2008-11-01, 17:47
Medlem
cs ej funka

när jag försöker starta cs(1.6) så blire bara svart och det kommer upp en röd ruta som liksom glider runt på skärmen:
"ATTENTION
Cannot display this video mode, change computer display input to 1024x768 @60HZ"
jag har redan skärmen inställd på det( där i egenskaper på skrivbordet) och cs har fungerat förut. någon har nåt råd om hur ja ska fixa detta?
Citera
2008-11-01, 22:23
Medlem
någon som spelar cs source på hyfsat hög nivå, vore kul o spela med någon från FB.
Citera
2008-11-01, 22:54
Medlem
buttsecks?s avatar
Har inte kunnat komma in på steam på ett halvår.
Det ända som kommer upp när jag drar igång steam.exe är Update, då står den och tuggar på 0 % i några minuter sedan stängs det ner.

Provat:

*Installerat om steam x10
*Öppnat portar
*Tagit bort nån fil från steam-mappen ("tips från coachen") kommer dock ej ihåg vilken
*Tillåtit Steam i anti-virus programmet(nod32 förövrigt)
*Provat utan router igång
*Stängt av brandvägg även tillåtit där

Och det vägrar fungera endå.
Så snälla om det är något jag missat så tar jag gärna emot hjälp för detta börjar fan gå mig på nerverna.
Citera
2008-11-02, 02:16
Medlem
Oftast hjälper det inte att bara installera om Steam. Brukar installera om Windows också. Kan ligga skit i registret som har sparats.
Citera
2008-11-02, 17:41
Medlem
(cs 1.6 dedicated server)

jag spelar ju som sagt bara om jag har egen server. då jag kan kicka/banna noobs osm inte sköter sig.
men till frågan, har steam/valve gjort så man inte kan ha dedicated server ? eller har dem bara gjort något så man måste uppdatera/fixa något med server ? isf VAD ?jag vill få upp min server då den var mycker populär, inte bara bland klanen utan också bland alla randoms. så vad ska man göra för att folk ska kunna joina servern ? jag kan starta servern, men bara jag kan joina den :S några säger att den kommer upp på server listen men dem kan inte joina dock, så vad är problemet ? det tjötas ju om att man ska öppna någon port(?) men problemet där är att jag kommer inte in på min router :S pch jag har inte behövt öppna någon port innan. (det funkade alltså innan uppdateringen)
Citera
2008-11-03, 00:20
Medlem
FuckThePolices avatar
varför kan jag inte hosta cs 1.6 eller vent server längre? :S

nu ska vi se. det är såhära att jag hostar servrar och för ca 1 vecka sen så gick adapton på routern sönder och såklart så trodde jag att routern hade gått sönder så jag gick ner på stan och köpte en ny router och ett modem och sen så installerade jag dom nya grejerna jag köpte. d-linken och modemet sen så kom jag på att det var adapton som var fel på så jag använder nu min gamla router men nu så kan jag inte hosta ventrilo server eller cs servrar, men av nån konstig andledning kan jag hosta moparscape servrar :S någon som vet vad felet kan vara?. och ja, jag har öppnat portarna rätt, jag har kontrollerat att allt är rätt, och jag har testat att öppna om portarna men funkar endå inte. min router är en D-Link DI-604 och den nya routern jag köpte är en d-link
(har säkert postat fel menmen)
Citera
2008-11-03, 00:23
Medlem
Stoppables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
nu ska vi se. det är såhära att jag hostar servrar och för ca 1 vecka sen så gick adapton på routern sönder och såklart så trodde jag att routern hade gått sönder så jag gick ner på stan och köpte en ny router och ett modem och sen så installerade jag dom nya grejerna jag köpte. d-linken och modemet sen så kom jag på att det var adapton som var fel på så jag använder nu min gamla router men nu så kan jag inte hosta ventrilo server eller cs servrar, men av nån konstig andledning kan jag hosta moparscape servrar :S någon som vet vad felet kan vara?. och ja, jag har öppnat portarna rätt, jag har kontrollerat att allt är rätt, och jag har testat att öppna om portarna men funkar endå inte. min router är en D-Link DI-604 och den nya routern jag köpte är en d-link
(har säkert postat fel menmen)

Ta posten och skriv den i nätverkskommunikations delen av forumet
Citera
2008-11-03, 01:10
Medlem
thatdudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djdoogy
Hallå där! Jo nu är de så här att jag har inte hittat några servrar på 2 månader.
Felet uppstod när steam uppdaterades och ja trodde de skulle lösa sig själv men tydligen inte. De har funkat hur bra som helst tidigare.
I alla fall de här har ja gjort.

