2010-01-24, 01:07
Medlem
Robss avatar
Brorsan har nu de senaste börjat spela Counter-Strike 1.6 med sina polare eftersom de börjat tappa suget på WoW. Brorsan laggar alltså nästan konstant, ligger runt 300-400 ms på pingen och bara någon enstaka gång går det ner till 80 och sen upp till 300-400 ms igen. Ingen laddar heller ner.

Det märkliga är att problemet inte förekommer på WoW, Tibia, HoN och inte ens på Counter-Strike Source som jag spelar, men jag testade även Counter-Strike 1.6 häromdagen för o kolla om jag också laggade, och det gjorde jag.

Tycker det är konstigt att det bara är 1.6 som vi har hög ms på. Någon som vet felet?
Citera
2010-01-24, 18:42
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Brorsan har nu de senaste börjat spela Counter-Strike 1.6 med sina polare eftersom de börjat tappa suget på WoW. Brorsan laggar alltså nästan konstant, ligger runt 300-400 ms på pingen och bara någon enstaka gång går det ner till 80 och sen upp till 300-400 ms igen. Ingen laddar heller ner.

Det märkliga är att problemet inte förekommer på WoW, Tibia, HoN och inte ens på Counter-Strike Source som jag spelar, men jag testade även Counter-Strike 1.6 häromdagen för o kolla om jag också laggade, och det gjorde jag.

Tycker det är konstigt att det bara är 1.6 som vi har hög ms på. Någon som vet felet?
Och ni har router?
Citera
2010-01-25, 10:25
Medlem
problem att spela online css & dods

Hej!

Har problem att ansluta mig till servar på css o dods, jag ser alla servrar men kan ej ansluta till någon?
Förövrigt har jag inga problem att spela andra spel som Left4Dead t ex. Har provat att ominstalera Steam för att lösa problemet men utan framgång.
Citera
2010-01-25, 10:29
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av metodmannen
Hej!

Har problem att ansluta mig till servar på css o dods, jag ser alla servrar men kan ej ansluta till någon?
Förövrigt har jag inga problem att spela andra spel som Left4Dead t ex. Har provat att ominstalera Steam för att lösa problemet men utan framgång.

Bannad?

Öppnat brandväggen?
Citera
2010-01-25, 11:39
Medlem
Citat:
Bannad?

Öppnat brandväggen?

he he nä inte bannad och ingen brandvägg på!
Citera
2010-01-25, 17:26
Medlem
midgetbois avatar
Jag MÅSTE ha hjälp med det här!

Min mus & tangentbord är efter i spelet (CS 1.6)
Helt plötsligt när inte spelet startade så avslutade jag processen.. efter det har musen&tangentbordet haft någon slags delay.. är 0.5 sekunder efter! SJUKT DRYGT!
Har testat ändrat CPU användning och blabla..
Har även testat med -noforcemaccel mm... har ominstallerat steam och CS 2 gånger men inget blir bättre.. vad är felet?

tack på förhand
Citera
2010-01-25, 19:48
Medlem
Withereds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av midgetboi
Jag MÅSTE ha hjälp med det här!

Min mus & tangentbord är efter i spelet (CS 1.6)
Helt plötsligt när inte spelet startade så avslutade jag processen.. efter det har musen&tangentbordet haft någon slags delay.. är 0.5 sekunder efter! SJUKT DRYGT!
Har testat ändrat CPU användning och blabla..
Har även testat med -noforcemaccel mm... har ominstallerat steam och CS 2 gånger men inget blir bättre.. vad är felet?

tack på förhand
Börja med att testa med en annan mus för att se om det är musen eller spelet/datorn som strular.
Citera
2010-01-25, 20:07
Medlem
dannekerrors avatar
Nånting är skumt med mitt Css, kan inte se andras sprayloggor, bara min egen, ibland vissa andra...
Någon inställning som gör de?
Citera
2010-01-25, 20:08
Medlem
askers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannekerror
Nånting är skumt med mitt Css, kan inte se andras sprayloggor, bara min egen, ibland vissa andra...
Någon inställning som gör de?
cl_allowdownloads 1
mp_decals 200
Citera
2010-01-25, 21:17
Medlem
Jag skulle spela counter-strike:source idag men när jag ska ansluta till en server så står det följande:
"Det gick inte att skapa anslutning till steam VAC-Servrarna. Om du vill felsöka problem med nätverket kan du klicka på länkarna nedan
STEAM SUPPORT"

Kan inte ens få igång 1.6 längre, innan spelet ens kommer igång kommer det upp en varnings ruta där det står:
"Failed to initalize authentication interface. Exiting..."

Jag har provat:
Installera om Steam kanske 2-3 gånger på olika platser utan resultat.

Jag gjorde en hijackthis sökning och hittade några frågetecken och fixade till dom utan resultat.

Jag stängde av brandväggen för att kolla om det var det som var problemet men icke.

Jag har formaterat datorn.

Jag Försökte installera avast! för att kolla om jag hade några virus men när jag ska starta det så står det:
"C:\Program Files\Alwil Software\Avast5\AvastUI.exe
Programmet kunde inte starta eftersom programmets sida-vid-sidakonfiguraion är felaktig. Kontrollera händelseloggen för ytterligare information."
Det meddelandet säger mig nada! (någon som kan förklara?)

Ja, som ni ser så har jag försökt med en hel del saker utan resultat och undrar om det här har hänt någon annan?
Jag är ganska säker på att det inte är virus det handlar om då allt annat verkar fungera utan problem och jag har alltid tagit hand om datorn på ett säkert sätt och går aldrig in på skumma sidor och då jag alltid rensar den på all skit, tar bort internet cookies och historia osv osv varje dag.

Jag har alltså inte rört någonting på datorn och helt plötsligt så slutar det fungera. Spelade så sent som igår kväll, stängde av datorn som vanligt och allt var i sin ordning.
Citera
2010-01-25, 22:09
Medlem
dannekerrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asker
cl_allowdownloads 1
mp_decals 200

tack!
Citera
2010-01-25, 23:44
Medlem
NeXos avatar
Har ett litet problem med CS 1.6 och steam.

Sen efter jag installerade win7 på datorn så har jag fått problem med CS.
Det funkade att spela ett tag men efter nån dag slutade det funka.

Problemet är att connecta till servrar.. får detta när jag connectar genom favoriter eller serverlist.
Establishing network connection to server
Retrying to connect to server ( 1 )
Retrying to connect to server ( 2 )
Retrying to connect to server ( 3 )
Failed to connect to game server.

Testar jag connecta till samma server genom LAN så funkar detta. Testar jag connecta till en av mina andra servrar går det inte connecta pga jag kan ej ladda ner vissa filer.

Mailade steam support och dom svarade med att det var routern det var fel på.

Har testat installera om steam, även avinstallerat virusprogram, kört utan virusprogram, avaktiverat brandvägg och stängt av UAC.
Funkar fortfarande inte.. Har även kört utan routern men fortfarande problem.

Kör windows 7 x64.

Nån som vet något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in