Citat:
Ursprungligen postat av zomo
Bra sagt!
Undrar vilka förluster GE money bank har med i sina kalkyler? Dom har dykt upp i varenda avsnitt av LF......egentligen för djävligt att låna ut pengar till folk som inte verkar begripa och räkna med att X procent ändå aldrig kommer betala tillbaka.
Jag vet, det är sjukt. Samtidigt vet jag att många banker har skärpt villkoren för lån och att det vid t.ex. bostadslån krävs kontantinsatser runt 15%, vilket är jäkligt mycket i Stockholm. MEN, jag tror att det är rätt väg att gå eftersom jag själv känner flera som sitter på topplån med höga räntor (ok, inte superhöga nu, men fram tills förra hösten) och månadskostnader runt 9k. Lägg därtill mobilabonnemang, bredband, träningskort, dator, iphone, osv. - allt på avbetalning, så inser man att oerhört många sitter i feta skuldsitser. Lägg därtill ett csn-lån på 200k för några c-uppsatser i idé- och litteraturhistoria. It all adds up...
Visst, Lyxfällan är extremfall och det blir sjukt tacksamt att spegla människors, med traktordäck på framsidan, vardag men det är å andra sidan det tv3 är bäst på - skapa se-ner-på-andra-och-känn-dig-lite-bättre-i-din-egen-misär-tv