2020-04-19, 00:53
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maratonmaniker
VAD betalar teve för att man ska sitta och grina på bästa sändningstid? Förlåt...bara undrar
Jag är mest nyfiken på vad som hänt. Programmet har funnits i nästan femton år, varför gör de inte en återträff? Har de misslyckats eller har de inte ens kommit på idén?

Tror på det förra.

Kanske någon som vet något om någon eller några som kan skvallra?
Citera
2020-04-19, 01:30
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Ärligt talat, om man tittar på speciellt lite äldre avsnitt, så verkar de inte ens förstå - än mindre ångra sig.

Många verkar faktiskt vara intellektuellt funktionsnedsatta, och kanske taskigt att ha med sådana. Många borde fått hjälp av typ god man eller liknande, och skulle inte hamnat i programmet.

Titta på det senaste som diskuterades, säsong 20, avsnitt 9.

Det är bara sorgligt. De borde fått hjälp innan de hamnade där.
Nästan tragiskt att se hur loja och oengagerade de verkar vara i just detta avsnittet. De lyckades ju vara med i lokaltidningen också https://www.hd.se/2016-03-23/det-var-lite-chockartat-att-vi-hade-sa-mycket-utgifter

Slutklämmen i artikeln är ju hårresande;
"Mycket har paret lärt sig. Men de har också negativ kritik till programmet.
– Efter att de lämnat fick vi räkningar som vi trodde de betalat." 😵
Citera
2020-04-19, 01:52
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimur
Nästan tragiskt att se hur loja och oengagerade de verkar vara i just detta avsnittet. De lyckades ju vara med i lokaltidningen också https://www.hd.se/2016-03-23/det-var-lite-chockartat-att-vi-hade-sa-mycket-utgifter

Slutklämmen i artikeln är ju hårresande;
"Mycket har paret lärt sig. Men de har också negativ kritik till programmet.
– Efter att de lämnat fick vi räkningar som vi trodde de betalat." 😵
Förlåt att jag är tajtig, men kan du inte berätta säsong och avsnitt när du tar upp ett fall?

Det gör det så mycket enklare för oss andra att hitta bland alla avsnitt.
Citera
2020-04-19, 02:14
Medlem
Avsnitt 1, säsong 21, trebarnsföräldrar med 1.7 miljoner i skulder. Det här avsnittet ska bli spännande.
Citera
2020-04-19, 04:20
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Förlåt att jag är tajtig, men kan du inte berätta säsong och avsnitt när du tar upp ett fall?

Det gör det så mycket enklare för oss andra att hitta bland alla avsnitt.
Okej, jag trodde att det räckte med att jag citerade dig när du nämnde ett avsnitt och jag svarade ”i just detta avsnittet”. Men jag syftar alltså på säsong 20, avsnitt 9 med de två från Perstorp
Citera
2020-04-19, 07:06
Medlem
Mimurs avatar
Vad kan det finnas för anledning till att en del avsnitt försvunnit från Viafree? Det avsnitt jag tänker på är säsong 7 avsnitt 10. Jag vet att jag sett programmet och jag kan läsa diskussionen här på Flashback från mitten på november 2009, inlägg #4753. Jag känner någon som är bekant med den ena deltagaren på lite avstånd. En stor del av problemet grundade sig på nätspel. Så jag undrar om det bara är ett överseende från Tv3:s sida eller om någon övertalat TV3 att ta bort det? Dödsfall?
Senast redigerad av Mimur 2020-04-19 kl. 07:49.
Citera
2020-04-19, 08:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Okej, jag trodde att det räckte med att jag citerade dig när du nämnde ett avsnitt och jag svarade ”i just detta avsnittet”. Men jag syftar alltså på säsong 20, avsnitt 9 med de två från Perstorp
Klart att det räcker för mig, jag var nog bara övernitisk i min iver att vilja att det ska vara lätt att hitta. Sorry! :-)
Citera
2020-04-19, 08:40
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Vad kan det finnas för anledning till att en del avsnitt försvunnit från Viafree? Det avsnitt jag tänker på är säsong 7 avsnitt 10. Jag vet att jag sett programmet och jag kan läsa diskussionen här på Flashback från mitten på november 2009, inlägg #4753. Jag känner någon som är bekant med den ena deltagaren på lite avstånd. En stor del av problemet grundade sig på nätspel. Så jag undrar om det bara är ett överseende från Tv3:s sida eller om någon övertalat TV3 att ta bort det? Dödsfall?

Har tyvärr inget bra svar på din fråga, rättigheter? Det är några avsnitt bortplockade, tror inte det finns en hel komplett säsong. Tråkigt!

"Din dröm, min verklighet", nåt avsnitt tidigt som avhandlats och citerats flitigt i denna tråd verkar inte finnas med t ex. Hade så gärna velat se det!
Citera
2020-04-19, 09:17
Medlem
Media med livsstilar och reklam för produkter fungerar, det är förklaringen till att människor konsumerar sig fattiga eller i konkurs.
Reklamen är livsfarlig! Förbjud reklam!
Citera
2020-04-19, 10:42
Medlem
Vet någon om avsnittet med "Vanita" är kvar? Om inte, så kan det ge en "hint" om varför vissa avsnitt plockats bort. Hon hamnade väl i fängelse(källa:läst någonstans här på Flashback.) efter att ha knivhuggit sitt ex, på ett gym...?
Citera
2020-04-19, 10:54
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Blir extra förbannad på föräldrar som prioriterar cigg, pizza och energidryck före att barnen t. ex. ska kunna hålla på med sport. Så säger dom att dom inte har råd med barnens aktiviteter.
Precis, det är ju höjden av dumhet. Sen när föräldrarna får svart på vit hur det ligger till så bryter dom ihop. Snälla, det vet man om när man gör dom valen.
Citera
2020-04-19, 11:08
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Klister93
Blir extra förbannad på föräldrar som prioriterar cigg, pizza och energidryck före att barnen t. ex. ska kunna hålla på med sport. Så säger dom att dom inte har råd med barnens aktiviteter.
"Barnen är mitt allt, det viktigaste", och så tar man ett nytt sms-lån för att få råd med cigg och cola...

Ingen har någonsin sagt att det är förståndiga människor som hamnar där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in