*Tagit bort filer i steam mappen, men dom kommer bara tillbaks
*Öppnat portar
*tagit bort brandväggen
*kollat så att virus programet inte blockerar steam, vilket de inte gjorde
*installerat om hela steam och source två gånger

Så vad kan de vara för fel?

Fick samma problem för några år sedan då jag skaffade ny router. Har förr bara försökt öppna portar och sånt fast utan resultat. I veckan så avaktiverade jag routerns brandvägg och nu hittar jag oändligt med servrar.
Citera
2008-11-04, 18:07
Medlem
FuckThePolices avatar
jag har lagt upp en 1.6 dedicated server på min server dator och när jag eller någon annan ska connecta till servern så står det STEAM validation rejected. någon som vet varför det står så ?
Senast redigerad av FuckThePolice 2008-11-04 kl. 18:22.
Citera
2008-11-05, 21:17
Medlem
sv1nt0s avatar
Posta likadan tråd i Spellösningstråden.. men let's face it, ingen som svarar en där så försöker här istället.

Tjena, jag tänkte börja lira ett kärt gammalt spel igen, nämligen Counter strike. Har en splitterny dator med vista installerat, inget fel på datorn, har spelat Warhammer tidigare och något hunting spel, flöt på bra. Har alla nya drivrutiner installerade + directx 10. jag kommer in på spelet, jag kan spela felfritt i ungefär 5-10 minuter sen fryser spelet och ljudet laggar fast vid det tillfället det händer något, ex. kommandot "fire in the hole" tjuter i lurarna om och om igen, ni fattar... sen får jag lov att gå ut i aktivitetshanteraren och avsluta spelet för det "svarar inte". Jag har provat allt som står Här

pluss en massa annat, dock den sista grejen längst ner på den där sidan har jag inte provat eftersom jag inte hittar till det som står, beror väl på att jag har vista och directx 10 antar jag.

så... några förslag ?
Citera
2008-11-05, 21:27
Medlem
Telefonkiosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sv1nt0
beror väl på att jag har vista och directx 10 antar jag.

så... några förslag ?

Vista och DX10 funkar till CS, kör själv Source och kan köra 1.6 utan problem.
Har du testat installera om spelet?

Jag har dock ingen aning om vad det kan vara för fel men testa ta "kör som administratör" på .exe filen med både steam och CS

^
Det där brukar hjälpa vid 90% av alla problem med vista

... Skulle kunna vara att ditt RAM blir fullt också men då du spelat Warhammer så borde CS också fungera...
Citera
2008-11-05, 22:06
Medlem
Jag har sökt runt lite på den här tråden men hittade inga riktiga svar.. Mitt problem är att ibland när jag ska sikta mot någon, oftast är det när någon kommer fram från ett hörn eller när jag t.ex. siktar med awp från grop long mot A eller från A mot CW me vilket vapen som helst så hackar det till som fan,, alltså det går inte o träffa motståndaren känns det som.. Hela grejen laggar ju till.. det är oftast när bomben är plantad, vet ej om det är slump eller ej men det kommer också när den inte är..mest laggar det vid bombplatserna. och ibland när ja rör mig åt sidorna så känns de som om min gubbe "glider på is"

Folk har sagt att skriva in rates o sånt i consol men sånt har jag ju sen längesen.. Jag kom över på den här tråden att vissa drivrutinsversioner faktiskt laggar till vissa spel, fastän de är nyare än de gamla DR.. Stämmer detta? Faktiskt så började det lagga när jag uppdaterade mina DR för ett halvårsen ungefär.. tror jag iaf..

förresten så klarar jag av att spela andra spel som t.ex aoe3 utan några som helst problem

Tips? Tack!

MVH!
Senast redigerad av Dz3mil 2008-11-05 kl. 22:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in