2009-09-24, 22:40
Medlem
tfvbhy9,82s avatar
Har läst vad ni skrivit om senaste avsnittet men inte kollat på det än, så jag har allt det gottaste kvar. Suckers!

Verkar, som utlovat, vara något i hästaväg detta!
Citera
2009-09-24, 22:43
Medlem
Insatsstyrkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knoxah
Vid sådana här fall vore aktiv dödshjälp inte bara finnas för döende.

Instämmer!

Vilka vidriga människor, detta är nog det sjukaste avsnitt som Lyxfällan visat.
Hur fan kan man vara så jävla oberörd, hon lipar när hon blir av med sin Saab, en bil som förmodligen haft 7 stycken ägare och rullat 40 000 mil.

En grishora som henne ska man slå sönder och samman, hennes äckliga sambo är inte mycket bättre han, helt gul runt ögonen, dags och fimpa snart kanske?

Vilka vidriga människor det finns.
Citera
2009-09-24, 22:46
Medlem
zomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in.to.the.WILD
Halva USA lever ju så här och en stor del av systemet är uppbyggt kring det här totalt ohållbara levandssättet. Konsumera, konsumera, konsumera och när du inte är likvid - låna, så att du kan konsumera mer. Uppenbarligen ligger den samlade intelligensnivån strax under vad som krävs för att tänka lite mer långsiktigt än såhär. Och det gäller inte bara WT i Karlskoga som dricker 360 liter cola om året och har en vindslucka ovanför duschen (!!!), utan även de bankjönsar som ser sina egna bonusar när de lånar ut pengar till dessa semimänniskor. Nu vet jag iaf. vilken sorts folk som tar SMS-lån, det har varit en gåta hittills...

Undrar också hur många som faktiskt sitter i liknande situationer runt om i Sverige.. Går det att få nån statistik på det, måntro?

Bra sagt!

Undrar vilka förluster GE money bank har med i sina kalkyler? Dom har dykt upp i varenda avsnitt av LF......egentligen för djävligt att låna ut pengar till folk som inte verkar begripa och räkna med att X procent ändå aldrig kommer betala tillbaka.
Citera
2009-09-24, 22:48
Medlem
Tills avatar
Vilka jävla sopor!!!

Hur faaaaaaaaaaaaaaan kan man vara så jävla borta i huvet? Dom borde blivit örfilade istället för hjälpta. Stå och grina över att man får byta bort bilen när man har skador på huset för nästan 400 lax och massor med skulder?? MOAHAHAHAHAHAHHAHAHAH. Lyxfällan kom för sent. Dom är snart tillbaka i skuldträsket igen. Synd om barnen dock med såna ärkepuckon till päron.
Citera
2009-09-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zomo
Bra sagt!

Undrar vilka förluster GE money bank har med i sina kalkyler? Dom har dykt upp i varenda avsnitt av LF......egentligen för djävligt att låna ut pengar till folk som inte verkar begripa och räkna med att X procent ändå aldrig kommer betala tillbaka.

Jag vet, det är sjukt. Samtidigt vet jag att många banker har skärpt villkoren för lån och att det vid t.ex. bostadslån krävs kontantinsatser runt 15%, vilket är jäkligt mycket i Stockholm. MEN, jag tror att det är rätt väg att gå eftersom jag själv känner flera som sitter på topplån med höga räntor (ok, inte superhöga nu, men fram tills förra hösten) och månadskostnader runt 9k. Lägg därtill mobilabonnemang, bredband, träningskort, dator, iphone, osv. - allt på avbetalning, så inser man att oerhört många sitter i feta skuldsitser. Lägg därtill ett csn-lån på 200k för några c-uppsatser i idé- och litteraturhistoria. It all adds up...

Visst, Lyxfällan är extremfall och det blir sjukt tacksamt att spegla människors, med traktordäck på framsidan, vardag men det är å andra sidan det tv3 är bäst på - skapa se-ner-på-andra-och-känn-dig-lite-bättre-i-din-egen-misär-tv
Senast redigerad av in.to.the.WILD 2009-09-24 kl. 22:57.
Citera
2009-09-24, 22:55
Medlem
nån jävel måste väl känna igen dessa 2 sen skoltiden eller annat. Nåt kul måste det ju finnas att berätta. Vart bodde de, Rudskoga, Alkvettern?
Citera
2009-09-24, 22:58
Medlem
R170s avatar
Kunde dom inte försöka sälja av tex. 4 hjulingen för mer på Blocket ?
Tycker dom säljer av grejer för billigt istället för att vänta några dagar och få ut mer
Citera
2009-09-24, 23:00
Medlem
whus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R170
Tycker dom säljer av grejer för billigt istället för att vänta några dagar och få ut mer
Sant! Har inte tänkt på det förrän nu..
Citera
2009-09-24, 23:04
Medlem
Vladtepess avatar
Citat:
Jag vet, det är sjukt. Samtidigt vet jag att många banker har skärpt villkoren för lån och att det vid t.ex. bostadslån krävs kontantinsatser runt 15%, vilket är jäkligt mycket i Stockholm. MEN, jag tror att det är rätt väg att gå eftersom jag själv känner flera som sitter på topplån med höga räntor (ok, inte superhöga nu, men fram tills förra hösten) och månadskostnader runt 9k. Lägg därtill mobilabonnemang, bredband, träningskort, dator, iphone, osv. - allt på avbetalning, så inser man att oerhört många sitter i feta skuldsitser. Lägg därtill ett csn-lån på 200k för några c-uppsatser i idé- och litteraturhistoria. It all adds up...

Visst, Lyxfällan är extremfall och det blir sjukt tacksamt att spegla människors, med traktordäck på framsidan, vardag men det är å andra sidan det tv3 är bäst på - skapa se-ner-på-andra-och-känn-dig-lite-bättre-i-din-egen-misär-tv

Det blir inte problem om du har en hög lön vilket du klart ska ha om du tar lån! Problemet är alla WT som tror de kan leka High Chaparall Allan och låna tills ögonen blöder utan intäkter....
Citera
2009-09-24, 23:04
Medlem
bullerbyns avatar
Deras sammanlagda inkomst var inte 30 000:-, utan 22 000:- netto. 30 lax hade dom innan skatt.
Citera
2009-09-24, 23:06
Medlem
zomos avatar
Citat:

99;99999999999999999% kände-sig-nog-lite-bättre-i-sin-misär

I vilket fall är det konstigt att vi åter är uppe på över 50K/KVM! OK att pengar är "gratis" för tillfället, men lånekraven borde ju rensa lite i ledet....men det är nog bara dem som tänkt köpa första gången..inte de som redan är inne i karusellen.
Citera
2009-09-24, 23:06
Medlem
Tills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R170

Med deras IQ så kommer man nog inte på det själv och M och C ville väl bara där ifrån så fort det bara gick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in