2009-12-06, 10:33
Medlem
_abous avatar
Har slängt in zbots i mitt 1.6, men jag kan bara lägga till en bot?!
Har mp_limitteams på 20 och autoteambalance på 0, så det borde funka.
Grejen är att jag gick in i BotProfile.db och ändrade om alla bottars namn till en polares namn, kan det vara det som är problemet? Alltså att jag i princip bara har en bot som heter Pelle?
Citera
2009-12-06, 11:21
Medlem
Eronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Har slängt in zbots i mitt 1.6, men jag kan bara lägga till en bot?!
Har mp_limitteams på 20 och autoteambalance på 0, så det borde funka.
Grejen är att jag gick in i BotProfile.db och ändrade om alla bottars namn till en polares namn, kan det vara det som är problemet? Alltså att jag i princip bara har en bot som heter Pelle?

Testa att ställa in mp_limitteams 0. Det skall fungera
Citera
2009-12-06, 13:56
Medlem
HoooLs avatar
Spelade cs för några år sen, vart lite sugen att testa igen så updaterade cs med allt vad det innebar.

Nu när jag spelar upplever jag allmän seghet när man rör sig, musen hänger sig om man rör musen för snabbt.
Nån som vet hur man får bort dom här sakerna?
Citera
2009-12-06, 14:31
Medlem
Tja.

Jag har råkat binda bort C och X, där det finns en massa cs commands. Hur kan jag återställa dem?
Citera
2009-12-06, 15:08
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lapprenzholat
Tja.

Jag har råkat binda bort C och X, där det finns en massa cs commands. Hur kan jag återställa dem?

bind "C" "SKRIV HÄR"

bind "X" "SKRIV HÄR"

Var det det som du syftade på?
Citera
2009-12-06, 15:12
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoooL
Spelade cs för några år sen, vart lite sugen att testa igen så updaterade cs med allt vad det innebar.

Nu när jag spelar upplever jag allmän seghet när man rör sig, musen hänger sig om man rör musen för snabbt.
Nån som vet hur man får bort dom här sakerna?

Dina inställningar kanske är annorlunda än förr? Du kanske har en ny mus? (skillnaden mellan optisk och mus med kula är stor) Olika möss har även olika snabbhet. Kolla inställningarna i spelet.

Seghet? Du kanske hade olika värden som var inskrivna i konsolen när du spelade för länge sen, men i och med att du avinstallerade spelet så är alla värden och kommandon borta? Kanske det?

Tips för att snabba upp CS (skriv detta i konsolen)

fps_max 101 (100 funkar också)

cl_cmdrate 25 UPP TILL 100 prova runt tills du får den som passar dig

cl_updaterate 25 UPP TILL 100

rate 10000 UPP TILL 25000
Citera
2009-12-06, 16:36
Medlem
HoooLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2
Dina inställningar kanske är annorlunda än förr? Du kanske har en ny mus? (skillnaden mellan optisk och mus med kula är stor) Olika möss har även olika snabbhet. Kolla inställningarna i spelet.

Seghet? Du kanske hade olika värden som var inskrivna i konsolen när du spelade för länge sen, men i och med att du avinstallerade spelet så är alla värden och kommandon borta? Kanske det?

Tips för att snabba upp CS (skriv detta i konsolen)

fps_max 101 (100 funkar också)

cl_cmdrate 25 UPP TILL 100 prova runt tills du får den som passar dig

cl_updaterate 25 UPP TILL 100

rate 10000 UPP TILL 25000

Tyvärr samma problem, min fps ligger på 60 fast jag skriver 101, MS runt 60?
Fortfarande muslagg och allmänt segt

Väl spenderade pengar det var då, får connection problem efter 20sec på en server. Vafan har steam gjort med cs?
Senast redigerad av HoooL 2009-12-06 kl. 17:03.
Citera
2009-12-06, 17:32
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Tyvärr samma problem, min fps ligger på 60 fast jag skriver 101, MS runt 60?
Fortfarande muslagg och allmänt segt

Väl spenderade pengar det var då, får connection problem efter 20sec på en server. Vafan har steam gjort med cs?

Om du får connection problems på en server är det förmodligen upp till servern och inte dig. Om du får det på de flesta servers är det nog ett problem från din sida. fps_max 101 är för att öka FPS, det betyder inte att den alltid är 100.

Har du en annan ISP? (internetleverantör)

Alltså det kan finnas tusentals orsaker, kan du vara mer detaljerad? På vilket sett "muslaggar" det? Hackar den? Försvinner den ibland? Är hastigheten låg? Detta kan du åtgärda på musinställningar i kontrollpanelen och i spelet (keyboard/mouse)
Citera
2009-12-06, 17:59
Medlem
HoooLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zukvalj2
Om du får connection problems på en server är det förmodligen upp till servern och inte dig. Om du får det på de flesta servers är det nog ett problem från din sida. fps_max 101 är för att öka FPS, det betyder inte att den alltid är 100.

Har du en annan ISP? (internetleverantör)

Alltså det kan finnas tusentals orsaker, kan du vara mer detaljerad? På vilket sett "muslaggar" det? Hackar den? Försvinner den ibland? Är hastigheten låg? Detta kan du åtgärda på musinställningar i kontrollpanelen och i spelet (keyboard/mouse)

Jag har skrivit fps_max 101, stannar endå på 60fps och 60ms.
När man drar musen snabbt åt nått håll så stannar musen upp, har testat olika mussens men desto snabbare sens desto mer laggar musen.
Citera
2009-12-06, 18:04
Medlem
askers avatar
Citat:
Jag har skrivit fps_max 101, stannar endå på 60fps och 60ms.
När man drar musen snabbt åt nått håll så stannar musen upp, har testat olika mussens men desto snabbare sens desto mer laggar musen.

Du har vertical sync aktiverat och en skärm som körs i 60 Hz. Muslagget kommer inte märkas lika mycket när du inaktiverat vsync. Att spelet laggar beror garanterat på att du har en billig skräprouter från D-Link.
Citera
2009-12-06, 19:54
Medlem
Softzs avatar
Tjenis

Efter att ha formaterat datorn så får jag detta irriterande problem ..
Tankar steam och när jag klickar och startar steam kommer denna ruta upp

"Steam.exe (main exception): To run Steam, you must first connect to the internet"

Mitt internet är uppkopplat och jag kommer in på Interner Explorer osv.

Någon ???
:/

softz
Citera
2009-12-06, 21:18
Medlem
Softzs avatar
Ingen ?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto