Mja, tyckte mycket av det jag sa stämde. Att datorn spelade så pass stor roll angående ratesen som det tydligen gör för vissa visste jag dock inte. När jag spelade med en 450 MHz och ett gf4 (visserligen ett bra "cs-grafikkort") så körde jag på dessa rates och det funkade perfekt, även med en kass comhem uppkoppling.
Och precis som han skriver i guiden så har det att göra med hur data skickas till och från servern (som jag skrev med!

). Vidare skrivs det att:
"cl_cmdrate - denna skall bero på din FPS . om du har konstant 100 i fps så skall cl_cmdrate vara på 100 . Men ifall du har en FPS på runt 80 och din fps sjunker till 65 under strider skall du sätta denna cmdrate på runt 65 ."
Vilket jag också nämde.
"cl_updaterate skall du alltså ha så högt som möjligt innan du får choke, får du choke så sänk den."
Så högt som möjligt är allt som oftast 100.
Och sen finns det säkert 1000 olika guider som alla rekommenderar olika värden, som det också står i den nu 4 år gamla guiden (fortfarande hyfsat aktuell dock)
"Hur funkar egentligen Loss, Choke, ms ?
inte fan vet jag men jag skall förklara för er vad ni behöver kunna. Först och främst vill ja bara säga att alla har olika uppfattningar om hur detta funkar, och ja tror inte någon har helt rätt faktiskt. Tydligen är det väldigt komplicerat i grunden.. men men det här är mina små förklaringar."
Nåväl, har lite småtråkigt som kanske märks. Men jag tycker man bör utgå från de värden som Harrison_Ford rekommenderade på förra sidan, alltså 25k, 101, 101. Sen om man får problem så får man helt enkelt sänka tills man tycker det funkar okej, varje dator är ju unik.
EDIT: Glömde lägga till en annan länk som förklarar kommandona ganska bra och hur man kan konfigurera dom för bästa prestanda.
http://www.gotfrag.com/cs/story/5577/