2009-09-05, 10:46
Medlem
Fyra dömda för misshandel i Umeå

Citat:
På fredagen meddelades domen mot de fyra män som stått åtalade vid Umeå tingsrätt misstänkta för misshandel av en annan man på och utanför en buss i Umeå.
Det var den 14 november 2008 som de fyra männen på och utanför en buss på Ersboda i Umeå skulle ha misshandlat en annan man genom att tilldela honom sparkar och slag i ansikte och på kroppen. En av männen stod även åtalad för narkotikabrott.

Umeå tingsrätt dömer:
  • Simon Engelmark, 1990-06-30, döms för misshandel och narkotikabrott till skyddstillsyn förenat med samhällstjänst 40 timmar. Om fängelse valts i stället skulle han dömts till 1 månads fängelse. Tidigare utdömd skyddstillsyn skall även innefatta den nya brottsligheten. Engelmark skall utge skadestånd till MJ med 5.000kr jämte ränta.
  • Mohamed Nur, 1990-03-06, döms för misshandel till villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar. Om fängelse valts i stället skulle han dömts till 1 månads fängelse. Nur skall solidariskt med Dubad och Said utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.
  • Ahmed Dubad, 1989-01-01, döms för misshandel. Tidigare utdömt fängelsestraff skall även avse den nya brottsligheten. Dubad skall solidariskt med Nur och Said utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.
  • Mohamed Said, 1989-03-23, döms för misshandel. Tidigare utdömt fängelsestraff skall även avse den nya brottsligheten. Said skall solidariskt med Nur och Dubad utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.
Sammanlagda kostnader för fyra offentliga försvarare samt ett målsägandebiträde är 63 919 kr och summan betalas av staten.
Av utredningen framgår att MJ och ADM som var bästa kompisar satt bredvid varandra på bussen och skojbråkade med varandra. MJ försökte exempelvis ta ADMs mössa. ADM känner Simon Engelmark sedan tidigare medan MJ aldrig träffat Emgelmark innan den aktuella händelsen.
Tingsrätten gör bedömningen att AMD berättat att Simon Engelmark och han är vänner och tingsrätten finner inget i utredningen som tyder på att AMD skulle haft anledning att beskylla Engelmark för något han inte har begått. Även om MJs uppgifter framstår som något vaga i vissa avseenden finner tingsrätten ingen anledning att betvivla att han fick motta åtminstone ett knytnävsslag i ansiktet. MJs uppgifter angående Engelmark stöds av ADMs berättelse.
Tingsrätten finner det även klarlagt att efter bussen stannat vid en busshållplats så befann sig Simon engelmark, Mohamed Nur, Ahmed Dubad och Mohamed Said samt ADM och MJ utanför bussen. Uppgifterna hur MJ hamnade utanför bussen går däremot isär. MJ har hävdat att han knuffats ut ur bussen medan ADM inte berättat om någon knuff.
Det är genom MJ och ADMs uppgifter klarlagt att MJ hade en telefon i handen och skulle ringa polisen och att MJ i detta skede blev angripen med ett flertal sparkar och slag som träffade honom på kroppen och i ansiktet.
Sammanfattningsvis är det styrkt att Simon Engelmark slog till MJ med ett knytnävsslag som träffade honom i ansiktet på bussen. Gärningen är att bedöma som misshandel. Det är också styrkt att Mohammed Nur, Ahmed Dubad och Mohamed Said sparkat och slagit MJ i ansiktet och på kroppen utanför bussen. Gärningen är att bedöma som misshandel.
Angående åtalspunkten mot Simon Engelmark gällande narkotikabrott hittade polisen 25,5 tabletter Alprazolam instoppade i ramen till ett databord i hans rum vid en husrannsakan hemma hos hans mamma den 14 januari 2009. Den 9 december genomfördes en husrannsakan i samma bostad och polisen hittade då fem tabletter Alprazolam i Simon Engelmarks rum. Polisen hittade även tolv tabletter Tradolan.
Tingsrätten anser att Simon Engelmarks förklaring om att hans kompisar skulle ha lämnat narkotikan hos honom kan lämnas utan avseende med hänsyn till hur preparaten förvarats. Tingsrätten anser att gärningarna är styrkta och att de är att bedömas som ringa narkotikabrott.
Kriminal-CV
Simon Engelmark: förekommer under tre avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes den 30 mars 2007 för grov misshandel till skyddstillsyn samt samhällstjänst 100 timmar.
Den 24 april 2009 dömdes han för bland annat misshandel och tidigare utdömda skyddstillsyn skulle även omfatta denna brottsligheten. Tiden för övervakning förlängdes.
Mohammed Nur: tidigare ostraffad.
Ahmed Dubad: förekommer under tre avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes senast den 2 juli 2009 av Hovrätten för Övre Norrland för bland annat rån och medhjälp till försök till utpressning till fängelse i ett år och åtta månader.
Mohamed Said: förekommer under tre avsnitt i belastningsregistret. Han dömdes den 2 juli 2009 av Hovrätten för Övre Norrland för bland annat grov misshandel, misshandel, medjälp till rån, försök till utpressning och övergrepp i rättssak till fängelse i två år och åtta månader.

