2014-04-13, 16:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
iondskanstecken: Kul att du verkar sätta dig i personer med såna här diagnosers situation. Jag anser ofta att vi med funktionshinder/diagnos ofta blir missförstådda(och i vissa fall även idiotförklarade) bara för att vi är av annan åsikt eller helt enkelt inte förstår. Så himla skönt att äntligen stöta på en person som ser oss personer med diagnos som helt normala. Det värmer som fan ska du veta! Har egentligen inte med "Lyxfällan" att göra men det är fiffigt att någon för en gångs skull kan sätta sig in i hur vi tänker.

Sedan vill jag poängtera att man absolut inte kan skylla dåligt beteende på sitt handikapp men ibland så är det nog tyvärr så att man styrs av sitt intellektuella.

Personer med dessa diagnoser är väl mera personligheter som fungerar på ett sätt som inte är kompatibelt med samhället i stort i mångt och mycket, vilket leder till en massa sociala tråkigheter, därav behövs diagnoser och stöd från samhället.

Köper också om vissa är i så pass dåligt skick och som en följd av detta att man vissa perioder inte kan jobba. Men att öppet sitta och säga att man inte tyckt det varit lönt att söka jobb för att man har bidrag från försäkringskassan, det är ren jävla ynkedom, varken med eller utan diagnos

Förövrigt finns det flera med dessa diagnoser som jobbar och tom är mkt framgångsrika i det dom gör, trots att dom i många år levt utan diagnos och stöd från samhället.

Alla är olika, visst. Men det är inte utan att jag upplever det som att en del med dessa diagnoser har det som en undanflykt för allt möjligt, kan inte städa, sköta jobb, skola mm mm för jag har ju " ADHD"..ja men det är iaf ens eget jävla ansvar att göra det man kan av sitt liv
Citera
2014-04-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Förutom alla uppenbara och redan nämnda fel som fanns på paret i dagens avsnitt så kröp det i kroppen på mig när jag såg tjejens ögonbryn. Ville köra en pincett genom tv:n och plocka dem på henne...

Jag håller INTE med dig...hon hade jättefina ögonbryn...en söt tjej! Att hon verkade deppig är inte så konstigt.
Dessutom är det så jävla typiskt när Grimlund ylar om "det var det värsta han sett" varenda gång....han verkar så lagom pålitlig....
Citera
2014-04-13, 18:39
Avslutad
Några reflektioner i all hast;

# Hur i hela friden kan socialen stå för en hel villa för detta par?! De borde få nöja sig med 2-3a. Kanske finns det inga lämpliga lägenheter i kommunen?

# Är det obligatoriskt att missbruka läsk, snacks samt nyttja en hel del dyr tobak om man är i denna situation? Verkar vara en gemensam nämnare för WT-underklassen. Att sluta med den skadliga skiten och därmed spara in några lakan per månad borde inte vara omöjligt.

# Det inte utan att man börjar fundera kring det sociala arvet och vilka möjligheter vi får i livets lotteri. Jag undrar vad chansen är att barnen som växer upp i detta hushåll kommer att bli ansvarstagande vuxna med vettiga värderingar...
Citera
2014-04-13, 21:35
Medlem
Trakigtaliass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Några reflektioner i all hast;

# Hur i hela friden kan socialen stå för en hel villa för detta par?! De borde få nöja sig med 2-3a. Kanske finns det inga lämpliga lägenheter i kommunen?
Det var väl ändå ett parhus dem bodde i? Lite skillnad.
Citera
2014-04-13, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trakigtalias

Jaha, det är mycket möjligt, men det såg stort ut.
Citera
2014-04-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iondskanstecken
Personer med dessa diagnoser är väl mera personligheter som fungerar på ett sätt som inte är kompatibelt med samhället i stort i mångt och mycket, vilket leder till en massa sociala tråkigheter, därav behövs diagnoser och stöd från samhället.

Köper också om vissa är i så pass dåligt skick och som en följd av detta att man vissa perioder inte kan jobba. Men att öppet sitta och säga att man inte tyckt det varit lönt att söka jobb för att man har bidrag från försäkringskassan, det är ren jävla ynkedom, varken med eller utan diagnos

Förövrigt finns det flera med dessa diagnoser som jobbar och tom är mkt framgångsrika i det dom gör, trots att dom i många år levt utan diagnos och stöd från samhället.

Alla är olika, visst. Men det är inte utan att jag upplever det som att en del med dessa diagnoser har det som en undanflykt för allt möjligt, kan inte städa, sköta jobb, skola mm mm för jag har ju " ADHD"..ja men det är iaf ens eget jävla ansvar att göra det man kan av sitt liv

Problemet är snarare att många har en snedriven bild av personer med diagnos. Okej, det är ingen ovanlighet att drivas av impuls, växlande humör, konstiga beslut osv men jag tror inte ett dugg på att det är någon ursäkt till att man sitter i skiten. Det handlar endast om att vilja ta tag i sina problem. Jag tror inte att tjejen i detta program är så korkad men hon har nog väldigt svårt att inse sina misstag och därför dras hennes sambo med i det. Men förhoppningsvis så kommer hon lära sig i fortsättningen.
Citera
2014-04-14, 00:27
Medlem
Klossmongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag tror inte att tjejen i detta program är så korkad.
Varför har hon då gått i särskolan?
Citera
2014-04-14, 01:59
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klossmongo
Varför har hon då gått i särskolan?

Har känt människor som gått i särskola/särklass för att de har svår dyslexi, koncentrationssvårigheter, nedsatt hörsel osv. Behöver inte ha med intelligens att göra. Finns olika typer av särskolor och klasser. De med "bokstavs-diagnoser" är sällan korkade men kan behöva mer lugn och ro samt mer rutiner i skolan.
Citera
2014-04-14, 02:53
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trakigtalias

Ett parhus kan vara lika stort som en villa, och det här parhuset såg ju ut vara i gott skick minst sagt - men å andra sidan kostar inte hus i Deje särskilt mycket...
Citera
2014-04-14, 19:24
Medlem
Trakigtaliass avatar
Ett parhus blir väl ändå hälften av en villa? Typ en 3:a.
Citera
2014-04-14, 20:31
Medlem
cybergrodans avatar
Killen som är med denna vecka, Robin, verkar det inte ha gått så bra för kan jag säga direkt. Jag känner han inte riktigt, har bara träffat han några gånger, men är vän med han på facebook. För det första så står det så här i TV-tablån ''Nu har hans flickvän Josefine tröttnat och anmält honom till Lyxfällan.'' Han och Josefine är inte längre tillsammans, han har en ny tjej nu.

För det andra, han lägger hela tiden upp bilder på facebook när han sitter och dricker öl (även mitt i veckorna). Likaså bilder på nytagna tatueringar åker upp lite då och då.

Jävligt synd lär jag säga, shysst och rolig kille. Han har dessutom en unge som han kanske borde lägga mer av de pengarna på.
Citera
2014-04-14, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cybergrodan
Killen som är med denna vecka, Robin, verkar det inte ha gått så bra för kan jag säga direkt. Jag känner han inte riktigt, har bara träffat han några gånger, men är vän med han på facebook. För det första så står det så här i TV-tablån ''Nu har hans flickvän Josefine tröttnat och anmält honom till Lyxfällan.'' Han och Josefine är inte längre tillsammans, han har en ny tjej nu.

För det andra, han lägger hela tiden upp bilder på facebook när han sitter och dricker öl (även mitt i veckorna). Likaså bilder på nytagna tatueringar åker upp lite då och då.

Jävligt synd lär jag säga, shysst och rolig kille. Han har dessutom en unge som han kanske borde lägga mer av de pengarna på.

Kul att du avslöjar allt detta redan innan programmet har sänts.... Men visst, att många deltagare ganska snart hamnar i skiten igen kort efter sin medverkan är säkert inget ovanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in