2025-04-11, 04:15
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Det är jag som är Robin Rohlén som ni länkat och ni har helt fel. Killen ni letar efter HAR tävlat för min klubb, IFK Umeå, förut. Han heter Claes Beverlöv och hoppade tresteg. Hans alias på apberget är/var "clabbe". Han är en väldigt schysst kille som hamnat i fel umgänge. Han har vunnit en del USM-medaljer.

EDIT: Hans pappa har varit kampsportare (tror det var kickboxning?). Efter att clabbe hamnat i fel umgänge så valde han att lägga ned friidrotten och börja med en kampsport (om det nu va kickboxning). Jag har mina aningar samt hört en del rykten om vilka de andra kan vara, men vill inte gå ut med nåt i onödan. Precis som pastorn och -Dr- gjort.
http://static.apberget.se/images/p/g...66_500_375.jpg

Var tvungen att berätta de där. Så nu är min ålder avslöjad, hehe.

Nygren har historik med dessa ovan, var i samma friidrottsklubb som Robin Rohlen, och Claes Beverlöv. Ärendet tråden gäller berörde Beverlöv och en kille vid namn Herman. Herman var killen med mössan som Nygren kissade i i tidigare ärendet med Nygren.

Så kort och gott, ärendet tråden berör är en gängmisshandel från år 2006 där Clabbe, Herman och deras gäng spöade upp umebor. Det fanns invandrare i gänget, men Clabbe och Herman är svenskar och de var ledarna.

Nygren var inte del av gänget.

Dock så nämns Nygren tidigare i tråden som "VictorN" då han hade tidigare historik med de inblandade.

Jag skriver tidigare samt länkar till att Nygren var på Skol-SM i friidrott år 2004 med den friidrotts-klubben tillsammans med Beverlöv. Han sprang 100m mot andra 15-åringar, en intressant detalj är att Nygren pluggade i skolan med folk födda 1990, men tävlade i friidrotten mot folk födda 1989.

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...-ak-7-och.html

" jag springer 100m under Skol-SM i Gävle år 2004! Jag tävlade för Tegs Centralskola.

Jag tävlade i den yngsta åldersgruppen P15.

Jag slog personbästa under detta heat, men gick tyvärr inte vidare.

Mitt personbästa låg på 12.21w.

Av 31 tävlande så kom min tid på 21 plats. Tio personer hade sämre tid än mig och 20 personer hade en bättre tid.

Länk (kolla P15 100m HEAT 2):
http://www.friidrott.se/rs/resultat2/skolsmarkiv/res04/res04son.aspx#"
Senast redigerad av Druthuludi 2025-04-11 kl. 04:58.
Citera
2025-04-11, 21:27
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Är det samma herr Nygren som återfinns i denna tråd? (FB) Mr_Nygren´s JO-anmälan- Diskutera! XD!!

Har du kläm på hur det gått för Mohamed, Ahmed och Mohamed senare i livet?

Här är artiklar från Aftonbladet om det hela, eftersom VK och Folkbladet har raderat sina - fick för mig att kolla upp Aftonbladet efter att ha läst denna tråd, då Aftonladet inte raderar sina efter en tid.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gangmisshandel

"15 unga misstänks för gängmisshandel"

"Gav sig på okända helt oprovocerat"

"15 ungdomar i Umeå har delgivits misstanke om brott i samband med de senaste månadernas våldsvåg som drabbat staden. Ungdomar i gäng har oprovocerat gett sig på människor och misshandlat dem."

"– Exakt hur många som drabbats är svårt att säga. De här 15 misstänks för ett 40-tal brott, främst våldsbrott, men det kan ju vara flera brott på varje målsägande, säger John Forsberg, polisens presstalesman i Umeå.

De misstänkta ungdomarna, både pojkar och flickor, är 15–18 år. Motivet till överfallen är oklart.

– Det är för tidigt att uttala sig om det än, säger John Forsberg.

Fem överfall på en helg
Överfallen, som pågick från maj till november, kulminerade för en månad sedan. Då skedde under en och samma helg hela fem överfall där upp till åtta personer blev misshandlade.

