Flashback bygger pepparkakshus!
2007-06-15, 14:59
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipped
Yeh, det börjar banne mig bli dags nu.

http://www.rockparty.se/content/media/band.asp
Rösta på de tre du helst skulle se på Hawaii nästa år. Hemska resultat hittills.

Topplistan just nu:
Red Hot Chili Peppers 7% 1844
Green Day 5% 1172
Foo Fighters 4% 1107
In Flames 4% 966
Panic! At The Disco 4% 964
Håkan Hellström 3% 850

Jag röstade på the Mars Volta, Radiohead och the Arcade Fire. Hoppas att ansvariga går rakt över pöbelns huvuden och fixar det.

fotnot: Om en tråd redan finns får mod klippa. Jag kunde åtminstone inte hitta via sökfunktionen.

Mina röster gick till:

Oasis, Ozzy Osbourne och Foo Fighters

Citat:
Ursprungligen postat av cern
nån som vet hur vädret är och har varit på hultsfred?

Regnade något natten mellan onsdag-torsdag men annars har vädret varit helt ok. Ingen direkt kanonvärme, vilket kanske är mer positivt än negativt.
Citera
2007-06-15, 15:02
Medlem
TheHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Jewelfinger
En lite rättelse här bara, norrifrån är det första avfarten som är precis vid metropol. Om man tar andra avfarten (Hagadalsgatan) hamnar man i centrum utan att passera Willys

Finns en väg som går snabbare att ta till festivalen norrifrån. Första vägen till vänster efter flygplatsen och sen höger.
Så räknar man med den vägen så blir det 2:a som man tar för att åka till willys.
Citera
2007-06-15, 17:43
Medlem
AT4s avatar
Tydligen riktigt dåligt med folk jämfört med tidigare Hultan enligt polarn. Som han sade inte säljer de mycket öl i öltälten heller, stort pangatapp . Han beräkna snittåldern till 16 år.

Där i tror jag tappet ligger mer än på ökade entrepriser, jag hade åkt om det funnits en camping med 18 eller 20 års gräns.
Citera
2007-06-16, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AT4
Tydligen riktigt dåligt med folk jämfört med tidigare Hultan enligt polarn. Som han sade inte säljer de mycket öl i öltälten heller, stort pangatapp . Han beräkna snittåldern till 16 år.

Där i tror jag tappet ligger mer än på ökade entrepriser, jag hade åkt om det funnits en camping med 18 eller 20 års gräns.

Tror inte medelåldern är lägre iår än tidigare år.
Har för mig att den låg på 18, någonting när något universitet gjorde en undersökning för något år sedan. Sen att det är uselt med folk iår är väl ingen överaskning, kolla bara på banden.

Undra hur många svenska flickor som gick bredbenta tillbaka till campingområdet inatt efter ett litet besök hos 50cent och hans polare.. haha.
Citera
2007-06-16, 04:06
Bannlyst
Någon som var på Flogging Molly? Var det ös? Bilder?
Citera
2007-06-16, 16:30
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hultsfred 2007 kan vara den största floppen någonsin!

Tydligen mycket mycket glest på Hultsfredsfestivalen i år. I onsdags hade man bara sålt 14 500 biljetter, vilket är hälften av vad man säljer ett normalt år.

Senaste året Hultsfred floppade hårt var 2004, då hade festivalen under 23 000 besökare och Rockparty började prata om att festivalen var hotad.
Nu kan det alltså vara rejält mindre än de 23 000 besökare man hade ´04. Rockparty har inte velat gå ut med siffrorna ännu men det ska tydligen vara en presskonferens någongång nu under lördagen.

Känns hårt att det går dåligt för Hultsfredsfestivalen, men de borde fan inte höjt biljettpriset så mycket som man gjorde!

http://www.expressen.se/noje/1.723976
Citera
2007-06-16, 16:32
Medlem
Hirvis avatar
Dom höjer priserna OCH artisterna blir sämre.. inte så konstigt egentligen.
Citera
2007-06-16, 16:53
Medlem
Strifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Dom höjer priserna OCH artisterna blir sämre.. inte så konstigt egentligen.
Precis, då får de fan skylla sig själva, jävla horor.

Jag hade velat åka, men ansåg mig själv inte ha råd. Nu kunde jag ju förvisso fått köpa en biljett för ungefär 75% av det riktigt priset, men man ska ju ha råd med sprit, mat, sprit och sprit med. Så då fick det fan vara!
Citera
2007-06-16, 18:38
Medlem
aegs avatar
Nu ska vi inte klaga alldeles för mycket på artisterna. Hawaii-schemat var kasst, men på Pampas och neråt var det riktigt bra band. Hultsfred hade möjligtvis lite för mycket Hardcore och för liten bredd och lyckades inte locka popare, emos, indies m.m.
Citera
2007-06-16, 19:52
Medlem
TheHawkss avatar
Jag kan inte mer än hålla med många här. Varför sattsa så mycket på metal, hardcore mm...?
Hultsfred anordnar speciellt en helg med bara hård musik (Gates Of Metal) så varför dra in ännu mer för de som vill lyssna på annat...?
Citera
2007-06-16, 19:55
Medlem
Fernons avatar
Avstod att åka då jag ansåg att artistlistan var för tunn (Ozzy i all ära!)
Citera
2007-06-16, 22:27
Medlem
cosmic_dancers avatar
klart det är på folk. Dåliga headlines och biljettpriset är 1600. Dock tycker jag det ser mer soft och härligt ut då det är glest på folk. Om jag åker till hultsfred igen så ska det vara i en husbil/vagn eller tälta i det lugna området. Fast om det är glest då med så kanske det inte behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in