2016-02-18, 20:37
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Han känns som om han läst berättarröstens manus utantill:
"Måste göra något åt saken"
"Jag kan inte fortsätta så här"
"Det är helt sjukt"

Lite för klyschig för att det ska vara underhållande...

Edit:
JAG ÄR SOM EN HEROINIST, JAG BEHÖVER MINA KICKAR (AKA INKÖP) - MEN FÖR HELVETE!
Senast redigerad av JoelSUOMI 2016-02-18 kl. 20:43.
Citera
2016-02-18, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
De sa att de räknat på senaste 3 månadernas ekonomi. Jag skulle inte tro att den uppgivna inkomsten har varit rådande en längre tid. Han har blivit riktigt kallsvettig och börjat jobba som en dåre senaste tiden. Därav den höga lönen. Håller inte nån längre tid. Aldrig att han annars skulle köpt en moppe som han inte ens använt. Fortsatt med sitt hoardande och samtidigt växlat upp med mera extrajobb, då blir det så.

Jag missade början av programmet. Men det är senaste 3 månaders lönen dom presenterar i programmet alltså?
Citera
2016-02-18, 20:42
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zipziz
Jag missade början av programmet. Men det är senaste 3 månaders lönen dom presenterar i programmet alltså?

Ja, det var vad de sa inför budgettavlan.

Jag är också lite undrande om hur de räknar ut lånekostnaden. Är det bara räntorna? I så fall verkar siffrorna väldigt stora (utan att jag räknat på dem). Eller räknar de med att man även amorterar? 35k eller vad det var är ju en lånekostnad per månad som är rätt bisarr.

Fast så har jag ju aldrig lånat av ockrare...
Citera
2016-02-18, 20:47
Medlem
Alplandskaps avatar
Pojken är ju utvecklingsstörd. Ingen impulskontroll. Skulle behöva en god man.

Fattar inte hur han kan uppehålla en anställning.
Citera
2016-02-18, 20:49
Medlem
Varför ser han så konstig ut för? Skulle jag se han på stan skulle jag ta han för en taliban.
Citera
2016-02-18, 20:52
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Pojken är ju utvecklingsstörd. Ingen impulskontroll. Skulle behöva en god man.

Fattar inte hur han kan uppehålla en anställning.

Citat:
Varför ser han så konstig ut för? Skulle jag se han på stan skulle jag ta han för en taliban.

Helt bisarrt beteende vid andra budgettavlan. Patriks "lycka till" efteråt kändes rätt raljant... Han tror inte på greken.
Citera
2016-02-18, 20:54
Medlem
Citat:
Ja, det var vad de sa inför budgettavlan.

Jag är också lite undrande om hur de räknar ut lånekostnaden. Är det bara räntorna? I så fall verkar siffrorna väldigt stora (utan att jag räknat på dem). Eller räknar de med att man även amorterar? 35k eller vad det var är ju en lånekostnad per månad som är rätt bisarr.

Fast så har jag ju aldrig lånat av ockrare...

Men om man tänker efter lite så har han en hög lön? Den höga lönen har väl satt igång hans shopande, så ser jag på saken. Vem jobbar arslet av sig för att spendera 10k på bio på några månader?
Citera
2016-02-18, 20:55
Avstängd
Takpapps avatar
Oj vilket klyschigt slut. Han löste situationen genom att låna mer pengar av sina släktingar och vänner istället. Fint för dem...

"Aldrig mer ta banklån" sa han. Jo, ja.

Den där Magnus är rätt medioker skådespelare. Inte fan var det ett bra slut.
Citera
2016-02-18, 21:01
Avstängd
Takpapps avatar
Citat:
Men om man tänker efter lite så har han en hög lön? Den höga lönen har väl satt igång hans shopande, så ser jag på saken. Vem jobbar arslet av sig för att spendera 10k på bio på några månader?

Det var senaste 12 månaderna han lagt 9000 på det. Kostar det en hundring per gång? Då blir det knappt 2 filmer per vecka. Känns inte som nåt lyxliv, särskilt som det är mest sunk och stök på biografer.

Säkert är det en känsla av att ha pengar som kan ha startat shoppandet, men han har en mer grundläggande störning som även en person med liten inkomst skulle förstöra sin ekonomi med. Det är många som jobbar arslet av sig, inte alla som får mycket pengar för det.

Rikedom är det man har kvar när alla ens pengar är borta...
Citera
2016-02-18, 21:25
Medlem
Citat:
Hur får vi fram vad han exakt jobbar med. Blev nyfiken på exakt vad han jobbar med för säkerhet kan vara vad so helst, allt från väktare vilket han inte är men till en chef.

Har jobbat med honom så kan berätta att det inte är nån chef utan han springer runt som vakt i matvarubutiker i civilkläder...
Lite speciell person det där.
Citera
2016-02-18, 21:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Oj vilket klyschigt slut. Han löste situationen genom att låna mer pengar av sina släktingar och vänner istället. Fint för dem...

"Aldrig mer ta banklån" sa han. Jo, ja.

Den där Magnus är rätt medioker skådespelare. Inte fan var det ett bra slut.

Slutet känns ju rätt redigerat.
Citera
2016-02-18, 21:42
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Har jobbat med honom så kan berätta att det inte är nån chef utan han springer runt som vakt i matvarubutiker i civilkläder...
Lite speciell person det där.
BK, Butikskontrollant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in