2015-04-03, 20:01
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag blir så jävla förbannad, 19 000, varav 7 000 i bidrag, och ekonomin går inte ihop?! Du borde inte bara utredas för ADHD utan även tvångsförvaltas, Caroline.

Edit: Jaha, hon hade redan fått diagnosen. Hon är så flack så jag tror att en tilläggsdiagnos, atypisk autism, även går att skaka fram.

Edit2: Autism är det. Rösten, fingrarna och allmän kroppskonstitution vittnar och att hon utsatts för något i fosterlivet - inte hennes fel, men kanske dags att reda ordning i oredan.
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2015-04-03 kl. 20:18.
Citera
2015-04-04, 00:08
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Jo det är klart, det förstår jag också. Men jag tycker ändå det är konstigt att inget av det hon hade hemma gick att sälja. Men visst kan man ju lägga en massa pengar på vad skit som helst.

Har man t.e.x bara trötta IKEA-möbler hemma och nån äldre laptop så blir det så. Vanligtvis brukar det gå bättre om en man finns med i bilden (läs: teknikprylar och stor TV) eller om det finns finare arvegods i hemmet. Och tre-fyra bilar och lite hästar.....

Citat:
Ursprungligen postat av The_Ace
Satte ihop en liten bingobricka inför nästa program:

http://imgur.com/2xA7YSH

Mycket fin sammanställning. Du glömde bara en klassiker - oöppnade räkningar.
Citera
2015-04-04, 10:39
Medlem
Limma skinkbits avatar
Kul att varken Coca-Cola, övervikt eller cigaretter hade någon framträdande roll i senaste programmet.
Citera
2015-04-04, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Kul att varken Coca-Cola, övervikt eller cigaretter hade någon framträdande roll i senaste programmet.

Har också tänkt på det. Annars brukar ju skräpmat, övervikt, tobak, tatueringar, dåliga bilaffärer och en massa elektronik vara standard.
Citera
2015-04-04, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Har också tänkt på det. Annars brukar ju skräpmat, övervikt, tobak, tatueringar, dåliga bilaffärer och en massa elektronik vara standard.

Lugn det kommer i nästa program.
Tråkigt att Lyxfällan har blivit förnedrings-TV. Detta djävla tjat om att "dom/hon/han verkar likgiltig" är tröttande. Jag tror ingen av de som medverkar är likgiltiga för då hade dom inte ställt upp i programmet. Sen kan man undra hur programledarna själva har det med ekonomin, om man kollar kläder och frisyr på Patrick Grimlund (ironi)
Citera
2015-04-04, 22:26
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden-Tie
Detta djävla tjat om att "dom/hon/han verkar likgiltig" är tröttande. Jag tror ingen av de som medverkar är likgiltiga för då hade dom inte ställt upp i programmet.

Skulle kunna vara ett uttänkt tillvägagångssätt, en slags dramaturgi, för att framkalla starka reaktioner (läs: bra TV).

T.ex. klassikern när Lyxfällan och personen ifråga sitter vid köksbordet och ska summera. Deltagaren sitter tyst och ser sammanbiten/gråtmild/mentalt slutkörd ut. Patrick går till anfall och kläcker ur sig "du sitter ju bara där och säger inget.Det känns inte som att du bryr dig överhuvudtaget. Förstår du inte att du håller på att förstöra ditt och dina barns liv, att kronofogden kommer knacka på när som helst bla bla bla.."

Ofta är det ju där och då som deltagaren bryter ihop, gråt och ångest projiceras ut genom rutan. Patrick och Magnus får nu istället pedagogiska tonfall och förklarar sammetslent "att vi är här för att vi vill hjälpa dig, vi ser ju att du mår jättedåligt av det här bla bla..."

Och så har ett par vardagshjältar skapats.
Citera
2015-04-04, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Skulle kunna vara ett uttänkt tillvägagångssätt, en slags dramaturgi, för att framkalla starka reaktioner (läs: bra TV).

T.ex. klassikern när Lyxfällan och personen ifråga sitter vid köksbordet och ska summera. Deltagaren sitter tyst och ser sammanbiten/gråtmild/mentalt slutkörd ut. Patrick går till anfall och kläcker ur sig "du sitter ju bara där och säger inget.Det känns inte som att du bryr dig överhuvudtaget. Förstår du inte att du håller på att förstöra ditt och dina barns liv, att kronofogden kommer knacka på när som helst bla bla bla.."

Ofta är det ju där och då som deltagaren bryter ihop, gråt och ångest projiceras ut genom rutan. Patrick och Magnus får nu istället pedagogiska tonfall och förklarar sammetslent "att vi är här för att vi vill hjälpa dig, vi ser ju att du mår jättedåligt av det här bla bla..."

Och så har ett par vardagshjältar skapats.

Precis. Lite som "Arga Snickaren" och alla andra skitbra program som förstörs av förnedringdelen. De flesta program av den här typen skulle vara bra mycket roligare att se på om man slapp dessa terriers som programledarna. Jag hatar dessa programledare, även om det står i manus att de skall bete sig som idioter
Citera
2015-04-09, 20:12
Medlem
Min brors kusins avatar
Kvällens deltagare måste väl ha en eller flera diagnoser........
Citera
2015-04-09, 20:16
Medlem
Crashs avatar
Genialt att ställa ut hyresvärdens kylskåp...
Citera
2015-04-09, 20:19
Medlem
Min brors kusins avatar
Ful tatuering också
Citera
2015-04-09, 20:22
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Kvällens deltagare måste väl ha en eller flera diagnoser........
Det lyser depression om hela killen. Tyckte vi första anblicken han var lik Tobbe-trollkarl.
Citera
2015-04-09, 20:26
Medlem
Verkar som att han kan vara drogberoende tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in