Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2006-11-20, 19:48
  #1
Medlem
Nu klockan 20.00 börjar Anna Pihl i fyran, Faktum i tvåan och den nya serien Mästerverket i ettan... varför lägger de dem på samma tid, det förlorar ju både dem själva och vi tittare på..
Citera
2006-11-20, 20:01
  #2
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Nu klockan 20.00 börjar Anna Pihl i fyran, Faktum i tvåan och den nya serien Mästerverket i ettan... varför lägger de dem på samma tid, det förlorar ju både dem själva och vi tittare på..

Pssst! Det finns en uppfinning som heter VHS. Numera är inspelningstekniken så förfinad att det även finns dvdspelare med inbyggda hårddiskar som kan lagra flera hundra timmar tv-program.....Just för att för folk som du inte ska behöva missa nåt.
Citera
2006-11-20, 20:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Pssst! Det finns en uppfinning som heter VHS. Numera är inspelningstekniken så förfinad att det även finns dvdspelare med inbyggda hårddiskar som kan lagra flera hundra timmar tv-program.....Just för att för folk som du inte ska behöva missa nåt.

Men det finns så många andra dagar det inte går ett skit tycker jag!
Citera
2006-11-20, 20:45
  #4
Medlem
_2FST_s avatar
En sak jag inte förstår är att TV3 valt att lägga Prison Break kl 22-23. Orkar aldrig se det nu då man har jobb istället för skola. Går åt hellskotta.
Inte fasen kan dom komma och påstå att "Från koja till slott" som går nu 20-21 drar mer tittare och sen 21-22 kör dom Cityakuten som är inne på sitt 7 år eller vad det är. Suck
Inspelningsbar dvd med hårddisk har jag inte råd med och tycker dom är för dyra för vad man får.
VHS jo tjenare med den kvalitén kan man likagärna vara utan känns det som sen kommer man aldrig ihåg hur man gör för att ställa timern som man ändå lyckas spela in 10 minuter innan och missar 5 sista minutrarna
Citera
2006-11-20, 21:03
  #5
Avstängd
KidBanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
En sak jag inte förstår är att TV3 valt att lägga Prison Break kl 22-23. Orkar aldrig se det nu då man har jobb istället för skola. Går åt hellskotta.
Inte fasen kan dom komma och påstå att "Från koja till slott" som går nu 20-21 drar mer tittare och sen 21-22 kör dom Cityakuten som är inne på sitt 7 år eller vad det är. Suck
Inspelningsbar dvd med hårddisk har jag inte råd med och tycker dom är för dyra för vad man får.
VHS jo tjenare med den kvalitén kan man likagärna vara utan känns det som sen kommer man aldrig ihåg hur man gör för att ställa timern som man ändå lyckas spela in 10 minuter innan och missar 5 sista minutrarna
Ever heard about downloading?
Citera
2006-11-20, 21:41
  #6
Medlem
barnets avatar
orka downloading...

Men visst fan är det irriterande att PB går samtidigt som Ett herrans liv.
Citera
2006-11-20, 21:42
  #7
Medlem
_2FST_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KidBanjo
Ever heard about downloading?

Jarå men det har jag inte orkat med hittills
Brukar pyssla med det typ varje dag så inge problem på kunskapsnivån iaf
Dock roligare att se på tv då det går en gång i veckan och man får vänta en hel vecka på att få se vad som kommer efter just det där spännande som förra avsnittet avslutades med
Citera
2006-11-20, 21:57
  #8
Medlem
apanola IIs avatar
Jag måste instämma att tv3 är ett par små jävla horungar som sänder prinsbreak efter cityakuten. Dom små bastarderna på trean borde lägga serierna tvärtom, först prisonbreak, sen skit-city akuten. Som nu är så får man vänta på prisonbreak!
Citera
2006-11-20, 22:43
  #9
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
VHS jo tjenare med den kvalitén kan man likagärna vara utan känns det som sen kommer man aldrig ihåg hur man gör för att ställa timern som man ändå lyckas spela in 10 minuter innan och missar 5 sista minutrarna

Det har ju fungerat klockrent i över 20 år. Jag har haft fler problem med dvd-spelaren än med videon..

Känns det som att ämnet är utagerat eller ska ni fortsätta spy ur era vilka h-ror och f-ttor de olika tv-kanalerna är eftersom de väljer att lägga sina program på "fel" tider?
Citera
2006-11-20, 23:14
  #10
Avstängd
KidBanjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _2FST_
Dock roligare att se på tv då det går en gång i veckan och man får vänta en hel vecka på att få se vad som kommer efter just det där spännande som förra avsnittet avslutades med
Men det får man väl göra även om man laddar ner, iaf om man har ett så omättligt begär efter filmer och serier så att man ser ifatt i snabb takt...
Citera
2006-11-20, 23:25
  #11
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerArnold
Nu klockan 20.00 börjar Anna Pihl i fyran, Faktum i tvåan och den nya serien Mästerverket i ettan... varför lägger de dem på samma tid, det förlorar ju både dem själva och vi tittare på..

Varför?

Hört talas om uttrycket "bästa sändningstid" alt. "prime-time"?
Citera
2006-11-20, 23:39
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Varför?

Hört talas om uttrycket "bästa sändningstid" alt. "prime-time"?

jovisst.. det är EN grej.. men varför har de lagt dem på samma DAG dessutom.. finns massa dagar som det inte är något sevärt vid samma tid enligt min mening.. verkar som att kanalerna försöker lägga sina bästa program samtidigt som en annan kanal sänder sitt bästa program för att konkurrera om tittarna på så sätt.. men resultatet blir dåligt både för dem och vi tittare!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback