Jag får connection problem nästan hela tiden när jag är inne på en server i CS, fastän mitt internet fungerar utmärkt (skype fungerar under tiden + alla servrar kommer fram när jag direkt refreshar favourites) Jag kan reconnecta på en gång efteråt men får sedan en connection problem igen. Aningen tröttsamt, någon som kan lösning - fel rates osv osv?
Härligt. Och man får CD-keyn med en gång antar jag. Tack för informationen
Ja Portal 2 fick jag direkt i mailen, Black Ops tog lite längre tid men det var för att jag förbokade till releasedagen och det var så många som ville ha. Men kan iaf starkt rekommendera sidan.
Om jag köper ett fysiskt Steam spel och lägger till produktkoden i Steam, vad händer då om jag blir bannad på Steam? Kan jag då köra på som vanligt genom att avinstallera Steam sen installera om spelet med skivan? Eller cd-keyn blir låst till Steam så att man aldrig kan köra online igen typ?
Undrar detta då jag har sett många blivit bannade för fusk fast att dom inte har fuskat så kan vara bra att veta.
Om jag köper ett fysiskt Steam spel och lägger till produktkoden i Steam, vad händer då om jag blir bannad på Steam? Kan jag då köra på som vanligt genom att avinstallera Steam sen installera om spelet med skivan? Eller cd-keyn blir låst till Steam så att man aldrig kan köra online igen typ?
Undrar detta då jag har sett många blivit bannade för fusk fast att dom inte har fuskat så kan vara bra att veta.
CD-keyn låser sig till ditt Steam-konto och om du blir bannad kan du inte längre spela på servrar som är VAC secure.
F.ö. så är det väldigt ovanligt att någon blir VAC-bannad utan att ha fuskat, de flesta gånger är det bara ren lögn.
En fråga om VAC här nu bara. Jag har inte tänkt hacka eller nåt men min polare och jag började fundera på om man t.ex hackar och blir VAC-bannad när man lirar CS, blir man då också bannad från VAC-securade servrar på t.ex TF2 då också?
Tjenare, tänkte byta C4LED till blått eller vitt (vet inte vilket av dom än)
Kör just nu på EAC och tänkte fråga
1. I vilket folder ska c4ledin?
2. Eftersom EAC (playnation.se) inte kör med VAC så blir det ingen ban? (vill försäkra mig, om någon vet)
Citat ur regelboken:
§6.2 Generellt om konfiguration av spelet
Spelet får inte modifieras på ett sådant sätt att det ger fördel eller förenklar för en eller flera spelare.
Vid överträdelse av denna regel utdelas i vissa fall en varning men i de flesta fallen resulterar det i vinst för motståndarlaget och/eller poängavdrag.
Om man vid upprepade tillfällen bryter mot denna regel kan avstängning utdömas.
§6.3 Tillåtna variabler att modifiera
Följande variabler är tillåtna att modifieras:
ati_npatch
ati_subdiv
brightness
cl_allowdownload
cl_allowupload
cl_cmdrate
cl_corpsestay
cl_crosshair_color
cl_crosshair_size
cl_crosshair_translucent
cl_download_ingame
cl_dynamiccrosshair
cl_logocolor
cl_logofile
cl_minmodels
cl_radartype
cl_righthand
cl_showfps
cl_timeout
cl_updaterate
cl_weather
_cl_autowepswitch
con_color
console
crosshair
ex_interp
fps_max
gamma
gl_keeptjunctions
gl_max_size (får inte vara lägre än 256)
graphheight
hpk_maxsize
hud_centerid
hud_fastswitch
max_shells
max_smokepuffs
m_filter
m_pitch
m_side
m_yaw
mp_decals
r_decals
r_mmx
rate
s_eax
sensitivity
Resterande variabler måste vara inställda som original.
Variabeln net_graph är inte tillåten att använda i något annat läge än 0 (så att den inte syns).
Notera att den här variabeln får användas och modifieras av föreningens systemansvariga i testsyfte då det kan behövas vid utvecklingen av föreningens system.
Men den får inte användas på reguljär basis utan endast i test/utvecklings syfte.
Vid överträdelse av denna regel utdelas i de flesta fall en varning men i vissa fall resulterar det även i vinst för motståndarlaget och/eller poängavdrag.
Om man vid upprepade tillfällen bryter mot denna regel resulterar det i vinst för motståndarlaget och en avstängning kan även utdömas.