2009-12-11, 15:19
Medlem
Softzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuure
Hade samma problem tidigare idag, löste det genom att stänga av PeerGuardian. Annars har jag hört att ta bort filen ClientRegistry.blob i C:\Program\Steam kan hjälpa.
Funkade inte
Citera
2009-12-11, 17:05
Medlem
Fooulzs avatar
"Det går inte att importera filen C:\Program Files\Steam\steamapps\papy_at\counter-strike\cstrike\rallz.dem eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen."

Hur gör jag om jag vill lägga till records i Windows Movie Maker, för att sedan kunna klippa ut de och göra till en video?
Citera
2009-12-11, 17:33
Medlem
p5ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
"Det går inte att importera filen C:\Program Files\Steam\steamapps\papy_at\counter-strike\cstrike\rallz.dem eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen."

Hur gör jag om jag vill lägga till records i Windows Movie Maker, för att sedan kunna klippa ut de och göra till en video?

börja först med att gå in i cs och skriv viewdemo rallz.dem i consolen sen skrier du startmovie rallz 30 (fps 30 funkar bra) då får du massa bmp i steam-mappen som du lägger in i WMP

kort o gott
Citera
2009-12-11, 20:15
Medlem
Zukvalj2s avatar
Jag får enorma FPS drops när jag går in i rök efter att en smoke nade kastats. FPS ligger runt 10 och det är omöjligt att spela. Jag undviker helst smokes.

Den låga FPS:en har jag för mig började när jag tankade hem drivrutiner till grafikkortet eftersom mina var 4 år gamla. Dock vet jag inte vilken version jag använde just då så kan ej tanka hem dem nu. Jag har hört att nya drivrutiner inte funkar bäst med CS av någon anledning, lider jag av "denna" anledning? Hur ska jag fixa detta?
Citera
2009-12-12, 00:15
Medlem
Babylesss avatar
En fenomenal Counter-strike server.

jag har nu lirat cs ett antal år så man har hunnit med att lira på en hel del servrar,en del bra en del dåliga men denna som jag fann igår är riktigt bra.
Bra admins och riktigt härliga banor så jag kan varmt rekomendera denna
server till er som har ett hjärta till cs.

www.Mysis.se är deras server site.
/Lips!
Citera
2009-12-12, 00:18
Medlem
_EmiL_s avatar
Minns att jag körde där förut Riktigt trevligt var det :P Riktigt skön rotation på maps! Älskar mjolbybanorna.
Men det finns redan en befintlig cs-tråd, använd den.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=404728
Citera
2009-12-12, 01:16
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p5y
börja först med att gå in i cs och skriv viewdemo rallz.dem i consolen sen skrier du startmovie rallz 30 (fps 30 funkar bra) då får du massa bmp i steam-mappen som du lägger in i WMP

kort o gott

måste man göra såhär på varje film?
Citera
2009-12-12, 01:16
Medlem
royahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2
Jag får enorma FPS drops när jag går in i rök efter att en smoke nade kastats. FPS ligger runt 10 och det är omöjligt att spela. Jag undviker helst smokes.

Den låga FPS:en har jag för mig började när jag tankade hem drivrutiner till grafikkortet eftersom mina var 4 år gamla. Dock vet jag inte vilken version jag använde just då så kan ej tanka hem dem nu. Jag har hört att nya drivrutiner inte funkar bäst med CS av någon anledning, lider jag av "denna" anledning? Hur ska jag fixa detta?

Vad har du för grafikkort och övrig prestanda? Tanka Everest Ultimate och ta ett print screenshot på "sammanfattning" av datorn så ska vi se vad vi kan göra.
Citera
2009-12-12, 01:19
Medlem
royahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoooL
Har fått upp fps till 100 nu, men likt förbannat så är min MS runt 40 och choke på 10 hela tiden gör att det nästan är ospelbart.
Kan det vara drivrutinerna till grafikkortet som spökar?

Hmm tydligen har ju MS och Choke med internet att göra, så här skrivs det.

Ms är något man inte vill ha. Varför man inte vill det? Jo beror på att när det gäller ms så tappar du din information som din dator sen bara struntar i att skicka så dessa kulor du nyss sköt iväg kommer inte ens fram lite senare som det gör när det gäller loss och choke. Utan dina små paket som din dator ville skicka raderade din dator när det inte fans plats i sladden.
Detta beror som vanligt på dina inställningar eller din nät leverantör.

Du har precis skickat 10 stycken paket till servern på 2 sekunder för att tala om att du har skjutit iväg 10 kulor mot din motståndare men den servern som du spelar på å vill skicka dina paket till tar bara i mot hälften. I detta läget så kommer du känna att det var underligt att du inte dödade din motståndare och troligt vis gissa på att det är en bugg eller att det e fel på hit boxarna . men själva fallet är inte så, utan det är helt enkelt din nät leverantör som har slarvat bort dina 5 sista paket och skickar dem sen för sent när den hittar dem igen eller kan det vara för att dina inställningar är fel inställda.

Så vad gör man åt det?

Har du ställt in ratesen i din consoll?

rätt rates skall iaf vara:
rate 30 000
cl_cmdrate 101
cl_updaterate 101
fps_max 100

bör hjälpa om du har fel rates. lycka till
Citera
2009-12-12, 01:25
Medlem
royahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Går det att få någon bannad på steam bara om man skickar en sån där "rapport" trots att det man skriver om personen inte är sant?

SVAR: Nej
Citera
2009-12-12, 09:32
Medlem
Babylesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _EmiL_
Minns att jag körde där förut Riktigt trevligt var det :P Riktigt skön rotation på maps! Älskar mjolbybanorna.
Men det finns redan en befintlig cs-tråd, använd den.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=404728

Dom har rullat igång den servern igen och det är samma rotation som tidigare så..kom på besök så vi får smiska upp dig lite
Citera
2009-12-12, 13:01
Moderator
MondoBizarros avatar
Infogade tråden En fenomenal Counter-strike server.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in