Att köpa en chippad xbox kan vara lite vanskligt då det känns som om de går sönder väldigt lätt, kolla om det finns ngn garanti på den. Jag köpte min xbox i sommras och har livslång garanti på den(från företaget som chippade den alltså)
www.psxcare.com btw...(stockholm, postorder funkar iaf. så)
Btw så är inte alla spel på 2-4 gb, finns många som är på 400 Mb. Och om man har 60-90 spel är nog inte alla yber-feta-stora spel på 2-4 Gb. Så det ska nog stämma.
Lite mer jag ska svara på tydligen,
Du laddar ner spelen från internet, besök
www.piratbyran.org och sök lite information, sedan packar du upp dem med program som finns i xboxne under "Pcstuff" om t.ex. Psxcare har chippat den, annars finns det att ladda ner på internet. Sen är det bara att börja köra över från datorn till Xboxen via FTP. Går på några knappa minuter, beror på spelets storlek. Då man chippar den blir den som ett mediacenter, spela musik, spela upp filmer(så man slipper sitta framför sin 15" TFT med inbyggda högtalare), du kan även installera linux på den och göra lite vad som helst, dock kan jag tillägga att den lätt blir varm och hänger sig lite hitt som hatt också så den rekommenderas inte för något längre bruk(dagar i sträck).
"Hur stor är hårddisken? 4000 låter väldigt dyrt.
Såg en Xbox med 80 gb stor hårddisk säljas för 2500 i helgen."
Det är inte bara hårddisken som kostar och hur mycket som drar ner på priset, priserna på chippen kan variera med en tusenlapp, xboxen kan skilja ett år på ålder, xboxen kan som du sa ha ett mindre pris. Så den för 2500 kr har antagligen en 10gb(40gb) hårddisk med ett matrix chip för 500 kr. Ingen kvalitè alltså..
Tänk på att om du köper en xbox för 2-3k + ett chip för 1k + handkontroller + hårddisk på 120 gb så kan kostnaderna lätt springa iväg.