2009-09-18, 21:54
Medlem
Von0bens avatar
Lyxfällan måste vara rätt sponsrad av ett antal banker, va?

Alla problem löser sig ju nästan alltid med att man för över de oh så fruktansvärda småkrediterna till det stora trygga huslånet osv.

Finns nog inte ett program , någonsin, under alla säsonger där det varit fel på bankens lån eller räntor.
Citera
2009-09-18, 21:57
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Jag, garanterat. Med det scenariot hade jag inte missat ett enda avsnitt.
Man skulle få följa dem när de tar till flaskan, börjar slåss inbördes i ren frustration samt försöker sig på ett misslyckat rån av närmaste pressbyrå.

Det var ju en kvinna ett avsnitt som fick sån här skuldsanering från skatteverket som innebär att man får leva på existensminimum ett antal år. Det är väl det enda fallet det har varit lite (förhållandevis) snöpligt slut.
Citera
2009-09-19, 22:55
Medlem
qtboys avatar
Lyxfällan Torsdag... 24/9

Måste bara se efter en liten teaser på tv3 i kväll.. hur jävla dumma är dom? Vi kommer nog sova lika gott som andra nätter.. tror dom har krediter för 900.000:-.. Kan knappt hålla mig tills torsdag
Citera
2009-09-19, 23:36
Medlem
Vilket är de mest extremaste avsnittet där de har lånat, krediterat, blabla ALLT?!
Utgången får gärna vara att de inte löser sig utan de är fortfarande ett helvete.
Vilket avsnitt rekommenderar ni?
Citera
2009-09-19, 23:45
Medlem
Von0bens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlGustav
Vilket är de mest extremaste avsnittet där de har lånat, krediterat, blabla ALLT?!
Utgången får gärna vara att de inte löser sig utan de är fortfarande ett helvete.
Vilket avsnitt rekommenderar ni?

Oftast löser det sig, men ett avsnitt var det en lite äldre kvinna som var ensamstående tror jag - hon fick genomgå "skuldsanering". Det innebär väl att hon efter programmet kommer få leva på existensminimum ett antal år.
Citera
2009-09-19, 23:45
Medlem
Von0bens avatar
Ofta kommer idioterna undan för enkelt i programmet tycker jag!

Fler av "fallen" borde t ex tvingas få sälja sina hus. Det känns inte rimligt att det alltid fixar sig för nästan alla, och att dom ändå kan bo kvar i sina svindyra villor.

Verkar som en massa människor ser det som ett öde värre än döden att flytta till lägenhet.
Citera
2009-09-20, 03:23
Medlem
RagGAnoFs avatar
varför i helvetet tyckte jag synd om personerna i sista avsnittet? dom verkade bara lagomt dumma,precis på grännsen där man inte kan skratta åt dom.
Citera
2009-09-20, 03:44
Medlem
T_Sands avatar
Man tycker nästan lite synd om alla dessa personer som är med i lyxfällan. De kan inte sova gott om natten med skulder på flera hundra tusen utan att ha någon direkt säkerhet.

Bankerna borde ta lite större ansvar. Inte låna ut till höger och vänster. Har man inte kvar pengar under månadens gång så har man ingen hållbar situation. Givetvis ska man fortsätt få låna till hus, bil och dylikt. Men till en rimlig budget.

Fast sen är det ju ganska olika från fall till fall. Allt som man planerat kan ju helt plötsligt skita sig totalt.

Längtar som många andra på nästa avsnitt.
Citera
2009-09-20, 17:10
Medlem
Trumpeters avatar
Tror gubben och frun kommer få det svårt att hålla ihop det här långsiktigt. De verkar gilla det goda livet, och kommer inte nöja sig med falukorv och makaroner eller blodpudding. De kommer nog kunna skjuta upp husförsäljningen ett tag, men jag tror inte de kommer klara av det när han går i pension.
Citera
2009-09-20, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Lyxfällan måste vara rätt sponsrad av ett antal banker, va?

Alla problem löser sig ju nästan alltid med att man för över de oh så fruktansvärda småkrediterna till det stora trygga huslånet osv.

Finns nog inte ett program , någonsin, under alla säsonger där det varit fel på bankens lån eller räntor.

Det var ett avsnitt där paret som var med inte fick genom ett lån på banken. Tror att dom fick låna av sina föräldrar till slut istället. Så mycket i skiten satt dom
Citera
2009-09-20, 18:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Den gudomlige
Enligt aftonhoran var hon "sjukskriven för nervskador i fingrarna". Detta landet är ju för fan inte sant! Ut och jobba med dig människa! Man såg ju för fan hur hon höll på och pillade i trädgården.

Observerade att gubben var 63 och hon 48, hyfsad ålderskillnad. För att rädda deras ekonomi skulle ju hon tvingas jobba till 65... då kommer gubben vara 80 år och i princip redan trillat av pinnen. Hur fan tänker folk?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5807229.ab

något jobb eller väl finnas för en sådan. De vill ju blinda och rullstolsbunda ska jobba i receptioner så...
Citera
2009-09-20, 19:56
Medlem
Känner mig som ett...

ekonomiskt snille varje gång jag sett Lyxfällan och det trots att jag har a-kassa som inte är jättehög. Men skulle ju å andra sifan inte gå och köpa en skrothög till båt för mycket mer än vad den var värd....

Kanske det är en bra idé att försöka sälja något skräp från förrådet till överpris. Det tycks ju finnas människor som går på det...Sedan ska jag skratta ända till banken....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in