2010-04-04, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongo_89
hej finns de något riktigt SUPER avsnitt av lyxfällan...vilket avsnitt är bäst från lyxfällan? dvs intressanta personer (gärna yngre då man själv är ung) och sedan enorma skulder osv mkt skit och så att programledarna blir arga!

tips?

tack på förhand /kongo

Jag gillar avsnittet med norrlänningarna som måste sälja skotern. Ungen heter Cevin, mannen - givetvis inte far till barnet, bär citycamo och tribals, och kvinnan är överviktig. När de säljer skotern säger hon något i stil med "Nu kan vi inte åka till morfar och morfar ska dö!!!"
Citera
2010-04-05, 02:42
Medlem
Kongo_89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av James-Jonny
Jag gillar avsnittet med norrlänningarna som måste sälja skotern. Ungen heter Cevin, mannen - givetvis inte far till barnet, bär citycamo och tribals, och kvinnan är överviktig. När de säljer skotern säger hon något i stil med "Nu kan vi inte åka till morfar och morfar ska dö!!!"

vad är "citycamo och tribals"?

vilken säsong är detta?
Citera
2010-04-05, 11:04
Medlem
relativs avatar
Citat:

Ja, det är min favorit också. Säsong 2, avsnitt 4.

De shoppar som FAN på kredriter, helt utan tanke på hur de ska betala skiten sen. Och när Charlie och Mattias tvingas sälja scootern för att betala skulderna springer morsan till sin unge och skriker: NU SÄLJER DE VÅR SCOOTER! Så att ungen börjar gråta. Precis som att C och M var två onda män som kom och stal deras grejer.
Citera
2010-04-05, 11:40
Medlem
libbens avatar
http://www.tv3play.se/play/5247/lyxfallan_sasong2_avsnitt4
Citera
2010-04-05, 18:16
Medlem
chromacors avatar
Citat:
Ja, det avsnittet är fan episkt! Cevin liksom, smaka på det, snacka om att maxa ut på WT-skalan.

Det roliga (?) var ju att ej-pappa-till-barnet-mannen ju drog in hyffsat ändå, tror han tjänade runt 32' i vart fall. Men det hjälpte ju föga.

Avsnittet hade alla ingredienser som ett bra Lyxfällanavsnitt ska ha; bastard-unge med WT-namn, fet mamma som röker, styvpappa med tribals, bor i en skokartong men lägger alla stålar på fräsiga motorfordon av hobbykaraktär och gråter när de måste säljas.

Liknar till viss del det värmländska miffoparet i förra säsongen som bodde i ett litet skyffe ute på landet och som hade megaskulder och där tjejen började lipa när de var tvugna att sälja sin jävla executive-SAAB för en lite billigare bil. Minns dock inte om de hade några WT-namngivna barn eller inte, har för mig att hon var på tjocken men hon kan ju lika gärna bara varit fet.
Citera
2010-04-05, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chromacor
Liknar till viss del det värmländska miffoparet i förra säsongen som bodde i ett litet skyffe ute på landet och som hade megaskulder och där tjejen började lipa när de var tvugna att sälja sin jävla executive-SAAB för en lite billigare bil. Minns dock inte om de hade några WT-namngivna barn eller inte, har för mig att hon var på tjocken men hon kan ju lika gärna bara varit fet.

Jag tror att de också hade ett barn som hette Kevin faktiskt, tro det eller ej!
Citera
2010-04-05, 19:33
Medlem
Beaver14s avatar
Jag tyckte senaste programmet med Tommy var det sämsta hittills, så sjukt orealistiskt och jag kan garantera att majoriteten av de där 800.000 kronorna redan (programmet verkade spelas i i december) är tillbaka hos KFM, håll utkik på auktionstorget på kronofogdens hemsida ifall ni vill ha en gård i Enköpings-trakten...
Citera
2010-04-05, 20:57
Medlem
OneBrAiNers avatar
Har det gjorts någon uppföljning på senare tid. Sista jag hörde var att "Din dröm-min verlighet" paret gått isär, skrivits något efter det?
Citera
2010-04-06, 18:25
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag tyckte senaste programmet med Tommy var det sämsta hittills, så sjukt orealistiskt och jag kan garantera att majoriteten av de där 800.000 kronorna redan (programmet verkade spelas i i december) är tillbaka hos KFM, håll utkik på auktionstorget på kronofogdens hemsida ifall ni vill ha en gård i Enköpings-trakten...

Han äger väl gården ihop med sina systrar? Hur går det till juridiskt vid ev. (tvångs-)försäljning, någon som vet?
Citera
2010-04-06, 22:38
Medlem
Rubzs avatar
Citat:

Riktigt bra avsnitt det med, gillar även när hon berättar om hur spontana dom är och brukar lyxa till sig ibland och åka på kryssning spontant över helgen
Citera
2010-04-07, 16:09
Medlem
Tycker det läge för en återblick hur det gått för dom som var med första året!
Undrar varför det ej är gjort?.
Citera
2010-04-07, 18:06
Medlem
OneBrAiNers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nollpunkten
Tycker det läge för en återblick hur det gått för dom som var med första året!
Undrar varför det ej är gjort?.

Kan vara att paren separerat eller konkat helt kanske? Några deltagare borde ju klarat sig tycker man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in