodligen otroligt trög, men har har faktiskt inte försått det hela..

Skulle näringsbilagan som meterfilm strulade med, ta bort hela skatte skulden?
Eller hur menar du?
Jag menar verkligen inget illa med mina frågor nu, men jag fattar inget...

Hur kunde skatteskulden bli så stor???
Din firma är väl inte så stor?
Det känns inte riktigt rimmligt att en näringsbilaga skulle ha räddat upp din situation?
Har jag fel så sätt mig på plast.....
vill egentligen bara upprepa frågorna har försökt få svar själv men bara fått en massa svammel om hur dum tv3 är
Citera
2007-10-04, 23:40
Medlem
bysnuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiseguy
Ja, nog måste folk vara lite korkade om man av det du citerade från hennes hemsida tror att hon bedriver egen ridskoleverksamhet, då de flesta ridskolor bedrivs genom föreningsverksamhet. Men de som kanske tror det är nog de som inte är så insatta heller....

(Hur som helst så menade jag inget illa mot dig i mitt svar även om det kanske kunde utläsas så...)
känner det som lite korkat att påstå att det inte kostar något att ha hästar, är mest en plus minus noll affär som du skrev någonstans, men kostar inte tre fyra hästar mer än ett par tusen om året förstår jag inte varför inte fler har hästar
Citera
2007-10-05, 00:36
Medlem
Wiseguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bysnuff
känner det som lite korkat att påstå att det inte kostar något att ha hästar, är mest en plus minus noll affär som du skrev någonstans, men kostar inte tre fyra hästar mer än ett par tusen om året förstår jag inte varför inte fler har hästar
Att ha hästar kostar en hel del i normalfallet.
Hyra stallplats, köpa hö och kraftfoder, hovslagare med mera.
Har man däremot tex eget stall och grönbete på sommaren så sparar man in en hel del. Kan man dessutom sko hästen själv så sparar man in ytterligare massor med pengar.

Det du skriver om "ett par tusen om året" borde snarare vara "ett par tusen i månaden", om ens det räcker. (för tre-fyra hästar har man då kommit väldigt billigt undan)

För att få det till en "plus minus noll affär" så måste man alltså försöka komma på alternativa lösningar för att finansiera det hela.
Tex genom att låta hästen/hästarna gå på lektionsridning mot billigare stallplats/er, extraknäcka som ridinstruktör eller något liknande.
Hur Jenny gör vet jag inte, och tänker därför inte ge mig in i någon sådan diskussion. Jag svarar nu rent allmänt enligt min erfarenhet av hästägande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in