2007-06-13, 21:13
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
Tack för ditt utförliga och hjälpsamma svar.
Det låter som att Xbox är "the way to go" för mig, då jag knappast har råd att köpa en ny 32"-tv. Nu behöver jag bara köpa en Xbox och modda den, tror rentav att jag tar och löder själv för skojs skull.

Aha, jag trodde du hade en krysslåda. Men om du nu ska köpa en ny kommer det vara en 1.6, så då måste du chipmodda den hur du än vrider och vänder på det.
Du kan ju kolla om du kan köpa en begagnad färdigchippad istället, blir nog en bit billigare. Och du slipper omaket/risken att chippa den.

Kan ju rätt av säga att även om det troligen är nåt som du gjort fel med din tvout där och att det går att få det att lira, så är xboxen ingen dum investering trots att du har datorn.
Ta och läs på lite om xbmc, det vore verkligen synd om du missar det allra bästa med xbox: http://www.xboxmediacenter.com/
Citera
2007-06-21, 22:24
Medlem
chippat xbox.

såhär är de, idag köpte jag ett begangnat chippat xbox.

och när jag startar de kommer de oftast upp en text på massa olika språk där de på engelska står Service requierd, call customer support.

eftersom jag är helt värdelös på konsoler och inte orkar vänta tills han jag köpte de av kommer hem så frågar jag här vad detta kan bero på?

spelet går igång ibland när ja testat att stänga av och sätta på de några gånger.

(och svar som: varför haru köpt ett xbox när de finns 360 osv undanbedes, min anledning är helt enkelt att jag inte är enormt intresserad av tevespel men fick lust att äga en konsol med lite roliga spel.)

så? är hela konsolen pajj eller är de nåt simpelt fel?
Citera
2007-07-04, 23:57
Medlem
The Spoony Bards avatar
flashspel i Xbox

har chippat min Xbox och använder Xbox Media center, undrar om det går på någotsätt överföra & spela mina flashspel på boxen på ett smidigt och enkelt sätt
Citera
2007-07-28, 18:30
Medlem
SC sXes avatar
Är den här burken helt iskall på spelfronten just nu? Det verkar inte kommit ut nåt nytt av värde på hur länge som helst. Några rekommendationer? Alla genrer önskas...
Citera
2007-07-28, 18:45
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC sXe
Är den här burken helt iskall på spelfronten just nu? Det verkar inte kommit ut nåt nytt av värde på hur länge som helst. Några rekommendationer? Alla genrer önskas...

Ja, den är helt död nu. Senaste spelet jag känner till är NCAA Football 08.
Citera
2007-08-12, 02:18
Medlem
babbiss avatar
Hej.

Jag har en chippad xbox, och har laddat hem Fifa 07 till denna.
jag bränner .iso filen på en DVD +R skiva och detta går felfritt men när jag matar in skivan i xboxen så händer det inte ett skit. Varför?
Vet inte om Dashborden är den senaste eller så. Brände i 4x, med senaste ImgBurner.
Citera
2007-08-16, 15:32
Medlem
när jag laddade ner halo 2 till mitt xbox och packade upp filen i winrar så fick jag up p3 bik-filer någon so mvet hur man bränner ner det?
Citera
2007-08-29, 22:29
Medlem
Festiss avatar
Någon som har Xlink Kai och vill lira lite? Jag heter Softarn där så adda min till friendslist.

Om ni inte har det: http://www.teamxlink.co.uk/
Citera
2007-09-15, 18:43
Medlem
tomgreens avatar
Vad behöver man för sladd för att föra över spel från datorn till xboxen?
Citera
2007-09-15, 18:52
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomgreen
Vad behöver man för sladd för att föra över spel från datorn till xboxen?

En vanlig RJ45-kabel, dvs en nätverkskabel.
Qwix är ett bra och enkelt program till det där om du har en iso på datorn och vill extrahera och slanga över spelet till xboxen.
Du måste också ha nåt dashboard installerat som har inbyggd ftpserver, alternativt XBMC.

Annars kan du ju stoppa i skivan i xboxen och dumpa den med dvd2xbox.

[edit]

Här har du en ganska komplett guide i ämnet:
http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=183856
Citera
2007-11-27, 23:09
Bannlyst
Funderar på o köpa gamla XBOX.

Vann 1000:- på poker inatt så tänkte köpa ett XBOX den äldre modellen med lite spel...Undrar lite vad några grejjer byter som killen har skrivit i annonsen.

Ett fräsht Xbox säljes med 2 Hkt och 5 original spel och givetvis alla kablar för endast 1000kr.
Xboxen är i mycket bra skick och den klarar av att läsa brända spel, Dvd filmer, Mp3 mm..

Den har ocså en mängd program som tex. xbox mediacenter, NTSC/Pal mode, box xplorer, FTP client och mycket mera.

OBS Allt är original

- Undrar lite vad det fetstilta innebär.

http://213.132.112.100/images/40/4074029614.jpg
Citera
2007-11-27, 23:12
Medlem
stRs avatar
Känns ju värdelöst att köpa ett XBOX med spel efterssom du kan ladda hem alla och ladda in på hårddisken. Köp ett chippat och smäll i en 500gb hdd så har du ju löst underhållningsfrågan tills 2009.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in