2009-08-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arline
Inte jag heller! Undrar varför de lämnade programmet egentligen?

hans mössa var så snygg .............
Citera
2009-08-29, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilla79
Är det bagateller? Kan du ärligt säga att ingenting saknats era barn under hela denna ekonomiska skitsitsen ni suttit i? Hur gamla är barnen? Fritidintressen?

Hmm för det första. Tror du verkligen att vi hade gått under om vi inte kommit med i Lyxfällan?? Näää, men vi levde på marginalerna. Vi kunde inte unna oss speciellt mycket. Vi såg alltid till att ha mat på bordet, att ungarna kunde ha kul mm, men vi fick som sagt prioritera oss själva sist. Tror du att vi gick back 6000.- varje månad som de fick det till? Säg vem fan som sätter undan pengar varje månad för slitage på bil, hårklipning, däckbyte osvosv. Dom räknar ALLT på 1år.....nu orkar jag inte orda mer om detta.

Appropå bilarna, jo visst man har i regel 3mån garanti på bilarna man köper (eller 300mil), men det är inte direkt nybilsgaranti på bilar som gått i regel mer än 10.000mil. Jag sa aldrig att jag SJÄLV fått betala skiten, men det var JOBBIGT att åka in och ut. Och när det är så illa att man nästan måste lämna in bilhelvetet för att byta lampa (eftersom att jag kan NADA om bilar och inte har det intresset heller) så var det lättast så. Dessutom blev det som en drog att byta bil.....men det är väl antagligen något du inte kan förstå.

Idag är allt annorlunda iaf, vi har lärt oss av våra misstag och kan faktiskt leva gott nu, kunde tom gå och köpa en ny dammsugare nu direkt (UTAN KREDIT) eftersom att våran pajade, och den kostade 3 lakan. Vi har alltid pengar över varje månad och nu lever vi som vi ville att vi skulle kunna göra innan Lyxfällan. Detta trots att min fru är mammaledig....

Har varit kul att så många reagerat, även om det mesta varit negativ, men jag är en sådan kille som alltid lyckas plocka ut något positivt ur det hela.
Nu tänker jag inte ödsla mer tid på detta.....kul att Charlie och Mattias är tillbaka.
Citera
2009-08-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maidensweden
kreds till Verkarlurt som vågar stiga fram här efter sktikastningen!

jo att allt inte kommer med och att det med största sannolikhet klipps och klistras lite för att få det mer dramatiskt känner nog de flesta till! det är dock svårt att alltid ha det i tankarna när man ser programmet.

är inget ekonomiskt geni själv trots att jag är i den här tråden och smutskastar då och då. men funkade det och ni har fått ekonomin på fötter igen så är det nog inte så mycket mer att göra än att gratulera och hoppas det fortsätter så . grattis grattis.

/ maidensweden som nyligen köpte dator trots tillfällig arbetslöshet och problem med att få pengar till hyra och mat!

Tackar maidensweden det värmer att läsa. Det är en jävla skillnad idag mot för hur det såg ut innan, känner sig nästan som en Kung . Hade vi inte kunnat få den hjälp vi ville ha så vettefan hur livet sett ut idag, men gudarna ska veta att detta är väldigt påfrestande på ett förhållande. Tur det gick bra.

Ciao!
Citera
2009-08-29, 23:54
Medlem
Kloges avatar
Verkarlurt

Hur gick det till från er ansökan tills programmet gjordes?Kom det hem producenter till er och sa att "Ja detta ser illa ut" och sen kom programledarna likt Messias och ordnade allt?
Hur var snacket när kamerorna var släckta?

Lycka till i framtiden!Strongt att blotta sig själva så där!
Citera
2009-08-31, 03:22
Medlem
Fint att Mattias och Charlie är tillbaka. Dom andra två var så tråkiga.
Citera
2009-09-01, 14:00
Medlem
techno_the_kings avatar
Fick mail ifrån dom igår

bättre lycka nästa gång
Citera
2009-09-02, 03:17
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Hoppas att dom tar sig an några riktiga fall i nästa säsong av Lyxfällan & inte några rikemansbarn som behöver lära sig lite ekonomiskt hyfs
för alla som var med i den senaste säsongen kunde ju själva ha fixat till sin ekonomi genom att tex äta mindre skippa dyra kläder varje månad mm

själv så sökte jag till den nya säsongen av Lyxfällan men kom tydligen inte med eftersom dom kör igång den nya säsongen nästa månad
om dom nu läste min ansökan så måste dom ha insett att man är ett hopplöst fall som dom inte kan hjälpa & sånna kan dom ju inte ha med för dom måste ju lyckas med alla sina fall.

De kollar kontoutdrag och såna grejer för att se vad man gjort med sina pengar, + att min blir hånad av halva svenska folket. Jag hade verkligen tänkt efter ordentligt om jag hade ekonomiska problem innan jag gick till Lyxfällan..
Citera
2009-09-03, 15:50
Medlem
Tror det kan bli ett bra avsnitt ikväll.

Har ni sett trailern? Vilka kuksugarläppar hon har
Citera
2009-09-03, 15:51
Medlem
Rifter666s avatar
Jäkla vad härligt att Charlie och Mattias är tillbaka. Nu kan man ju kolla igen
Citera
2009-09-03, 15:52
Medlem
snurreskvätts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
bättre lycka nästa gång

Ja verkligen...
Citera
2009-09-03, 18:59
Medlem
swebarbs avatar
Ska bli kul vad för WT-offer dom hittat för denna säsong.
Citera
2009-09-03, 19:58
Bannlyst
Åh, äntligen är de tillbaka

Citat:
Mariah har tidigare jobbat som fotomodell, men efter att hon skolat om sig till fotograf driver hon nu en egen firma. En firma vars hackiga ekonomi hon gladeligen blandar med den privata. Hennes sätt att hantera räkningar handlar om att blunda och hålla för öronen: - Jag lägger dem upp och ner och tänker att om de inte syns så finns de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in