Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Har feta problem nu med min ping, som troligen orsakas av fel rates.
Jag har kollat runt på forumet "fragbite" och tagit tips därifrån, didn't help. Jag har kört med exakt original config, didn't help. Det jag behöver ha hjälp med är vilka rates min "cl_cmdrate" och "cl_updaterate" skall ha, någonting sådant heter de i alla fall.
Ytterliggare förklaring: min ping svävar runt 45 vilket resulterar till att jag ej har en edge mot dem som har runt 25 i ping. De har in fact an edge against mig. Jag körde då "30" som "cl_cmdrate" och "20" som "cl_updaterate" som det är i originalconfigen, visst jag kunde träffa och pingen låg runt 27/37, men det kändes laggigt.
Onödig info: jag sitter på en 24 mb lina men vi får bara runt 9 mb/s, har bredbandsbolaget (fuck 'em). Har också testat "101" på både "cl_cmdrate" och "cl_updaterate", och "100", det fungerar ej. Har testat allt jag vet och när inte ens originalconfigen fungerar till "spelarenan" (där jag lirar då och då) så blir man ju lite lack.
Tacksam för hjälp på förhand, inte ens min datorsnubbe vet vart felet ligger.
Ecs
cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000 (vissa kör 30000 nuförtiden). Pingar du inte bättre så ring bredbandsbolaget och stäng av pingfiltret, funkade kanon för mig när jag hade BBB. Pingen sjönk från 40 till 10-15.
Och en sak till, CS är inte poker, lirar du på en publicserver för kul skull har de ingen betydelse om du pingar 40 eller 10. Spela och ha kul, jag kan pinga 50 och köra mot folk med LAN ping och ändå ha lekstuga. Så edge är en pokerslang som inte kan tillämpas i Counter-strike (Såvida du inte spelar om sponsorkontrakt, prissummor osv)