NU är det en serie om sju delar, och inte en film, så ursäkta om jag missar målet, men John Adams ska vara riktigt riktigt bra. https://www.imdb.com/title/tt0472027/
Jag brukar vara glad i guldgrävarfilmer, eller filmer där det är allmänt skitigt och slitsamt som gärna utspelar sig sent 1800-tal tidigt 1900.
Om inte filmer om ren guldrush så är även rallare, skogshuggare etc av intresse.
Efter lite efterforskning så har jag hittat dessa men ät sugen på fler, måste inte vara amerikanskt.
McCabe & Mrs. Miller
The Treasure of the Sierra Madre
California (1947)
Pale Rider
The Sisters Brothers
Far and Away
Heaven's Gate
Mandingo
The Molly Maguires
Riff-Raff
The Claim
The Mountain Men
Rallarblod
Jakten (1959)
Sometimes a Great Notion
Här har du ditt liv
Jag brukar vara glad i guldgrävarfilmer, eller filmer där det är allmänt skitigt och slitsamt som gärna utspelar sig sent 1800-tal tidigt 1900.
Om inte filmer om ren guldrush så är även rallare, skogshuggare etc av intresse.
Efter lite efterforskning så har jag hittat dessa men ät sugen på fler, måste inte vara amerikanskt.
McCabe & Mrs. Miller
The Treasure of the Sierra Madre
California (1947)
Pale Rider
The Sisters Brothers
Far and Away
Heaven's Gate
Mandingo
The Molly Maguires
Riff-Raff
The Claim
The Mountain Men
Rallarblod
Jakten (1959)
Sometimes a Great Notion
Här har du ditt liv
The Ballad of Buster Scruggs, har ju lite odödliga guldgrävar-scener ur den tidsperiod du önskar.
Det är mer än några korta scener på några minuter. Och är en riktigt bra film för övrigt.
Söker mindre kända death game filmer som ex battle royale, SAW, Cube, Circle, the Exam, plattform etc?
Jag har plöjt en hel del men måste vara omöjligt att jag har sett alla. Om jag söker får jag dock bara träffar på filmer jag redan har sett.
Kan "Funny Games" vara något som passar in på det du söker? https://m.imdb.com/title/tt0119167/
Finns även en amerikansk remake från 2007, men det tyska originalet är otäckare.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!