2006-11-23, 16:59
Bannlyst
Tidigt på morgonen hörde man att Dano.A hade gripits av Göteborgspolisen misstänkt för för att ha varit inblandat i "Gangsterkriget" som råder i GBG.
Han greps tillsammans med en annan 31-årig OG medlem och med ett hånfullt leende på läpparna så satte han sig i polisbilen som körde iväg till polishuset.
Under häktningsförhandlingarna så fick han flera gånger frågan om han varit inblandad och han skrattar och säger : Det är en sak att tro att jag var inblandad men en annan sak att bevisa det.

Bara jag som känner att polisen inte kan knäcka honom?
Citera
2006-11-23, 17:13
Medlem
chekiuss avatar
Vart kunde man höra detta?
Citera
2006-11-23, 17:14
Medlem
Lex Talioniss avatar
* 1994: Döms i Danmark till fem års fängelse för ett bankrån.
* 1997: Döms i Göteborg till fem års fängelse för postrån i Olofstorp.
* 1998: Döms i Kalmar till två månaders fängelse för hot mot tjänsteman.
* 2001: Döms i Södertälje till sex års fängelse för grovt rån.

Ja, han har ju verkligen lyckats förut!
Citera
2006-11-23, 17:59
Bannlyst
lägg fram källan, till dess så är allt som kommer ut ur din mun inte trovärdigt.
Citera
2006-11-23, 18:17
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex Talionis
* 1994: Döms i Danmark till fem års fängelse för ett bankrån.
* 1997: Döms i Göteborg till fem års fängelse för postrån i Olofstorp.
* 1998: Döms i Kalmar till två månaders fängelse för hot mot tjänsteman.
* 2001: Döms i Södertälje till sex års fängelse för grovt rån.

Ja, han har ju verkligen lyckats förut!

Kriminellt invandrarslödder. Obegripligt att han inte skickats hem till fårfarmen nere i Turkiet för länge sedan.

- F.G
Citera
2006-11-23, 18:22
Medlem
Dennos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maackan80
Tidigt på morgonen hörde man att Dano.A hade gripits av Göteborgspolisen misstänkt för för att ha varit inblandat i "Gangsterkriget" som råder i GBG.
Han greps tillsammans med en annan 31-årig OG medlem och med ett hånfullt leende på läpparna så satte han sig i polisbilen som körde iväg till polishuset.
Under häktningsförhandlingarna så fick han flera gånger frågan om han varit inblandad och han skrattar och säger : Det är en sak att tro att jag var inblandad men en annan sak att bevisa det.

Bara jag som känner att polisen inte kan knäcka honom?

Fan han verkar verkligen vara en riktig gudfader, helt omöjlig att komma åt. Jag förstår att du har honom som idol.

Alla dessa pojkar åker förr eller senare dit, dom är inte smarta nog att hålla sig i skinnet. Dessutom är knappast lojaliteten huggen i sten i de lösa led som är bakom.
Citera
2006-11-23, 18:22
Medlem
Gorillahanes avatar
Det hade varit en välgärning för oss skattebetalare om polisen råkade sätta en kula i slöddret vid nästa gripande.
Citera
2006-11-23, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Kriminellt invandrarslödder. Obegripligt att han inte skickats hem till fårfarmen nere i Turkiet för länge sedan.

- F.G

Han är ett praktexempel på att det vore bra med kraftigt höjt straff för återfalls förbrytare vid grova brott!

Han skall inte vara ute. Inte ens amnesty kan tycka att det vore fel om nyckeln tappades bort.
Citera
2006-11-23, 18:54
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkie
Han är ett praktexempel på att det vore bra med kraftigt höjt straff för återfalls förbrytare vid grova brott!

Han skall inte vara ute. Inte ens amnesty kan tycka att det vore fel om nyckeln tappades bort.
Enligt uppräkningen ovan så verkar straffen hyfsat hårda (dock så borde skalan vara progressiv), men jag fattar inte varför 5 år inte är 5 år.
Citera
2006-11-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pawelk
Enligt uppräkningen ovan så verkar straffen hyfsat hårda (dock så borde skalan vara progressiv), men jag fattar inte varför 5 år inte är 5 år.

Många länder har liknande system. I Sverige sitter man av 2/3. I Finland som ofta nämns som ett hårt land sitter man bara av 1/2 tiden.

Vore rimligt att man sitter av mer tid om man misssköter sig och lite mindre om man sköter sig och arbetar samt deltar i utbildning och olika vårdprogram.
Citera
2006-11-23, 19:39
Bannlyst
Citat:
Många länder har liknande system. I Sverige sitter man av 2/3. I Finland som ofta nämns som ett hårt land sitter man bara av 1/2 tiden.

Vore rimligt att man sitter av mer tid om man misssköter sig och lite mindre om man sköter sig och arbetar samt deltar i utbildning och olika vårdprogram.
Ja precis håller med dig till 100 där.
Citera
2006-11-23, 21:34
Medlem
Bubbazzzs avatar
Citat:

Jag håller också med om det, men det är inte lika lätt att genomföra i verkligheten. Om X döms till 5 års fängelse av domstolen så kan han inte sitta längre, ska kriminalvården sedan döma honom till ett längre straff? Det går liksom inte. I nuläget kan kriminalvården utdela "extradagar" inom den villkorliga frigivningen, men inte längre straff. Men det är viktigt att komma i håg att en intagen kan få ett längre straff om han begår brott under anstalstvistelsen, genom vanligt åtal. Men det ni menar är väl rena ordningsstörningar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in