Överfallen har inte begåtts av ett och samma gäng. De 15 som misstänks för brotten har enligt polisutredningen ingått i olika lösa nätverk och grupperingar.

– Det är en stor utredning, och det är inte uteslutet att fler kommer att delges misstanke om brott, säger John Forsberg.

Åklagaren bedömer att åtal för överfallsbrotten kommer att väckas efter nyår."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-umea-i-skrack

"Ungdomsgänget överföll fem personer runt om i staden, sparkade dem i huvudet så att näsben knäcktes och försökte hugga dem med kniv. Nu får höstens våldsräd i Umeå sitt rättsliga efterspel när 13 ungdomar åtalas för bland annat grov misshandel, skriver vk.se."

"Åtalet beskrivs som en av de mest omfattande i Umeå någonsin. 13 ungdomar ställs till svars för den grova misshandel som fem personer runt om i staden råkade ut för under en helg hösten 2006.

En 18-årig man, som redan dömts för sina dåd, knäade en person och sparkade honom flera gånger. Offret knäckte näsan, fick svullnader, tandskador, underhudsblödningar och sårskador.

Ett annat offer slogs av cykeln vid Östra gymnasiet och sparkades i huvudet när han låg på marken. Den man som fick sin jacka snittad med en kniv lyckades fly in på en bensinmack.

Några dömda
Tre personer har redan fått sitt straff för massmisshandeln. 18-åringen dömdes till sex månaders sluten ungdomsvård medan två 17-åringar fick ungdomstjänst respektive skyddstillsyn med samhällstjänst."

Ja, och när 17-åringen Herman med sitt tidigare gäng omringade Nygren utanför Frasses den 16 December, år 2005, där det blev slagsmål mellan Nygren och tre ur gänget - så rapporterade den jäviga socialtjänsten till barnpsykiatrin att Nygren "varit våldsam mot gänget på 15 personer", men gänget hade endast "verbalt provocerat Nygren" - nu var detta ett tidigare gäng bestående av flera av dem som ingick i det senare gänget, och med samma 17-åring som den som stod i täten och slogs med Nygren - han fick då allt stöd från socialen och barnpsykiatrin kontra Mr_Nygren.

Det säger kanske något om det jäv som drabbade Nygren i Umeå, där socialen och BUP tog gängets parti före Nygrens.

Edit:

Det finns så klart en rapport från Socialtjänsten till barnpsykiatrin där de rapporterade partiskt med gänget mot Nygren, det finns även en polisanmälan mot 17-åringen från Nygrens adoptivfar och Nygren och det finns utskrifter fån communityt Apberget.se både i polisärendet och på Nygrens blogg där 17-åringen/Herman själv erkänner att de/han använt våld mot Nygren - trots att både Herman själv och polisanmälan beskrev våld, och att Hermans egen anmälan beskrev våld - så lyckades socialens kvinnliga jäviga tjänsteman bara rapportera "verbal provokation" från gängets/Hermans sida.

Då undrar ju jag om han bara verbalt provocerade dessa offren med.

Den tjänstekvinnan blev senare en högt uppsatt person inom socialtjänsten i Umeå, då hon bossade över de som senare blev Nygrens socialpedagoger - i december år 2005 så ville hon få Nygren placerad baserat på lösa anklagelser om sexuellt ofredande från en flicka, i ett ärende som senare lades ner av polisen i brist på bevis - och hon var jävig i alla bråken med 17-åringen i sina rapporter - förmodligen för att hon var fientligt inställd till Nygren efter anklagelserna om att han tafsat flickan i skolan på brösten i ärendet som inte ens ledde till åtal. Den flickan mobbade Nygrens syster hela årskurs 9 vilket styrks av hans systers journal. Och det var efter Nygren närvarat på ett möte mellan henne och hans syster och rektor/lärare som hon började sprida incest-rykten och anklagelser mot Nygren.

Socialtjänstekvinnan var extremt partisk mot Nygren i allt.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-04-11 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in