2009-03-26, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EcstaZy
Har feta problem nu med min ping, som troligen orsakas av fel rates.

Jag har kollat runt på forumet "fragbite" och tagit tips därifrån, didn't help. Jag har kört med exakt original config, didn't help. Det jag behöver ha hjälp med är vilka rates min "cl_cmdrate" och "cl_updaterate" skall ha, någonting sådant heter de i alla fall.

Ytterliggare förklaring: min ping svävar runt 45 vilket resulterar till att jag ej har en edge mot dem som har runt 25 i ping. De har in fact an edge against mig. Jag körde då "30" som "cl_cmdrate" och "20" som "cl_updaterate" som det är i originalconfigen, visst jag kunde träffa och pingen låg runt 27/37, men det kändes laggigt.

Onödig info: jag sitter på en 24 mb lina men vi får bara runt 9 mb/s, har bredbandsbolaget (fuck 'em). Har också testat "101" på både "cl_cmdrate" och "cl_updaterate", och "100", det fungerar ej. Har testat allt jag vet och när inte ens originalconfigen fungerar till "spelarenan" (där jag lirar då och då) så blir man ju lite lack.

Tacksam för hjälp på förhand, inte ens min datorsnubbe vet vart felet ligger.

Ecs

BBB har väll nått slags pingfilter/felkorrigeringsfilter?
Citera
2009-03-26, 17:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
BBB har väll nått slags pingfilter/felkorrigeringsfilter?
Okej, du förlorade mig vid "har"

Vad menar du? Kan jag ringa bbb och förändra pingen på något sätt?
Citera
2009-03-26, 20:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Någon som hoppar kz förresten?

Jag vill börja igen, men jag kommer inte ihåg hur man "bindar" knapparna så det blir checkpoints. har man inte det, jadu då är det värdelöst.
Citera
2009-03-26, 21:58
Bannlyst
Citat:
Okej, du förlorade mig vid "har"

Vad menar du? Kan jag ringa bbb och förändra pingen på något sätt?

Jepp, vad jag vet ska kan man ringa och be dom stänga av det.
Testa
Citera
2009-03-26, 22:06
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Pitbull-
Jag vill börja igen, men jag kommer inte ihåg hur man "bindar" knapparna så det blir checkpoints. har man inte det, jadu då är det värdelöst.
Bind "xx" "say /checkpoint"
Sedan är ju Bind "xx" "say /gocheck" en fördel för att komma till chekpointen
Citera
2009-03-26, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nesir
Jepp, vad jag vet ska kan man ringa och be dom stänga av det.
Testa
Vad skulle jag be dem stänga av? "Pingfiltret"? Kundservice stängde kl 22:00, men skall fanimej ringa i morgon och hoppas på förbättring
Citera
2009-03-26, 22:57
Medlem
Citat:
Vad skulle jag be dem stänga av? "Pingfiltret"? Kundservice stängde kl 22:00, men skall fanimej ringa i morgon och hoppas på förbättring

Ja, det heter inte pingfilter men de förstår ändå vad du menar med det. Det heter fel korrigering-filtret eller något har jag för mig men är inte säker
Citera
2009-03-26, 23:00
Medlem
Tjena, läst igenom tråden lite snabbt men hittar inte det jag söker.

Svårt att förklara men jag lånar brorsans acc. till L4D osv. och han vill inte att jag ska köra på hans "gubbe" för att inställningar ändras efter spelaren typ.

Så jag undrar om man skulle kunna ha en extra "gubbe" som jag lirar på...

Hoppas ni förstog vad jag menade, har kollat runt lite men inte hittat något.
Citera
2009-03-26, 23:56
Medlem
semuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Bind "xx" "say /checkpoint"
Sedan är ju Bind "xx" "say /gocheck" en fördel för att komma till chekpointen

Behövs aldrig om man är så bra som jag
Citera
2009-03-27, 00:10
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:
Har feta problem nu med min ping, som troligen orsakas av fel rates.

Jag har kollat runt på forumet "fragbite" och tagit tips därifrån, didn't help. Jag har kört med exakt original config, didn't help. Det jag behöver ha hjälp med är vilka rates min "cl_cmdrate" och "cl_updaterate" skall ha, någonting sådant heter de i alla fall.

Ytterliggare förklaring: min ping svävar runt 45 vilket resulterar till att jag ej har en edge mot dem som har runt 25 i ping. De har in fact an edge against mig. Jag körde då "30" som "cl_cmdrate" och "20" som "cl_updaterate" som det är i originalconfigen, visst jag kunde träffa och pingen låg runt 27/37, men det kändes laggigt.

Onödig info: jag sitter på en 24 mb lina men vi får bara runt 9 mb/s, har bredbandsbolaget (fuck 'em). Har också testat "101" på både "cl_cmdrate" och "cl_updaterate", och "100", det fungerar ej. Har testat allt jag vet och när inte ens originalconfigen fungerar till "spelarenan" (där jag lirar då och då) så blir man ju lite lack.

Tacksam för hjälp på förhand, inte ens min datorsnubbe vet vart felet ligger.

Ecs

cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000 (vissa kör 30000 nuförtiden). Pingar du inte bättre så ring bredbandsbolaget och stäng av pingfiltret, funkade kanon för mig när jag hade BBB. Pingen sjönk från 40 till 10-15.

Och en sak till, CS är inte poker, lirar du på en publicserver för kul skull har de ingen betydelse om du pingar 40 eller 10. Spela och ha kul, jag kan pinga 50 och köra mot folk med LAN ping och ändå ha lekstuga. Så edge är en pokerslang som inte kan tillämpas i Counter-strike (Såvida du inte spelar om sponsorkontrakt, prissummor osv)
Citera
2009-03-27, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kamikaze_kid
cl_updaterate 101, cl_cmdrate 101, rate 25000 (vissa kör 30000 nuförtiden). Pingar du inte bättre så ring bredbandsbolaget och stäng av pingfiltret, funkade kanon för mig när jag hade BBB. Pingen sjönk från 40 till 10-15.

Och en sak till, CS är inte poker, lirar du på en publicserver för kul skull har de ingen betydelse om du pingar 40 eller 10. Spela och ha kul, jag kan pinga 50 och köra mot folk med LAN ping och ändå ha lekstuga. Så edge är en pokerslang som inte kan tillämpas i Counter-strike (Såvida du inte spelar om sponsorkontrakt, prissummor osv)
Fungerar ej för mig, redan testat det

De som har lägre ping än vad du har ser dig snäppet före du ser dem, vilket ger dem en "edge"
Citera
2009-03-27, 00:13
Medlem
kamikaze_kids avatar
Citat:

Nu svarade jag på ett gammalt inlägg här över, Har du TV via bredbandet också så kommer bilden fryslagga om du stänger av pingfiltret. - Men ja bara be dem stänga av pingfiltret så kommer pingen att droppa avsevärt. - Min nuvarande leverantör Tele2 är dock inte lika schyssta, där får man blankt nej om man ber om det. Men som jag nämde tidigare BBB kan stänga av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in