2006-11-23, 21:52
Medlem
Kwalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbazzz
Jag håller också med om det, men det är inte lika lätt att genomföra i verkligheten. Om X döms till 5 års fängelse av domstolen så kan han inte sitta längre, ska kriminalvården sedan döma honom till ett längre straff? Det går liksom inte. I nuläget kan kriminalvården utdela "extradagar" inom den villkorliga frigivningen, men inte längre straff. Men det är viktigt att komma i håg att en intagen kan få ett längre straff om han begår brott under anstalstvistelsen, genom vanligt åtal. Men det ni menar är väl rena ordningsstörningar?

Jag tror de menar att två tredjedelsfrigivningen inte ska vara obligatorisk, utan basera sig på uppförande. Sköter du inte dina kort blir det att sitta strafftiden ut. Nu är det iofs många som torkar innanden villkorliga går ut och får sitta av det med.
Citera
2006-11-23, 22:54
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
Tidigt på morgonen hörde man att Dano.A hade gripits av Göteborgspolisen misstänkt för för att ha varit inblandat i "Gangsterkriget" som råder i GBG.
Han greps tillsammans med en annan 31-årig OG medlem och med ett hånfullt leende på läpparna så satte han sig i polisbilen som körde iväg till polishuset.
Under häktningsförhandlingarna så fick han flera gånger frågan om han varit inblandad och han skrattar och säger : Det är en sak att tro att jag var inblandad men en annan sak att bevisa det.

Bara jag som känner att polisen inte kan knäcka honom?
Riktiga tuffingar blir aldrig gripna av polisen,dvs albanen är en loser....
Citera
2006-11-24, 01:39
Medlem
En fruktpizzas avatar
Svar direkt!

Han flinar inte inne i häktescellen i allafall... Och, hut går ALLTID hem. Bara en tidsfråga innan han får sin rôv FULL med bevisen som han så gärna önskar... Dummo Äcklar (Freudiansk omskrivning av hans riktiga namn) - tiden arbetar för att du skall bort från gatorna igen. Bara att vänta och se...
Citera
2006-11-24, 11:37
Medlem
Ckolons avatar
Det är så jävla fjantigt när den hära blatten håller på som han gör, alla invandrare ser självklart upp till den hära killen och hans gäng O.G.

Kan inte någon Polis bara sprätta en kula i huvudet på honom så vi får tyst på honom? Han tror att han är någon stor gangster yrkeskriminell snubbe.

"En sak att bevisa att jag gjorde det"

Haha vilken jävla idiot, han har redan bevisat hur jävla klantig han är, åkt dig gång efter gång, och vill uppenbarligen bara visa sig i media med sina blatte rån.

Dem "riktiga kriminella gangsters" finns knappt i polisregistret, dvs vi får aldrig reda på vilka dem är eftersom dom aldrig åker dit och skyltar inte med vad dom gör.
Citera
2006-11-24, 12:35
Bannlyst
Senaste

http://www.gt.se/index.jsp?a=765907

Vet inte heller varför pressen skriver så mycket om honom finns många andra ledare och kriminella individer i göteborg men ändå så lyckas han komma med i gt gp expressen nästan varje dag.
Men han vill komma med han vill bli kändiskrim och en skojare har han alltid varit.
Citera
2006-11-24, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
http://www.gt.se/index.jsp?a=765907

Vet inte heller varför pressen skriver så mycket om honom finns många andra ledare och kriminella individer i göteborg men ändå så lyckas han komma med i gt gp expressen nästan varje dag.
Men han vill komma med han vill bli kändiskrim och en skojare har han alltid varit.

Troligtvis för att han är stor i käften och folk tycker det är spännande att lästa om kriminella element sålänge dom inte blir utsatta själva.

Tyvärr bidrar nog detta att han och dennes gelikar ännu mer tror att dom är någon form av romantiserade rebeller.

Han har utom tvivel bevisat att han inte är anpassningsbar till samhället , och bör därför hållas borta från samhället.
Citera
2006-11-24, 19:24
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Dem "riktiga kriminella gangsters" finns knappt i polisregistret, dvs vi får aldrig reda på vilka dem är eftersom dom aldrig åker dit och skyltar inte med vad dom gör.

Sluta titta på scarface och kom ut i verkligheten. Ett exempel är den italienska ledare för sicilliens maffia som nyss åkte fast.
Är han inte riktig kriminell elr?
Citera
2006-11-24, 21:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollish
Sluta titta på scarface och kom ut i verkligheten. Ett exempel är den italienska ledare för sicilliens maffia som nyss åkte fast.
Är han inte riktig kriminell elr?

Jag tror att han menade att de gör allt för att dölja att de är stora ledare osv. till skillnad från en del andra. Jag har inte mycket till övers för dessa typer, men har på något sätt större respekt för de som verkar i det tysta. De är de stora ledarna. Att de sedan leder helt fel saker är en helt annan sak.
Citera
2006-11-24, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Jag tror att han menade att de gör allt för att dölja att de är stora ledare osv. till skillnad från en del andra. Jag har inte mycket till övers för dessa typer, men har på något sätt större respekt för de som verkar i det tysta. De är de stora ledarna. Att de sedan leder helt fel saker är en helt annan sak.

De flesta tunga kriminella vill ha stora pengar, via grova rån, narkotikaverksamhet mm mm.

De kan knappast sedan placera pengarna i fonder. De sätter sprätt på pengarna och har man mycket pengar och kör fräckabilar så väcker man uppmärksamhet. Något som säkert de flesta av dem gillar.

Hela syftet med deras verksamhet är att leva flott och få respekt via ett glassigt liv, därför syns de och grips så småningom.

Sedan finns det givetvis få som klarar av att ligga lågt, men de är just mycket få.

Jag längtar till den dag man kan beslagta bilar och annan egendom som man omöjligtvis kan ha införskaffat med legala medel. Ex torde det vara svårt att köra Bmw M5 från -06 om man varit sjukpensionär i 10år. Men ändå förekommer det.

Gör det lite svårt för busarna nån gång!
Citera
2006-11-25, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
De flesta tunga kriminella vill ha stora pengar, via grova rån, narkotikaverksamhet mm mm.

De kan knappast sedan placera pengarna i fonder. De sätter sprätt på pengarna och har man mycket pengar och kör fräckabilar så väcker man uppmärksamhet. Något som säkert de flesta av dem gillar.

Hela syftet med deras verksamhet är att leva flott och få respekt via ett glassigt liv, därför syns de och grips så småningom.

Sedan finns det givetvis få som klarar av att ligga lågt, men de är just mycket få.

Jag längtar till den dag man kan beslagta bilar och annan egendom som man omöjligtvis kan ha införskaffat med legala medel. Ex torde det vara svårt att köra Bmw M5 från -06 om man varit sjukpensionär i 10år. Men ändå förekommer det.

I Danmark har de börjat med att det skall vara den kriminella som skall bevisa vart alla pengar på konto kommer ifrån.

Om man inte kan det så tar Staten pengarna.

Inte en helt fel lag som de skulle ta efter i hela Norden.

Det kanske inte behöver bli som i filmen Bad Boys där snuten tar prylarna.

Men om polisen får tillgång till bankkonton och låsa de så kommer det att bli ganska svårt för de kriminella inom en ganska snar framtid.

Sen kommer någon skriva" Men ditt C.P vi har inte pengarna på banken".

Och då svarar jag dig med att du räknas inte till den kriminella eliten.
För om du handlar med saker för 100K i månaden så är inte du lika stor som du tror.
Visst är det en bra peng, men inget som polisen sliter ihjäl sig över, de vet säkert att du lallar runt på stan och dealar det mesta.

Det finns folk som har sina pengar på banker, bara för att det är så pass stora summor det handlar om.
Och driver en del olika företag bara för att det ska se bra ut.

De sköter det hyfsat snyggt.
Om inte staten tar dem, så gör någon avundsjuk person det.

pop
Citera
2006-11-25, 03:24
Medlem
Trollishs avatar
ojsan insatt snubbe hahah

Citat:
Det finns folk som har sina pengar på banker, bara för att det är så pass stora summor det handlar om.
Och driver en del olika företag bara för att det ska se bra ut.

Kallas pengatvätt.
Citera
2006-11-25, 15:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie

Du har naturligtvis rätt i det du skriver, men de som lyckas ligga lågt är i många fall de som är överst i näringskedjan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in