2009-03-04, 03:36
Medlem
Outsides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wijken
Förstår inte varför det blir så.. allt laggar ihop och stängs av. Jag har alla rätta inställningar i spelet. men förut så hade jag 60 fps hela tin när jag spela. då ändrade min polare nått på min data så jag fick 100 fps och nu så händer det ibland att det laggar ihop och står cl_flushentitypacket och så laggar spelet ihop.. Någon som vet vad som är fel? eller hur man ändrar tillbaka det som min polare gjorde och om det har nån som helst påverkan.

PS: Har trådlöst. Bästa mottagaren som fans att köpa. om det nu spelar nån roll.

Counter Strike 1.6 (steam)
Är nästan helt 100 på att det är det trådlösa som är felet, även om du bara upplevt det efter din kompis höjda din fps. Jag hade nämligen trådlöst förut, och trots att den var optimalt uppsatt och hade full speed blev det ändå flushentitypacket emellanåt, även om det hände relativt sällan när sändaren var som bäst inställd. Bytte till sladd och då slapp jag det direkt, samma sak i mitt förra boende.
Citera
2009-03-04, 22:26
Medlem
Tjena,

Jag har nyligen formaterat min dator och en kompis frågar mig om jag har lust att spela lite Counter-Strike, jag säger ja! Då jag spelade det mycket för ett par år sen. Men nu är det så att när jag går in på en server och ska spela, så blir det konstiga flimmer i alla kanter och hörn i spelet - om jag springer runt ett hörn så flimmrar det liksom, och man har svårt att se.

Någon som förstår vad jag menar eller har haft något liknande problem så är jag väldigt tacksam för ideér. Mitt grafikort är ett Radeon 9800SE. Och jag har aldrig haft dessa problem förut.

Det jag har gjort då:

*Ändra alla inställningar i Counter-Strike hit och dit men inget hjälper.
*Vart inne i CCC (Cathalyst Control Center) och ändrat allt möjligt, men inget hjälper.
* Alla rates i spelet är rätt inställda.
Citera
2009-03-05, 08:00
Medlem
Kanelbullees avatar
cs problem

Nu är det så här att jag har problem med mitt cs, hoppas ni kan hjälpa mig. Problemet är att inga servrar kommer upp när jag går in på cs oavsett vad man har för inställningar på vilka servrar man vill ska komma upp. Sen är det så att jag spelar på spelarena.se och där har jag ett problem också. Där kan jag gå in på en server för att spela på den osv inga problem.. men sen om jag vill byta server så går inte det alls och jag måste kanske vänta 15-30 minuter för att kunna spela på någon server igen. När jag försöker gå in på en server direkt efter jag spelat står det något liknande med att den inte kan connecta. Så snälla FBare någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2009-03-05, 11:26
Medlem
Vad behöver jag köpa för skiva för att kunna spela CS?
Eller kan jag bara ladda ner skiten?
Citera
2009-03-05, 19:32
Moderator
MondoBizarros avatar
OT raderat och Augia får en tillsägelse för trams!
Citera
2009-03-05, 19:42
Medlem
Hej!

Hej!

Jag har ett problem när jag spelar Counter-Strike 1.6. Det går inte att spela mer än 5-10 minuter innan datorn låser sig och jag måste starta om den. Grymt irriterande, blir inget bra spelande när man får sitta och starta om datorn hela tiden.

Jag har inte detta problemet med något annat spel (det kan hända att datorn låser sig med andra spel, men det är väldigt sällan), och dessutom hade jag inte detta problemet när jag lirade CS för några år sedan på samma dator (jag har just installerat CS igen efter att inte lirat det på flera år).

Så, är det någon som har en aning om vad som kan vara fel och vad man kan göra åt det?
Senast redigerad av Johan231 2009-03-05 kl. 19:45.
Citera
2009-03-05, 22:20
Medlem
Wzzys avatar
Vad ska man ändra för att få ner choken? Kör på cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, fps_max 101, rate 30000
Citera
2009-03-06, 20:14
Medlem
sebbolitos avatar
Cs:s dedicated server

Tjena, jag har nyligen fixat en dedicated css server med srcds och jag har mani admin plug in och allt. Jag undrar om någon har ett bra tipps på script eller addons eller vad det nu heter... Jag hittade eventscript men det var ganska krångligt :/ Finns det någon annan som är bättre ?? Om det inte finns sp skulle jag behöver lite hjälp med eventscript :P

Jag har tänkt o sätta in eventscript igen så om tipsa mig gärna vilka plugin som jag måste ha för att ha skoj.
Citera
2009-03-06, 20:17
Medlem
tlasaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wzzy
Vad ska man ändra för att få ner choken? Kör på cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, fps_max 101, rate 30000
Beror mycket på vad du har för internet, här är en guide om hur allt funkar:
http://www.cs-tweak.info.se/ sen går du in på counter-stirke > rates
Citera
2009-03-06, 21:47
Medlem
volkovs avatar
Har börjar spela CS 1.6 så smått nu igen och stött på problem.

För det första hittar jag inga servrar i serverlistan. Det kan finnas någon enstaka tysk server med botar om jag har tur. För det andra kan jag inte ansluta till servrar via konsollen. Kan inte spela pracc för att jag inte får någon kontakt med servern, den står bara och retryar tre gånger och ger sedan upp.

Kör med Windows Vista.
Citera
2009-03-06, 21:49
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volkov
Har börjar spela CS 1.6 så smått nu igen och stött på problem.

För det första hittar jag inga servrar i serverlistan. Det kan finnas någon enstaka tysk server med botar om jag har tur. För det andra kan jag inte ansluta till servrar via konsollen. Kan inte spela pracc för att jag inte får någon kontakt med servern, den står bara och retryar tre gånger och ger sedan upp.

Kör med Windows Vista.

Kollat routerinställningar?
Citera
2009-03-06, 22:26
Medlem
volkovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Kollat routerinställningar?

Avhjälpt. Satte +clientport <öppen port> i launch options.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in