2009-03-28, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisklevern
Jag skulle vilja ha hjälp med grej, hoppas nån här sitter på svaret. Min käre bror har varit på och lekt lite med min dator, bla spelat lite CS, och nu har någonting hänt i CS. Jag kan nämligen inte längre röra mig i sidled samtidigt som jag rör mig framåt eller bakåt. Håller jag in W alternativt S så händer det ingenting om jag trycker på A eller D. Normalt sett ska man ju börja röra sig i sida när man trycker A/D samtidigt som man håller in W/S, och sedan så fort sidledsknappen släpps så fortsätter man att springa framåt/bakåt. Nu måste jag släppa W/S varje gång jag ska röra mig i sidled.

Ruskigt störigt, man är lika smidig som ett kylskåp. Hur fixa?
om installera cs.. om du är rädd för att bli av me mapsen eller ngt så spara de innan...
good bajs
Senast redigerad av fr33k 2009-03-28 kl. 18:23.
Citera
2009-03-28, 18:22
Medlem
dubbel..
Citera
2009-03-28, 18:25
Medlem
Zurns avatar
Har precis fått svar på hur mina polare kan spela med mig på min dedicated server men har fortfarande en fråga kvar, mina polare kunde inte komma in på min server, men när man var inne på sin server så kom det ibland in folk och lirade med mig, hur kommer det sig att dom kunde komma in och inte mina polare?
Citera
2009-03-28, 18:26
Medlem
Zurns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurn
Har precis fått svar på hur mina polare kan spela med mig på min dedicated server men har fortfarande en fråga kvar, mina polare kunde inte komma in på min server, men när man var inne på sin server så kom det ibland in folk och lirade med mig, hur kommer det sig att dom kunde komma in och inte mina polare?
Detta var innan jag fick svaret på hur man gjorde om någon missförstog!
Citera
2009-03-28, 18:31
Medlem
Citat:
antagligen så har du öppnat portarna rätt för annars så skulle de inte kunnat kommit in ngn.

1.kan du ha ändrat någon inställning efter någon var inne på servern och det inte har kommit in någon efter det?
2.har du satt upp servern just? vänta några minuter så kan de nog komma in, så var det iallafall med mig back in the days :P
Citera
2009-03-28, 18:35
Medlem
Zurns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33k
antagligen så har du öppnat portarna rätt för annars så skulle de inte kunnat kommit in ngn.

1.kan du ha ändrat någon inställning efter någon var inne på servern och det inte har kommit in någon efter det?
2.har du satt upp servern just? vänta några minuter så kan de nog komma in, så var det iallafall med mig back in the days :P
nej jag ändrade ingen inställning, men måste man öppna portar?
för han som svarade på min fråga hur mina polare skulle kunna köra på min server sa att jag skulle skicka mitt ip nummer, inte den som servern har.
Men du verkar ju ha bra koll så hur gjorde du då?
Citera
2009-03-28, 18:41
Medlem
Citat:
nej jag ändrade ingen inställning, men måste man öppna portar?
för han som svarade på min fråga hur mina polare skulle kunna köra på min server sa att jag skulle skicka mitt ip nummer, inte den som servern har.
Men du verkar ju ha bra koll så hur gjorde du då?
haha om du skulle ha varit lite mer uppmärksam så är vi samma person..

http://lmgtfy.com/?q=hur+man+%C3%B6ppnar+portar

du sa förut att någon hade kommit in på din server.. för att någon skulle komma in på server så måste du ha öppna portar..
Citera
2009-03-28, 18:45
Medlem
Zurns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr33k
haha om du skulle ha varit lite mer uppmärksam så är vi samma person..

http://lmgtfy.com/?q=hur+man+%C3%B6ppnar+portar

du sa förut att någon hade kommit in på din server.. för att någon skulle komma in på server så måste du ha öppna portar..
haha kul länk
men asså det är ju konstigt för jag har inte öppnat några portar :S
Citera
2009-03-28, 18:47
Medlem
Citat:
haha kul länk
men asså det är ju konstigt för jag har inte öppnat några portar :S
Citera
2009-03-29, 22:43
Bannlyst
Jo tack, jag kan ligga på typ 10-20 fps om jag har otur, då är det ju inte så kul att spela riktigt ..

Jag vet inte riktigt vad d e som fpsen utgörs av ?
Men jag antar att d e en blandning av (nån av dessa iaf) grafikkort, itnernetuppkoppling, kanske ram minne och cpu ? alla dessa är det iaf inget fel på .. Min dator är aldrig ens varm överhuvudtaget så nätagget kan det inte vara fel på ?

som bäst fick jag upp fpsen till 60 men nu går den typ inte över 30 och jag har inte ändrat någonting, vet inte hur jag ska fixa detta .. nån som har tips som varit med om liknande lr nåt ?
d här känns värdelöst

Datorn:
Processorn: AMD Athlon (tm) 64 x2 dual core processor 4000+
Grafikkort: ASUS radeon 4850 top 512 mb
Ram: 2 gb
8 mbit internet
Citera
2009-03-29, 22:50
Medlem
Smajos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking
Jo tack, jag kan ligga på typ 10-20 fps om jag har otur, då är det ju inte så kul att spela riktigt ..

Men jag antar att d e en blandning av (nån av dessa iaf) grafikkort, itnernetuppkoppling, kanske ram minne och cpu ? alla dessa är det iaf inget fel på .. Min dator är aldrig ens varm överhuvudtaget så nätagget kan det inte vara fel på ?

som bäst fick jag upp fpsen till 60 men nu går den typ inte över 30 och jag har inte ändrat någonting, vet inte hur jag ska fixa detta .. nån som har tips som varit med om liknande lr nåt ?
d här känns värdelöst

Datorn:
8 mbit internet

Stängt av vsync? fps_max och liknande?
Citera
2009-03-29, 22:53
Medlem
Mäkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanviking

d här känns värdelöst

Datorn:
8 mbit internet

haha, du borde ligga på stabila 100fps, är du säker på att du har fps_max 100 ?

och vad spelar du på för servrar? ingen idé att spela på någon tysk public där alla snittar 100 ping, dina skott träffar inte där dom ska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in