2020-05-02, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Sitter och kollar gamla avsnitt av Lyxfällan - i brist på annan underhållning.
Säsongerna 17, 18 och 19 hittills och mer än halvvägs på säsong 20.

Höjdpunkten är avsnitt 20:4 med greken Dinos helt klart.
Men även en del andra bra avsnitt (17:11, 18:2, 19:2, 19:5 och 20:8).

Dessa säsonger visades hösten 2014 - våren 2016.
Mitt under brinnande högkonjunktur.

Mycket WT-folk med fula tatueringar som har följande egenskaper:
Varken öppnar eller betalar räkningar.
Röker som skorstenar.
Dricker 2 liter energidryck om dagen.
Skaffar barn som de sedan struntar i.
Byter bil 1 gång i månaden.
> 1 miljon i skulder trots att de bor i hresrätt.
Vill inte jobba......
Listan kan göras längre.

Det som fick mig att skriva inlägget är att jag kom att tänka på den knallhårda lågkonjunktur som vi nu går in i. Hur fruktansvärt chanslösa dessa personer kommer att vara. Alla som har sådana skulder och sådant leverne kommer obarmhärtigt att svepas bort med en jätte-tsunami och aldrig mer kunna leva ett normalt liv.
Kan tänka mig att många av dem som medverkat i programmen de senaste åren blir både bostads- och arbetslösa.

Tack för tipsen på sevärda avsnitt. Jag tittar precis på avsnittet om Dinos och det verkar mycket lovande. Ja, jag är bara några minuter in i avsnittet men det känns som ett helt annat program än det som numer visas.
Citera
2020-05-03, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Tack för tipsen på sevärda avsnitt. Jag tittar precis på avsnittet om Dinos och det verkar mycket lovande. Ja, jag är bara några minuter in i avsnittet men det känns som ett helt annat program än det som numer visas.

Nästan hela säsong 20 är riktigt bra.
Hoppa över 1 och 2, som bara är uppföljningar.
3 och 6 är so so.

Men även 5, 7, 8, 9, 10 och 11 också bra.

Avsnitt 10 innehåller en av de mest avskyvärda personer jag har sett i TV:
Blogg-horan Emmie-Jennie som utnyttjar flatan Maria (extremt dålig självkänsla och beroende/besatt) ekonomiskt till maximum. Detta avsnitt 10 resulterade i minst 10 fulla sidor kommentarer här på Flashback.
Senast redigerad av Vitalio 2020-05-03 kl. 09:26.
Citera
2020-05-03, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitalio
Nästan hela säsong 20 är riktigt bra.
Hoppa över 1 och 2, som bara är uppföljningar.
3 och 6 är so so.

Men även 5, 7, 8, 9, 10 och 11 också bra.

Avsnitt 10 innehåller en av de mest avskyvärda personer jag har sett i TV:
Blogg-horan Emmie-Jennie som utnyttjar flatan Maria (extremt dålig självkänsla och beroende/besatt) ekonomiskt till maximum. Detta avsnitt 10 resulterade i minst 10 fulla sidor kommentarer här på Flashback.

Jag tittar på säsong 20, avsnitt 3 och tycker mig se, något jag sett förut. Nog i avsnittet om Vanita(jag vet ej säsong eller avsnitt, tyvärr. Men den tjejen var nog galen på riktigt.). Att Patrik Grimlund ser på något vis som helt såld ut. Som att han mer sitter och tittar och gottar sig åt "söt kvinna det här, henne skulle jag kunna.. ". Lite som en tiksjuk hanhund .

Ändå var ju Patrik bra, men NOG svag för damer kan jag tro... Vet någon varför han slutade som programledare i Lyxfällan? Jag funderar så klart på om han kanske fick ihop det med någon dam för mycket och måste sluta innan det blev skandal...?
Senast redigerad av Ruskette 2020-05-03 kl. 20:40.
Citera
2020-05-03, 21:50
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag har ett par i 'bekantskapskretsen' som levt slarviga hela livet. Jag har noterat hur dom alltid tycks klara sig. Dom har heller ingenting att förlora. Ingen ägd bostad eller fast jobb dom trivs på.
Jag har särskilt en kille jag tänker på som kanske har jobbat en månad i snitt per år dom senaste 20-25 åren jag stött på honom. Visst, han har ingen br eller bil men verkar hyfsat bekymmersfri förutom enskilda gånger då allt verkar kolsvart. Blir han av med extrajobbet så löser det sig.

Blir jag av med jobbet så har jag bostadsrätt, bil och ett sparande jag vill underhålla. Jag är mer oroad, trots att jag har det bra och har mycket.
Jag tänker själv på en person i MIN bekantskapskrets, som levt ett parasitliv i många, många år. Jobbar då och då, en del svart, lånar pengar av släkt och bekanta som de låter bli att betala tillbaka, får uppskov med personliga skulder för att det är så synd om dem som inte har några pengar, men ska "betala tillbaka jättesnart", trots denna frånvaro av pengar till att göra rätt för sig så köper den person jag tänker på; husdjur, senaste mobiltelefonerna med jämna mellanrum, nya tatueringar, flera fordon med så pass lågt värde per styck så att fogden inte tycker det är mycket lönt att utmäta m m
De byter jobb för att kronofogden fått nys om deras jobb och begär löneutmätning, sedan tar det något år innan fogden får tag i den nya arbetsgivaren... osv
OM de tvingas göra rätt för sig till vissa människor så betalar de bara tillbaka det de verkligen är skyldiga, medan andra aldrig får sina pengar
Jag vill se att kronofogden får mer resurser och utökade befogenheter. Det ska kosta rejält att smita undan sina skulder!
Jag tycker att många av dessa parasiter klarar sig alldeles för bra
Citera
2020-05-03, 21:55
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskette
Jag tittar på säsong 20, avsnitt 3 och tycker mig se, något jag sett förut. Nog i avsnittet om Vanita(jag vet ej säsong eller avsnitt, tyvärr. Men den tjejen var nog galen på riktigt.). Att Patrik Grimlund ser på något vis som helt såld ut. Som att han mer sitter och tittar och gottar sig åt "söt kvinna det här, henne skulle jag kunna.. ". Lite som en tiksjuk hanhund .

Ändå var ju Patrik bra, men NOG svag för damer kan jag tro... Vet någon varför han slutade som programledare i Lyxfällan? Jag funderar så klart på om han kanske fick ihop det med någon dam för mycket och måste sluta innan det blev skandal...?
Det var väl något om att han var inblandad i något företag som lånade ut pengar till privatpersoner, vilket kanske inte passade in i Lyxfällans uppförandekod. Kanske det var orättvist, men det såg kanske inte så bra ut. Någon kvinnoskandal vet jag inget om.
Citera
2020-05-03, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Det var väl något om att han var inblandad i något företag som lånade ut pengar till privatpersoner, vilket kanske inte passade in i Lyxfällans uppförandekod. Kanske det var orättvist, men det såg kanske inte så bra ut. Någon kvinnoskandal vet jag inget om.
Tack för svaret.
Ja, hade det varit någon skandal så hade nog läckt ut. Jag funderade mest på om jag missat något.
Citera
2020-05-11, 23:25
Medlem
Jag har nyligen sett säsonger 17 - 21 för Lyfällan, dvs. 5 säsonger totalt.

För lite variation i avsnitten.

WT
Taueringar
Låg utbildning
Bilaffärer 1 gång i månaden
Nästan alltid rökning/snus, cola, godis och hämtmat som är boven.
Ynglar av sig som kaniner och tar även samma ansvar för barnen.
Vissa borde inte få skaffa barn. Dels för att de inte kan ta hand om dem, dels för att de för vidare dåliga gener.

Inte en enda gång narkotika som ligger bakom fastän jag i vissa fall skulle kunna "betta" rätt mycket på det.

Betygsskal 1-5.
5 = Grymt bra
4 = Bra
3 = sevärt
- = ej sevärt

Säsong 17
1: 3
2: 3
3: -
4: -
5: 3
6: 3
9: 3
11: 4 Lyxhustru i USA blev lyxfällan i Ljungskile. Speciellt sevärd scen är intervju med kick-ass coachen
12: -

Säsong 18
2: -
4: 4
7: 3
8: -
10: -
11: -
12: 3
Senast redigerad av Vitalio 2020-05-11 kl. 23:34.
Citera
2020-05-11, 23:33
Medlem
Säsong 19
1: 3
2: 4 Ärkenöt
4: 3
5: 4 Riktigt korkade. Speciellt kul att se när de skulle söka jobb
8: - Uppföljning
9: - Uppföljning

Säsong 20
1: - Uppföljning
2: - Uppföljning
4: 5 Bäst i test. Dinos säger jag bara
5: 3
6: -
8: 4
9: 4
10: 4 Emma-Jennie den mest avskyvärda person jag sett i Lyxfällan
11: 4
12: -
13: -
14: 3
15: 3
16: -

Säsong 21
1: 4 Knarkare?
2: -
3: 3
4: 4 Lyxbögen
5: 4 Äntligen blåsta MENA-personer
6: -
8: 3

Medveten om att det saknas några avsnitt ovan, men de ligger inte uppe på ViaFree
Citera
2020-05-12, 20:28
Medlem
XtraXs avatar
Sluta lipa for helvede.
Citera
2020-05-12, 20:38
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Sluta lipa for helvede.
Är det rekord att köpa en helt ny bil utan att ens ha körkort?
Citera
2020-05-12, 20:42
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Är det rekord att köpa en helt ny bil utan att ens ha körkort?

Haha ja helt sjukt, men klart att maken ska ha en belöning som väntar OM han tar körkort. Var håller maken hus? Vill han inte vara med.
Citera
2020-05-12, 20:52
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Haha ja helt sjukt, men klart att maken ska ha en belöning som väntar OM han tar körkort. Var håller maken hus? Vill han inte vara med.
Skumt, maken går inte att hitta på facebook, här är hon:
https://www.facebook.com/kath*rin*.ni*ls*n.18 *=e
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in