2007-08-18, 00:52
Medlem
oth^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippah81
hur gör man för att få bort sprays i cs,vad skriver man i consolen??

mp_decals 0 men då försvinner även blod och sånt
Citera
2007-08-18, 00:53
Medlem
oth^^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonnroven
Idag fick jag mitt nya grafikkort (ati radeon X1650pro 256 MB DDR3) och ville testa vad det gick för, installerade därför CS på datorn då det togs bort i samband med formateringen för några dagar sedan. Installeringen flöt på bra men när jag skulle starta steam så kom den här rutan upp:

[img]http://i238.photobucket.com/albums/ff257/golonka__/steamprob.jpg[/img]

Med andra ord saknas steam.dll , testar såklart att installera om. Men inget resultat.
Har nu gjort om installationsproceduren utan resultat, har även försökt reparera med installationsprogramet. Skulle vara schyst ifall ni kunde hjälpa till så att man får se vad kortet kan prestera :-).

www.steampowered.com . Leta i deras forum så hitar du garanterat.
Citera
2007-08-19, 14:34
Medlem
Fryers avatar
Har ett problem som jag tidigare tog upp...
När man spelar CS:S , och går in på en server som kör en officiell karta (cs_assault, de_dust etc) så går det som smort att spela i ca 1 minut. Sen så hänger sig skiten tillsammans med datorn. Det poppar inte ens upp något felmeddelande
Jag har testat att avinstallera spelet och alla andra steam-spel samt själva steam, och därefter återinstallerat. Problemet kvarstår dock som sagt.
Vad fasen ska jag göra?
Citera
2007-08-22, 05:37
Medlem
fearzies avatar
Min dator har slutat funka så jag sitter på syrrans dator nu, P4 3ghz, 1gb ram, Radeon 9600. Men ligger på runt 25-50 fps i cs, har testat det mesta: vsync, direct3d, opengl, lattjat lite med olika hertz på skärmen och även skrivit in tweaks etc i cfg & startfilen. (Självklart testat olika grafikkorts drivrutiner)

När jag har cs igång utan att vara inne på en server ligger den på konstant 99 men direkt jag joinar en server så går den ner som fan. När jag är ensam på en server lyckas jag komma upp i 45-50 fps men om jag testar joina en server med annat folk på så går den ner till 25-35 vilket suger ganska hårt ;/

Någon som har en aning vad som kan vara fel? peace!
Citera
2007-08-23, 19:32
Medlem
CS1.6 (Steam) Sprites!

Det finns ett program där man kan välja på massa sprites till CS, eller vart lägger man dem dsär spritesen
Citera
2007-09-04, 19:10
Medlem
vators avatar
Trodde inte att jag någonsin skulle skriva i denna tråd, but here it goes;

Har haft detta problem med Steam ett tag nu. Steam i sig fungerar prima, men när jag startar ett spel och väljer en server att ansluta till fungerar det inte.
Pingen hoppar upp till 2000 och om jag ansluter via konsolkommandon står det Server is not responding trots att den borde göra det.

Internetuppkopplingen blir även ostabil om jag stänger ner spelet och väljer att gå in på internet.

Tacksam för svar,
Citera
2007-09-07, 05:48
Medlem
Harrison_Fords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vator
Trodde inte att jag någonsin skulle skriva i denna tråd, but here it goes;

Har haft detta problem med Steam ett tag nu. Steam i sig fungerar prima, men när jag startar ett spel och väljer en server att ansluta till fungerar det inte.
Pingen hoppar upp till 2000 och om jag ansluter via konsolkommandon står det Server is not responding trots att den borde göra det.

Internetuppkopplingen blir även ostabil om jag stänger ner spelet och väljer att gå in på internet.

Tacksam för svar,

kanske ditt internet som är konstigt har du testat andra spel? testa att skriva in rate 25000 cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 i consolen
Citera
2007-09-07, 05:49
Medlem
Harrison_Fords avatar
hade inte flashback en egen cs server?

hittade en server som heter flashback playarena lösenordet till servern var pcw.

89.19.161.18:27050

är det flashback server? ms ligger runt 50
Citera
2007-09-07, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison_Ford
hade inte flashback en egen cs server?

hittade en server som heter flashback playarena lösenordet till servern var pcw.

89.19.161.18:27050

är det flashback server? ms ligger runt 50

om det är många som spelar så kan jag bjussa på en server på dagarna mellan klockan 08:00 och 23:00/24:00 beror på hur långe jag är uppe för servern låter förjävligt! skriv om ni nu är intresserade.
Citera
2007-09-07, 23:09
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrison_Ford
kanske ditt internet som är konstigt har du testat andra spel? testa att skriva in rate 25000 cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 i consolen

det dära är totalt fel.
det är ju självklart person från person.
alla ska inte sitta på dom dära inställningarna
Citera
2007-09-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
det dära är totalt fel.
det är ju självklart person från person.
alla ska inte sitta på dom dära inställningarna

Alla som har bredband bör köra med dom inställningarna.
Citera
2007-09-07, 23:37
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zecn
Alla som har bredband bör köra med dom inställningarna.

tror du syftar på Rates 25-30k då?
för annars vet jag att du har fel, det beror från server till server, från dator till dator och från spelare till spelare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in