2025-01-21, 01:54
Medlem
AClDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kundalini
NU är det en serie om sju delar, och inte en film, så ursäkta om jag missar målet, men John Adams ska vara riktigt riktigt bra. https://www.imdb.com/title/tt0472027/
Helt i sin ordning. Tack för tips!

Andra rekommendationer mottages gärna.
Citera
2025-01-25, 16:13
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AClD
Typ biopic om George Washington och Benjamin Franklin eller om the founding fathers.

Tack på förhand.
Franklin med Michael Douglas.
Citera
2025-01-26, 19:54
Medlem
AClDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Franklin med Michael Douglas.
Tackar!
Citera
2025-02-06, 14:16
Medlem
Kedoxs avatar
Jag brukar vara glad i guldgrävarfilmer, eller filmer där det är allmänt skitigt och slitsamt som gärna utspelar sig sent 1800-tal tidigt 1900.
Om inte filmer om ren guldrush så är även rallare, skogshuggare etc av intresse.

Efter lite efterforskning så har jag hittat dessa men ät sugen på fler, måste inte vara amerikanskt.

Citera
2025-02-28, 00:28
Medlem
Landsbygdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Jag brukar vara glad i guldgrävarfilmer, eller filmer där det är allmänt skitigt och slitsamt som gärna utspelar sig sent 1800-tal tidigt 1900.
Om inte filmer om ren guldrush så är även rallare, skogshuggare etc av intresse.

Efter lite efterforskning så har jag hittat dessa men ät sugen på fler, måste inte vara amerikanskt.

The Ballad of Buster Scruggs, har ju lite odödliga guldgrävar-scener ur den tidsperiod du önskar.
Det är mer än några korta scener på några minuter. Och är en riktigt bra film för övrigt.
Citera
2025-04-02, 17:19
Medlem
2n00b4Us avatar
Brittiska filmer som påminner om Attack on the Block?
Citera
2025-04-19, 10:22
Medlem
Söker mindre kända death game filmer som ex battle royale, SAW, Cube, Circle, the Exam, plattform etc?

Jag har plöjt en hel del men måste vara omöjligt att jag har sett alla. Om jag söker får jag dock bara träffar på filmer jag redan har sett.
Citera
2025-04-19, 12:21
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Söker mindre kända death game filmer som ex battle royale, SAW, Cube, Circle, the Exam, plattform etc?

Jag har plöjt en hel del men måste vara omöjligt att jag har sett alla. Om jag söker får jag dock bara träffar på filmer jag redan har sett.

kanske lite kantboll, men vill tipsa om filmerna "would you rather" och "truth or dare" båda handlar om lekar med dödlig utgång
Citera
2025-04-19, 13:22
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:

Kan "Funny Games" vara något som passar in på det du söker? https://m.imdb.com/title/tt0119167/
Finns även en amerikansk remake från 2007, men det tyska originalet är otäckare.
Citera
2025-04-19, 14:31
Medlem
Cinns avatar
Citat:

13 Tzameti
https://www.imdb.com/title/tt0475169/?ref_=ttcnn_sm

Finns i vanlig ordning en amerikansk remake från 2010 men rekommenderar att se originalet först.
Citera
2025-04-20, 08:04
Medlem

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in