2006-11-21, 23:57
Medlem
Med "fuffar" så menar jag att rulla portionsprillan mellan fingrarna då den inte är så kompakt utan "fluffigare".
Själv så gör jag det för jag tycker den sitter behagligare under läppen, vem vet, nikotinet kanske tas upp snabbare?

Som sagt, fluffar ni er snus och varför / varför inte?
Citera
2006-11-22, 00:04
Medlem
smakpals avatar
Jag brukade fluffa till den så den blev mjuk och luftig, sen när jag hade lagt in den så tryckte jag till den igen så den fik perfekt passform. Tror inte jag är ensam om den proceduren.
Citera
2006-11-22, 00:08
Medlem
Nirps avatar
Om jag snusar Onyx så rullar jag den så att den blir mjuk och behaglig att ha under läppen. Om det är vanliga General så gör jag det inte.

)
Citera
2006-11-22, 00:26
Medlem
Har en vana (tvångstanke) som innebär att jag alltid viker in ena änden, fliken i kortsidan, och viker den sen dubbel på längden.
Citera
2006-11-22, 12:08
Medlem
Jag fluffar alltid till snusen lite, särsklillt med Göteborgs Rapé. Från början är den ju osm en liten hård fyrkant, så det måste man ju rätta till innan man stoppar upp den, så det blir behagligt.

Tog min första snus för dagen just i skrivandes stund, det är en fröjd för kropp och själ
Citera
2006-11-22, 12:28
Medlem
eggshellss avatar
Ja jag fluffar den och sen plattar jag till den innan jag smäller in den. Ser så himla dumt ut med folk som öppnar upp överläppen med fingrarna och "lägger in den". Ja lägger den på tungan och sen föser upp den lite snyggt :P
Citera
2006-11-22, 12:40
Medlem
tyrolerhattens avatar
Jepp, jag fluffar

Precis som signaturen smakpal trycker jag sedan till den lite. Inbillar mig att den ligger bättre på det viset..
Citera
2006-11-22, 12:49
Medlem
Coleridges avatar
Ja de gånger jag snusar "tepåsar" brukar jag faktiskt göra det...har aldrig reflekterat över varför, men det är förmodligen för att förbättre passformen.
Citera
2006-11-22, 13:12
Medlem
Ollebolle22s avatar
Räkna in mig i fluff gänget med..
Citera
2006-11-22, 13:31
Bannlyst
Dom gångerna jag tar en portion så fluffar jag självklart till den en snabbis.
Tycker som trådskaparen att den sitter bättre då.

mvh
Citera
2006-11-22, 13:35
Medlem
Duppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smakpal
Jag brukade fluffa till den så den blev mjuk och luftig, sen när jag hade lagt in den så tryckte jag till den igen så den fik perfekt passform. Tror inte jag är ensam om den proceduren.

Nej du är inte ensam min fluffande vän
Citera
2006-11-22, 13:39
Medlem
mpees avatar
Jag både fluffar och viker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem