Citat:
iondskanstecken: Kul att du verkar sätta dig i personer med såna här diagnosers situation. Jag anser ofta att vi med funktionshinder/diagnos ofta blir missförstådda(och i vissa fall även idiotförklarade) bara för att vi är av annan åsikt eller helt enkelt inte förstår. Så himla skönt att äntligen stöta på en person som ser oss personer med diagnos som helt normala. Det värmer som fan ska du veta!
Har egentligen inte med "Lyxfällan" att göra men det är fiffigt att någon för en gångs skull kan sätta sig in i hur vi tänker.
Sedan vill jag poängtera att man absolut inte kan skylla dåligt beteende på sitt handikapp men ibland så är det nog tyvärr så att man styrs av sitt intellektuella.
Har egentligen inte med "Lyxfällan" att göra men det är fiffigt att någon för en gångs skull kan sätta sig in i hur vi tänker. Sedan vill jag poängtera att man absolut inte kan skylla dåligt beteende på sitt handikapp men ibland så är det nog tyvärr så att man styrs av sitt intellektuella.
Personer med dessa diagnoser är väl mera personligheter som fungerar på ett sätt som inte är kompatibelt med samhället i stort i mångt och mycket, vilket leder till en massa sociala tråkigheter, därav behövs diagnoser och stöd från samhället.
Köper också om vissa är i så pass dåligt skick och som en följd av detta att man vissa perioder inte kan jobba. Men att öppet sitta och säga att man inte tyckt det varit lönt att söka jobb för att man har bidrag från försäkringskassan, det är ren jävla ynkedom, varken med eller utan diagnos
Förövrigt finns det flera med dessa diagnoser som jobbar och tom är mkt framgångsrika i det dom gör, trots att dom i många år levt utan diagnos och stöd från samhället.
Alla är olika, visst. Men det är inte utan att jag upplever det som att en del med dessa diagnoser har det som en undanflykt för allt möjligt, kan inte städa, sköta jobb, skola mm mm för jag har ju " ADHD"..ja men det är iaf ens eget jävla ansvar att göra det man kan av sitt liv