2007-05-28, 22:07
Medlem
Kklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cLOUDDEAD
Vore kul om alla kunde skriva vilka band de planerar att se, jag har det själv inte riktigt klart för mig än.

Torsdag: Tingsek, Flogging Molly, Mapei, Chimaira, Velvet Revolver, Korn, Timbuktu & Damn!

Fredag: Laleh, As I Lay Dying, Lamb Of God, Wolfmother.

Lördag: Turbonegro, Evanescence, Pet Shop Boys, Slagsmålsklubben

Lär bli en massa andra band också, men som inte är inlpanerade.
Citera
2007-05-29, 09:12
Medlem
SirEples avatar
Nu missar jag torsdagen på grund av jobb , vilket suger! Men här e de band jag velat se och de jag kommer se...
Eller ska försöka se iaf

Torsdag: Flogging Molly, Billy Talent, Velvet Revolver, The View, Timbuk och Timo

Fredag: Salem al Fakir, Mando Diao, You Say Party We Say Die, Wolfmother, Razorlight, 50 Cent och Million Stylez feat Govenor Andy

Lördag: Neverstore, Säkert, Turbonegro, Manic Street Preachers, The Ark, Shout Out Louds, Pet Shop Boys, Sebastian och Slagsmålsklubben
Citera
2007-05-29, 09:33
Torsdag: Converge, Chimaira,Enter the Hunt, Sahara Hotnights, Korn & Sabaton kanske Velvet Revolver.

Fredag:Black Label Society, As I Lay Dying, Lamb Of God,Suicidal Tendencies, Mando Diao, Oslipat, Ozzy och såklart 50 cent (Ingen direkt fan men han är ju askänd så vafan), Dark Tranquillity.

Lördag: Lisa Miskovsky, Neverstore, Pet Shop Boys, Turbonegro, Manic Street Preachers, Evanescence, Slagsmålsklubben.
Faan vad jag blev sugen på att åka dit NU!
Citera
2007-05-29, 10:01
Medlem
Axelss avatar
Onsdag: Babyshambles (bio :P)

Torsdag: Flogging Molly, Velvet Revolver, KoRn.

Fredag: Wolfmother, Ozzy Osbourne.

Lördag:
Turbonegro, Pet Shop Boys.
Citera
2007-05-29, 10:05
Medlem
Axelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirEple
Nu missar jag torsdagen på grund av jobb , vilket suger! Men här e de band jag velat se och de jag kommer se...
Eller ska försöka se iaf

Torsdag: Flogging Molly, Billy Talent, Velvet Revolver, The View, Timbuk och Timo

Fredag: Salem al Fakir, Mando Diao, You Say Party We Say Die, Wolfmother, Razorlight, 50 Cent och Million Stylez feat Govenor Andy

Lördag: Neverstore, Säkert, Turbonegro, Manic Street Preachers, The Ark, Shout Out Louds, Pet Shop Boys, Sebastian och Slagsmålsklubben

Du kommer inte hinna/orka se hälften av dem
Citera
2007-05-29, 12:19
Medlem
Mitt spelschema ser ut såhär för tillfället, har inte kollat upp alla småband som kan tänkas vara nått att ha ännu. Dom i fet stil ska jag se (eller har iaf högst prio). Sen så kommer jag väl bara se 25% av det jag planerar om det går som det brukar gå.

Torsdag:
14:00 - Stora Dans - Florence Valentin
14:45 - Pampas - Flogging Molly
17:45 - Pampas - Billy Talent
23:00 - Stora Dans - La Phaze
23:30 - Paradiset - Blende
01:00 - Hawaii - Timbuktu och Damn!

Fredag:
20:45 - Pampas - Wolfmother
22:00 - Hawaii - Ozzy Osbourne
22:00 - Pampas - Razorlight
22:30 - Atlantis - Strike Anywhere
00:00 - Atlantis - Suicidal Tendencies

Lördag:
14:00 - Atlantis - The Blood Brothers
14:15 - Stora Dans - The Lost Patrol Band
16:30 - Teater - Neverstore
19:00 - Hawaii - Turbonegro
20:45 - Pampas - Manic Street Preachers
01.00 - Hawaii - Pet Shop Boys
04.00 - Atlantis - Slagsmålsklubben
Citera
2007-05-29, 12:25
Medlem
Förövrigt håller dom på att släppa ett soundtrack till festivalen.

http://www.rockparty.se/content/media/download.asp

Än så länge bara två låtar, men fler är på g.

Som andra låt hittar vi Offerprästers Orkester feat. Las Palmas, Afasi & Sandro M - Glad för en dag. Och är Las Palmas med på ett hörn så gillar jag det.
Citera
2007-05-29, 19:22
Bannlyst
Torsdag: Flogging Molly, Billy Talent, Velvet Revolver, Sahara Hotnights, Korn, Timbuktu & Damn!, Svenska Akademien
Fredag: Black Label Society, Mando Diao, Wolfmother, Ozzy Osbourne, 50 Cent
Lördag: Lisa Miskovsky, Turbonegro, The Ark/Roky, Evanescence, Pet Shop Boys, Slagsmålsklubben

Fetstilda ska jag garanterat se större delen av, övriga ses i brist av flicksällskap. Blir en hektisk torsdag.
Citera
2007-05-29, 19:40
Medlem
Jag kan inte planera in vilka band jag ska se då det egentligen bara är två band jag vill se, och det är Hatebreed och Lamb Of God, som man säkerligen kommer missa för att man sitter i solstolen och dricker öl.
Citera
2007-05-30, 11:35
Moderator
Evil Eds avatar
Årets uppställning är den sämsta jag sett på en stor festival. Den är direkt skrattretande. Föredettingar blandat med skräp, ledningen har verkligen inte lyckats med något i år.

Förstår att folk åker dit för att supa på campingen, men att vissa betalar dyrt för att se ingenting begriper jag inte.
Citera
2007-05-30, 11:50
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil Ed
Årets uppställning är den sämsta jag sett på en stor festival. Den är direkt skrattretande. Föredettingar blandat med skräp, ledningen har verkligen inte lyckats med något i år.

Förstår att folk åker dit för att supa på campingen, men att vissa betalar dyrt för att se ingenting begriper jag inte.

Visst Hultsfred är Hultsfred men tanke på vad som kommer i år känns biljetten sjukt dyr. Eftersom jag inte skall jobba på festivalen i år (och därför inte får backstage band) så blir det inget Hultsfred för mig. Att hänga på campen känns inte lockade tanke på den låga medelåldern som festivalen nu dras med. Lägger hellre pengarna på att dra till Roskilde där man inte behöver känna sig som en pappa för kidsen och att man slipper att bli bombarderad av frågor om man kan köpa cigg.
Citera
2007-05-30, 12:33
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Visst Hultsfred är Hultsfred men tanke på vad som kommer i år känns biljetten sjukt dyr.

Hultsfred är Hultsfred är skit. Det kanske har blivit bättre på senare år, men när jag var där senast (99) var det skitigt, äckligt och trångt. Skillnaden mellan Roskilde och Hultsfred är som mellan Oxfilé och blodpalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in