2007-04-14, 12:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av paceman
Vad exakt är det för "grymt jobb" han gör?

Vad är det som gör att han förtjänar "respekt"?

Han klarar av och vara Agerande gängledare. du ser inte många gängledare som är aktiva..
Citera
2007-04-14, 15:15
Medlem
Germanswede79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KENNEDYANGERED
Jag är svensk och hyser jättestor respekt till Acar.
Han gör ett grymt jobb tycker jag.
Fattar inte alls att man kan respektera och se upp till en kriminell gängmedlem som lever ett gangsterliv. Jag ser per automatik ner på alla sådana typer och anser mig själv och alla andra som lever ett normalt liv med normala svenssonvärderingar som miljoner gånger mer värda än dessa drägg.
Jag är själv uppväxt i en ort med enbart normala svenssons, med normala föräldrar som jobbat med normala jobb vars grannar var normala svenska medelklassindivider med lika normala jobb och i min omgivning talade man enbart illa och rynkade näsan åt alla avikande individer man såg på bland annat efterlyst och självklart fick inte en sådan ingå i släktens bekantskapskrets.
Jag har blivit precis likadan som mina föräldrar och känner precis lika mycket äckel om inte mer inför samhällets avskum och outsiders.
Det är av högsta prioritet för mig att bo på en ort med enbart normalt folk med allmänt accepterade värderingar när jag bildar familj, dvs likadant som mina föräldrar låtit mig växa upp och skulle jag av ren otur råka få en kriminell gangster till granne så kommer jag ta varje tillfälle i akt till att försöka få denne bortflyttad då en sådan till granne försämrar trivseln i området och min känsla utav att bo i ett fint område.
Jag vill bo i ett mysigt villaområde där jag ostört kan fortsätta min släktradition och snacka skit om de dekadenta gangsterglina i stan och utan motstånd kunna plantera vidare samma inställning i mina barn som självklart bara skall ha möjlighet att träffa lika normala kompisar.
När barnen växer upp och själva börjar ta bussen till stan är det svårt att påverka men då har man iaf lagt grunden, precis som jag på senare år stött på alla möjliga konstiga individer utanför min barndomsby men tagit avstånd från dem till 100% då jag lärt mig genom min uppfostran att de är undermänniskor som inte förtjänar att ta upp tid från normalt folk.
Citera
2007-04-14, 17:19
Medlem
Yaos avatar
vem i helvete vill göra lumpen i turkiet om man är assyr. Det är allmänt känt att turkar hatar assyrer så han kmr säkert bli sönderslagen om han säger att han är assyr...
Citera
2007-04-14, 17:32
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yao
vem i helvete vill göra lumpen i turkiet om man är assyr. Det är allmänt känt att turkar hatar assyrer så han kmr säkert bli sönderslagen om han säger att han är assyr...

Inte blir en "agerande gängledare" av Acars kaliber spöad av andra! Du fattar väl att han äger alla värnpliktiga?
Citera
2007-04-14, 17:38
Medlem
Raouls avatar
FFa när kan ska göra lumpen som dryga 30-åring.
Citera
2007-04-14, 18:43
Medlem
ruben rubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanswede79
Fattar inte alls att man kan respektera och se upp till en kriminell gängmedlem som lever ett gangsterliv. Jag ser per automatik ner på alla sådana typer och anser mig själv och alla andra som lever ett normalt liv med normala svenssonvärderingar som miljoner gånger mer värda än dessa drägg.
Jag är själv uppväxt i en ort med enbart normala svenssons, med normala föräldrar som jobbat med normala jobb vars grannar var normala svenska medelklassindivider med lika normala jobb och i min omgivning talade man enbart illa och rynkade näsan åt alla avikande individer man såg på bland annat efterlyst och självklart fick inte en sådan ingå i släktens bekantskapskrets.
Jag har blivit precis likadan som mina föräldrar och känner precis lika mycket äckel om inte mer inför samhällets avskum och outsiders.
Det är av högsta prioritet för mig att bo på en ort med enbart normalt folk med allmänt accepterade värderingar när jag bildar familj, dvs likadant som mina föräldrar låtit mig växa upp och skulle jag av ren otur råka få en kriminell gangster till granne så kommer jag ta varje tillfälle i akt till att försöka få denne bortflyttad då en sådan till granne försämrar trivseln i området och min känsla utav att bo i ett fint område.
Jag vill bo i ett mysigt villaområde där jag ostört kan fortsätta min släktradition och snacka skit om de dekadenta gangsterglina i stan och utan motstånd kunna plantera vidare samma inställning i mina barn som självklart bara skall ha möjlighet att träffa lika normala kompisar.
När barnen växer upp och själva börjar ta bussen till stan är det svårt att påverka men då har man iaf lagt grunden, precis som jag på senare år stött på alla möjliga konstiga individer utanför min barndomsby men tagit avstånd från dem till 100% då jag lärt mig genom min uppfostran att de är undermänniskor som inte förtjänar att ta upp tid från normalt folk.

Precis det! Var lugn för att så gott som alla håller med!
En liten klick ser upp till småtjyvar och liknande och det är ju bara att beklaga.
Och den här som tråden avser är ju inget annat det heller egentligen, bara att några spärrar som vanliga människor har är borta. Det sociala arvet kanske? Skador pga mssbruk eller en ren genteknisk problematik? Undrar hur arvsanlag o dyl ser ut.
Citera
2007-04-14, 18:56
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Fattar inte alls att man kan respektera och se upp till en kriminell gängmedlem som lever ett gangsterliv.
Inte jag heller, men bland araber, albaner, turkar, kurder och annat stenålderspack så är det på det viset. De ligger liksom efter i utvecklingen.
Citera
2007-04-14, 19:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Inte blir en "agerande gängledare" av Acars kaliber spöad av andra! Du fattar väl att han äger alla värnpliktiga?

Gör han lumpen i Turkiet får han träna ringmuskeln...
Citera
2007-04-14, 20:16
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Gör han lumpen i Turkiet får han träna ringmuskeln...
Det gjorde han säkert innan med.
Citera
2007-04-14, 20:23
Medlem
Normalsvennes avatar
Citat:

Klockrent!!
Citera
2007-04-14, 20:45
Medlem
zzetas avatar
att en gängledare som mannen ifråga skulle underordna sig den miltäriska diciplinen i turkiet är inte speciellt troligt.
bodde alltför många år i turkiet och militärtjänstgöringen där nere är ingen dans på rosor. stenhård med mkt inslag av att bryta ner & sedan bygga upp (psyket).
några månaders grundträning och sedan sändas bort att jaga militanta kurder i bergen. är det troligt att han skulle ställa in sig i ledet med mössan i hand?

mer troligt att han sitter hos någon lokal gangster och spelar apa.
Citera
2007-04-14, 22:05
Medlem
ruben rubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton

I det militära? Och idet landet, tror du på det själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in