2009-01-12, 19:12
Medlem
fixade min steam nyss och installerade conter-strike men när jag vill starta spelet så kommer jag nån sekund till menyn sen körs den tillbax till windows.

vrf vägrar datorn köra spelet?
Citera
2009-01-12, 19:45
Medlem
SimpleMans avatar
Mitt cs har börjat frysa ihop stup i kvarten, om jag själv skulle få gissa så kanske det har med drivrutinerna att göra eftersom jag laddade ner dom där "special" GTA IV drivrutinerna. Någon som haft samma problem?
Citera
2009-01-12, 20:26
Medlem
Hej, har ett problem.. Sitter på lan med grabbarna och vi vill lira DoD (Day Of Defeat). Men vi kan inte hitta det någonstans, någon som sitter inne med lite info?
Citera
2009-01-12, 21:15
Medlem
Vapiors avatar
Skulle vara gött om någon hade lösningen på mitt problem. Jag kan inte spela på några servrar (CS 1.6). Får bara ett felmeddelande; "Failed to connect game server". Jag har öppnat portar i routern, testat utan brandvägg, problemet var kvar efter att jag formaterat datorn också. Någon ?
Citera
2009-01-13, 07:25
Medlem
GuitarPROs avatar
Vad skriver man för mouse lock?
Jag menar , jag vill låsa musen på y axis!
Citera
2009-01-13, 20:41
Medlem
icares avatar
Någon som vet hur man fixar problemet med "hl2.exe har slutat att fungera" på vista? Jag spelar ungefär 10 minuter sen får jag upp det och spelet stängs ner.

Det är css som det händer i och jag sitter på vista x64
Citera
2009-01-14, 00:29
Medlem
DesktopZquaress avatar
Risk för att jag ställer en typisk n00b fråga här, men hur fixar man en "ball" design på sitt namn... Jag har googlat som tusan men föga framgång...
Ni vet alla de som kurvor och krumbukter på sina namn i CS:S... Hur gör man det???
Citera
2009-01-14, 08:58
Medlem
svirinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fingerfucking
fixade min steam nyss och installerade conter-strike men när jag vill starta spelet så kommer jag nån sekund till menyn sen körs den tillbax till windows.

vrf vägrar datorn köra spelet?
Kolla så att du inte har stavat något fel i launching options, brukar bli så då

edit:

Citat:
Ursprungligen postat av GuitarPRO
Vad skriver man för mouse lock?
Jag menar , jag vill låsa musen på y axis!
I options så kryssar du av rutan "mouse look" under musinställningar.
Senast redigerad av svirins 2009-01-14 kl. 09:02.
Citera
2009-01-14, 17:16
Medlem
Joakwims avatar
Jag trycker på new game, skriver in sv_lan 0 i konsolen, ingen kan connecta? (Server is not responding).. Hjälp!
Citera
2009-01-14, 19:57
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakwim
Jag trycker på new game, skriver in sv_lan 0 i konsolen, ingen kan connecta? (Server is not responding).. Hjälp!
har du router?. om du har det så måste du öppna portar för att kunna lägga upp egna servrar
Citera
2009-01-14, 21:17
Bannlyst
Tjenare grabbar! Har fått tag på en bra server nu.. Så nu går planerna i akt!

Kommer ha en Dedicated server CS 1.6 uppe dygnet runt, står i garaget för kylingnen och har en egen router för bästa möjliga uppkoppling.
Kommer köra 3 banor i mapcycle( de_dust2 - de_nuke - de_inferno och möjligtvis de_dust2_long på nätterna.. sen kan man ju såklart "RockTheVote" )

Kommer tillbaks med IP osv. när jag har ringt och fixat routern.

Kommer välja några stycken som vill vara admins... för jag kan inte vara online så ofta. Vill helst ha folk från flashback.
Kommer köra ett fåtal plugins för bästa flyt och minsta problemen.

Det är Amx Mod X jag kör med såklart.

Några invändningar? Förslag? Lägga till bana/plugin? Bara att slänga kritik!

Edit: Visste att jag skulle glömma det här, Har en Left 4 Dead server på den också, färdig moddad och klar. Ni får välja vad ni vill ha.
MvH raZ
Senast redigerad av RazER__ 2009-01-14 kl. 21:19.
Citera
2009-01-14, 23:27
Medlem
Skrups avatar
Hej.

Pratade med en bekant om att bygga banor i Counter strike.

Han pratade om ett program som var mycket enklare Valve Hammer Editor. Nästan som när man bygger hus i The Sims.

Man placerar ut saker, väggar osv. Finns det något sådant program?
Isf, vad heter detta program?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in