2014-04-11, 02:33
Medlem
VanDeKamps avatar
Förutom alla uppenbara och redan nämnda fel som fanns på paret i dagens avsnitt så kröp det i kroppen på mig när jag såg tjejens ögonbryn. Ville köra en pincett genom tv:n och plocka dem på henne...
Citera
2014-04-11, 08:37
Medlem
Någon som reagerar på att väldigt många familjer som måste sälja bilen äger en Chrysler Voyager? Känns som det är en väldigt återkommande bil. Är det någon gång deltagarna har haft en bil värd mer än 200k?
Citera
2014-04-11, 08:47
Medlem
Sverige blir allt mer WT tyvärr. Dålig mat, ingen skolutbildning och allmänt dålig attityd. Se hur svenskarna äter och klär sig idag. Katastrof...
Citera
2014-04-11, 08:47
Medlem
Lägg ned programmet för det är pinsamt
Citera
2014-04-11, 09:56
Medlem
Det är svårt att förstå apati. Det märks tydligt på de aggressiva kommentarerna här i tråden. I programmet framstår deltagarna som slöa. Det kanske de är, men det kan ju också finnas bakomliggande orsaker som ej redovisas i programmet. TV ger ingen helhetsbild.

Med tanke på Flashback och andra nätforum förundras man över att folk ändå ringer Lyxfällan. Jag skulle må mycket dåligt av de tillmälen som här presenteras. Det skulle inte vara värt "hjälpen" att få den här svansen efter sig. Dessutom går det ju bra att agera lyxfälla hemma helt privat utan att blanda in TV med allt vad det för med sig. Möjligen kan bankkontakten bli svårare utan kamerorna, men sälja bilen och äta billigare kan man bra fixa själv.

Mitt liv ligger långt från Lyxfällans deltagare. Far lärde mig spara och mor olika knep och trix för att få pengarna att räcka längre. Men det viktigaste jag fick med mig från föräldrarna var kritiskt tänkande innåt, "Behöver jag det här? Kan det köpas senare? Blir jag lyckligare med detta?". Börjar man ifrågasätta den första köp-inpulsen sparar man mycket pengar.

(Är 40+, inga lån, äger hem och bil och hyfsat frisk med jobb)
Citera
2014-04-11, 11:08
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfraGul
Hon ska tydligen ha asbergers enligt min dam som gick i samma klass som henne.
Låter troligt, skulle förklara hennes apatiska beteende. Inte ett leende. Visade knappt några känslor alls, förutom när soffan skulle bort.
Citera
2014-04-11, 12:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zezzyy
Vilken soc wt familj haha. Var hon 21 år?!? Ser för fan ut som 35! Riktigt sliten och äcklig

Sitter och kollar på avsnittet nu och den tanken slog mig med. Ser mycket äldre ut, jävligt sliten. Gravid efter 1 månad, bra jobbat. Sunt att behålla också.

Jag vart gravid i mitt nuvarande förhållande efter ca 1½-2 månader, dock insåg både jag och killen att det inte skulle funka, hans dåliga ekonomi och så ny relation. Men alla är tydligen inte lika smarta.

och vill leva på bidrag, soc betalar huset + all annan skit. Helvete vad arg jag blir
Citera
2014-04-11, 14:00
Medlem
Benziinas avatar
Om det skulle stämma att många av Lyxfällans deltagarna skulle ha någon form av diagnos typ bokstavsdiagnos och dylikt så ser jag det som etiskt problematiskt av TV3 att göra show av det.
Citera
2014-04-11, 15:28
Medlem
Snobbs avatar
Äh, känner massor av människor med bokstavsdiagnoser som det går riktigt bra för. Vissa väljer att använda det som en ursäkt, en del utnyttjar fördelarna med en sådan diagnos, tex möjligheten att bli vansinnigt duktig på något, mycket kreativitet osv. Den sociala biten kan man öva på med hjälp av tex terapi. Alla människor har svårt för något, det är bara att ta tag i det. Jag har svårt att tycka synd om de flesta av lyxfällan-deltagarna. Jag hade en jävligt tuff barndom, betydligt svårare än någon av deras säkert, men jag tänker aldrig gå runt och snylta på skattebetalare för det. Mina utmaningar i livet har gjort mig hårdare och mer motiverad, jag går inte av för hackor liksom. Folk måste sluta acceptera att vara wt, ingen behöver vara det, det är bara att skärpa till sig. Mår man dåligt, ta tag i det, tycker man något är svårt, ta tag i det. En vanlig svennetjej som går runt och är apatisk? Varför ska jag känna sympati för det. Finns ju krigsbarn med en anledning liksom, tjejen är bara lat.
Citera
2014-04-11, 16:37
Medlem
Benziinas avatar
Nu var det inte frågan om hur bokstavsfolk & dylik allmänt klarar av ekonomin. En del av oss klarar det mer än galant. Det är klart att det finns skillnader mellan folk med samma diagnos. En del har stora svårigheter i allmänt och andra har stora fördelar i livet just pga deras säregna egenskaper eller kalla det för diagnos om du vill. Men jag tycker inte det är OK och utsätta de svagaste för allmän förnedring i TV:n och fiska tittare & göra pengar på deras kostnad.

Jag har själv bokstavsdiagnos som folk skulle aldrig ana och kan säga att jag är iaf oslagbar vad gäller till exempel löneförhandlingar. Så det finns väldigt stora skillnader mellan oss bokstavsmänniskor. En del av oss är väldig framgångsrika medan andra har det svårt. Det vad jag ville poängtera ut var att jag tycker att det är etiskt mycket tveksamt att ha människor med möjliga diagnoser med i programmet. Det känns helt fel.
Citera
2014-04-11, 21:52
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Lägg ned programmet för det är pinsamt

Varför kollar du på programmet då idiot.
Citera
2014-04-12, 02:46
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benziina
Nu var det inte frågan om hur bokstavsfolk & dylik allmänt klarar av ekonomin. En del av oss klarar det mer än galant. Det är klart att det finns skillnader mellan folk med samma diagnos. En del har stora svårigheter i allmänt och andra har stora fördelar i livet just pga deras säregna egenskaper eller kalla det för diagnos om du vill. Men jag tycker inte det är OK och utsätta de svagaste för allmän förnedring i TV:n och fiska tittare & göra pengar på deras kostnad.
Jag har själv bokstavsdiagnos som folk skulle aldrig ana och kan säga att jag är iaf oslagbar vad gäller till exempel löneförhandlingar. Så det finns väldigt stora skillnader mellan oss bokstavsmänniskor. En del av oss är väldig framgångsrika medan andra har det svårt. Det vad jag ville poängtera ut var att jag tycker att det är etiskt mycket tveksamt att ha människor med möjliga diagnoser med i programmet. Det känns helt fel.

Tror inte att den tjejen hade en svårare typ av sin bokstavsdiagnos. Har sett betydligt värre som iaf försöker. Hon är bara lat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in