2009-09-18, 12:03
  #3601
Medlem
cosmic_dancers avatar
Så gamla och sådan dålig koll. Matkostander för 9000, men trodde det var 6000. Tar lån och sedan inte veta vad som gäller gälland elånet.

Gubben - 9000, kan det vara så mycket?
Charlie -Ja det kan det.

skrattade gott åt det
Citera
2009-09-18, 13:20
  #3602
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadamMim
Vem är Charlie och vem är Mattias nu igen?
Varför står alltid "brunetten" med mördarblick då och då under programmet. Har ni lagt märke till det? Ser ut som att han ska in i en octagon och slugga ffs

Haha, ja han har en redig blick ibland. Det är Mattias.
Citera
2009-09-18, 13:24
  #3603
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Var det bara jag som noterade att båda ekonomisnubbarna blivit påfallande feta sen de var med senast? Plufsiga liksom. Är det för att trean sen ska skicka den vidriga Anna Skipper på dem i ett avsnitt av "Du är vad du äter"?


Man kan följa hur Charlie har fetat till sig genom säsongerna. Det började med att han växte ur sin förlovningsring så han var tvungen att ha den i en kedja runt halsen.

Nu är han såpass tjock att han får gå upp en storlek i halskedja för att den nuvarande sitter så tight runt halsen att ringen står räakt ut som ett andra adamsäpple.
Citera
2009-09-18, 13:27
  #3604
Bannlyst
Men ärligt talat, visst måste det vara så att TV3 slänger in
en pengabunt om det saknas. Alltså för att få igenom lån och
för att programmet ska få ett lyckligt slut...

Jag menar vem hade velat se Lyxfällan om det hade slutat
med utmätning och att deltagarna i programmet hade blivit
filmade på soc...

Citera
2009-09-18, 13:45
  #3605
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
Men ärligt talat, visst måste det vara så att TV3 slänger in
en pengabunt om det saknas. Alltså för att få igenom lån och
för att programmet ska få ett lyckligt slut...

Jag menar vem hade velat se Lyxfällan om det hade slutat
med utmätning och att deltagarna i programmet hade blivit
filmade på soc...


Det tror jag inte däremot är banken mycket snällare mot en kund som kommer emd TV3 i hasorna än om de kommer själva. Tänk själv hur bra det hade sett ut för banken om Charlie och Mattias varit på möte med ex. SEB och kommer tillbaka och säger: de ville inte hjälpa er, sorry. Inte bra reklam för banken.
Citera
2009-09-18, 13:45
  #3606
Medlem
Dunhams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riff-Ralf
Man kan följa hur Charlie har fetat till sig genom säsongerna. Det började med att han växte ur sin förlovningsring så han var tvungen att ha den i en kedja runt halsen.

Nu är han såpass tjock att han får gå upp en storlek i halskedja för att den nuvarande sitter så tight runt halsen att ringen står räakt ut som ett andra adamsäpple.

Snart stryps han....
Citera
2009-09-18, 14:05
  #3607
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
vem hade velat se Lyxfällan om det hade slutat
med utmätning och att deltagarna i programmet hade blivit
filmade på soc...
]
Jag, garanterat. Med det scenariot hade jag inte missat ett enda avsnitt.
Man skulle få följa dem när de tar till flaskan, börjar slåss inbördes i ren frustration samt försöker sig på ett misslyckat rån av närmaste pressbyrå.
Citera
2009-09-18, 14:31
  #3608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TLOJ
Men ärligt talat, visst måste det vara så att TV3 slänger in
en pengabunt om det saknas. Alltså för att få igenom lån och
för att programmet ska få ett lyckligt slut...

Jag menar vem hade velat se Lyxfällan om det hade slutat
med utmätning och att deltagarna i programmet hade blivit
filmade på soc...



Glöm det. Däremot är bankerna ifråga OERHÖRT hjälpsamma och tillmötesgående. Där har du en stor skillnad mot säkerligen många andra liknande situationer med människor i kläm.
Citera
2009-09-18, 14:52
  #3609
Medlem
rusedss avatar
Har de gjort program där de besöker deltagarna efter typ ett år och kollar upp hur det har gått? Uppföljning efter månad säger ju inte så mycket.
Citera
2009-09-18, 17:43
  #3610
Avslutad
Enligt aftonhoran var hon "sjukskriven för nervskador i fingrarna". Detta landet är ju för fan inte sant! Ut och jobba med dig människa! Man såg ju för fan hur hon höll på och pillade i trädgården.

Observerade att gubben var 63 och hon 48, hyfsad ålderskillnad. För att rädda deras ekonomi skulle ju hon tvingas jobba till 65... då kommer gubben vara 80 år och i princip redan trillat av pinnen. Hur fan tänker folk?


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5807229.ab
Citera
2009-09-18, 19:32
  #3611
Medlem
MB-Hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Haha fan vad skönt
-är det plan b det där?. Fint att ha en snara vid bron

HAHAHA såg det precis!! Va f-n gjorde den där?
Citera
2009-09-18, 21:03
  #3612
Medlem
Mulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruseds
Har de gjort program där de besöker deltagarna efter typ ett år och kollar upp hur det har gått? Uppföljning efter månad säger ju inte så mycket.

De "uppföljningar" som gjorts i den här tråden av insatta FB-medlemmar har väl visat att resultaten på längre sikt inte har varit så lysande...
Den där "din dröm - min verklighet"-snubben gjorde väl slut med tjejen och köpte en ny båt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in