2007-11-29, 21:06
Medlem
perskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Någon mer än jag som tyckte banken "Bluestep" verkade lite mysko?

Ja dom lär ju inte direkt matcha SBAB i ränta!
Citera
2007-11-29, 21:07
Medlem
classebanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jånni Balle
Rökning, svank- och indianfjädertatuering, Thailandsresa....känns som att snubbarna i WT-tråden har en ny favorit
Charlie och jag med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Ja va fan, det finns väl inte så jävla mycket att göra. Lånen finns. Sen att dom väljer att utnyttja boendet som säkerhet för att få ner månadskostnaden är väl knappast fel.

Nej absolut inte! Men det är ju inte precis en nyhet! Dom har ju kollat det där redan innan! Om dom inte hade fått till en höjning av värdet så hade dom ju inte haft något att gå på! Då hade dom ju misslyckats och det hade ju inte sett bra ut!

Sen undrar faktiskt jag hur man kan lyckas att få lån utan säkerhet på 390 tusen. Det måste ju vara ett allmänt fel hos kreditgivarna om dom kan ge så mycket i lån!

Man borde ju i alla fall ha en begränsning att lån utan säkerhet inte ska överstiga den årliga inkomsten!
Citera
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Rökning, svank- och indianfjädertatuering, Thailandsresa....känns som att snubbarna i WT-tråden har en ny favorit

Undrar när vi får se henne i nästa omgång av Big Brother?
Citera
2007-11-29, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andremask
Undrar när vi får se henne i nästa omgång av Big Brother?

Hmm jag tyckte hon var ganska trevlig att titta på! Och verkade faktiskt ganska smart egentligen!
Citera
2007-11-29, 21:09
Bannlyst
Citat:

Glöm inte silikon tuttarna
Citera
2007-11-29, 21:10
Medlem
Skumfidusens avatar
ja vad ska man säga..människan var tragisk. Och att dessutom skylla allt på dålig självkänsla verkar lite mysko. Jag har också dålig självkänsla men inte går jag och köper ett par nya bröst eller ett par dior-skor för det!
Citera
2007-11-29, 21:12
Medlem
perskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxnisse
Nej absolut inte! Men det är ju inte precis en nyhet! Dom har ju kollat det där redan innan! Om dom inte hade fått till en höjning av värdet så hade dom ju inte haft något att gå på! Då hade dom ju misslyckats och det hade ju inte sett bra ut!

Sen undrar faktiskt jag hur man kan lyckas att få lån utan säkerhet på 390 tusen. Det måste ju vara ett allmänt fel hos kreditgivarna om dom kan ge så mycket i lån!

Man borde ju i alla fall ha en begränsning att lån utan säkerhet inte ska överstiga den årliga inkomsten!

Oki, jag missförstod dig. Ja det känns lite som om dom går efter en mall. Förutom att hon ägde boendet så var hon ju det perfekta fallet för att bryta det mönstret.

Hur väl du bedöms vara i stånd att betala tillbaka lånet och vad du har i säkerhet styr räntan. Klart att dom kom undan billigare på den biten som det fanns säkerhet på, men sen är frågan hur mycket pengar hon sparade på den biten av lånet som var över husets värde?

Skulle tippa på att det inte skiljer så mycket mot tidigare kreditgivare.
Citera
2007-11-29, 21:15
Medlem
Brolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz
Glöm inte silikon tuttarna

Du kanske menar silikontuttarna?

/Brolin
Citera
2007-11-29, 21:17
Medlem
perskas avatar
Fast jag måste säga att jag gillade fan den där tjejen. Först så verkade det som om hon inte var mottaglig för det dom sa, men sen lossnade det rejält och hon verkade ju riktigt riktigt glad i slutet!

Hon verkade riktigt stark!
Citera
2007-11-29, 22:08
Medlem
pingvinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perska
Fast jag måste säga att jag gillade fan den där tjejen. Först så verkade det som om hon inte var mottaglig för det dom sa, men sen lossnade det rejält och hon verkade ju riktigt riktigt glad i slutet!

Hon verkade riktigt stark!

Varför gav de inte henne rådet att åka till Polen och därmed spara 20000 på tandläkarräkningen? Verkar som om enkla saker inte är så kul, mer ball att springa och låna upp ytterligare kulor ...
Citera
2007-11-29, 22:25
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skumfidusen
ja vad ska man säga..människan var tragisk. Och att dessutom skylla allt på dålig självkänsla verkar lite mysko. Jag har också dålig självkänsla men inte går jag och köper ett par nya bröst eller ett par dior-skor för det!

Men din dåliga självkänsla kanske verkar på ett annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in