Citat:
Ursprungligen postat av nilla79
Är det bagateller? Kan du ärligt säga att ingenting saknats era barn under hela denna ekonomiska skitsitsen ni suttit i? Hur gamla är barnen? Fritidintressen?
Hmm för det första. Tror du verkligen att vi hade gått under om vi inte kommit med i Lyxfällan?? Näää, men vi levde på marginalerna. Vi kunde inte unna oss speciellt mycket. Vi såg alltid till att ha mat på bordet, att ungarna kunde ha kul mm, men vi fick som sagt prioritera oss själva sist. Tror du att vi gick back 6000.- varje månad som de fick det till? Säg vem fan som sätter undan pengar varje månad för slitage på bil, hårklipning, däckbyte osvosv. Dom räknar ALLT på 1år.....nu orkar jag inte orda mer om detta.
Appropå bilarna, jo visst man har i regel 3mån garanti på bilarna man köper (eller 300mil), men det är inte direkt nybilsgaranti på bilar som gått i regel mer än 10.000mil. Jag sa aldrig att jag SJÄLV fått betala skiten, men det var JOBBIGT att åka in och ut. Och när det är så illa att man nästan måste lämna in bilhelvetet för att byta lampa (eftersom att jag kan NADA om bilar och inte har det intresset heller) så var det lättast så. Dessutom blev det som en drog att byta bil.....men det är väl antagligen något du inte kan förstå.
Idag är allt annorlunda iaf, vi har lärt oss av våra misstag och kan faktiskt leva gott nu, kunde tom gå och köpa en ny dammsugare nu direkt (UTAN KREDIT) eftersom att våran pajade, och den kostade 3 lakan. Vi har alltid pengar över varje månad och nu lever vi som vi ville att vi skulle kunna göra innan Lyxfällan. Detta trots att min fru är mammaledig....
Har varit kul att så många reagerat, även om det mesta varit negativ, men jag är en sådan kille som alltid lyckas plocka ut något positivt ur det hela.
Nu tänker jag inte ödsla mer tid på detta.....kul att Charlie och Mattias är tillbaka.