Läs mer på.........
http://frianyheter.wordpress.com/200...handel-i-umea/
Citera
2009-09-05, 11:39
Medlem
betongbatongs avatar
* Simon Engelmark, 1990-06-30, döms för misshandel och narkotikabrott till skyddstillsyn förenat med samhällstjänst 40 timmar. Om fängelse valts i stället skulle han dömts till 1 månads fängelse. Tidigare utdömd skyddstillsyn skall även innefatta den nya brottsligheten. Engelmark skall utge skadestånd till MJ med 5.000kr jämte ränta.

* Mohamed Nur, 1990-03-06, döms för misshandel till villkorlig dom med samhällstjänst 50 timmar. Om fängelse valts i stället skulle han dömts till 1 månads fängelse. Nur skall solidariskt med Dubad och Said utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.

* Ahmed Dubad, 1989-01-01, döms för misshandel. Tidigare utdömt fängelsestraff skall även avse den nya brottsligheten. Dubad skall solidariskt med Nur och Said utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.

* Mohamed Said, 1989-03-23, döms för misshandel. Tidigare utdömt fängelsestraff skall även avse den nya brottsligheten. Said skall solidariskt med Nur och Dubad utge skadestånd till MJ med 6.500kr jämte ränta.

Kan tänka mig vilken vilsen själ Simon Engelmark är, pratar svenska med brytning. Använder vissa arabiska ord som han lärt sig. Tycker de flesta svenska tjejerna är horor.
Mona Sahlin måste vara fantastiskt glad över hur den här norrländska pojken anpassat sig för det nya Sverige!
Citera
2009-10-12, 19:19
Medlem
AlexanderLaBreas avatar
Njae, Simon är av utländsk härkomst. Har bara "helsvenskt" namn, och hamnade snett väldigt tidigt. Tänkte bara poängtera ut.
Claes (tidigare nämnd i tråden) som var förgrundsfigur i gänget har helomvänt sig nu och är ett av våra största löften i MMA. Jävligt kul att höra
Citera
2010-05-10, 00:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krimonlogen
Beverlöv är det som sagt var, han la av med friidrott o blev våldsam (luktar anabola). Den andra killen som är häktad (föd -90). Är dömd för en jävla massa grejer trots sin låga ålder, bland annat pissade han i en killes mössa å slängde den på honom.

Nån som vet nåt om de som n u är släppta. Snacket måste ju gå på skoorna. Fram med lite namn nu förtusan. Om nån ger namn på de som blivit släppta ska jag ge namnt på killen som sitter häktad o är född -90.

Haha, Herman har inte kissat i ngn mössa och kastat den på en snubbe.. Det var JAG som tog hans mössa och kissade i den för att sedan slänga den på honom men den träffade en tjej som satt mitt emot honom istället.. Intressant tråd! Men den är gammal , att jag inte sett den tidigare!
Citera
2010-05-10, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lex Talionis
Den där 'victorn' verkar vara just efterbliven. Medverkade han verkligen i något av överfallen? :-)

Jag hade inget med något överfall att göra men bråkade med en av gärningsmännen (en gammal klasskompis) år 2005 eller 06. Det var då mössincidenten skedde på Tegscentral skola. Jag känner även Claes då jag och han tränade i samma friidrottsklubb och var på läger och tävlingar tillsammans med klubben. Vi var kompisar några år innan detta skedde och var bland annat på skol SM år 2004 bägge två. Jag var riktigt bra på sprint (200 och 100m) och han på tresteg. Nu är han en mästare i MMA!
Citera
2024-06-04, 04:09
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohlen
Det är jag som är Robin Rohlén som ni länkat och ni har helt fel. Killen ni letar efter HAR tävlat för min klubb, IFK Umeå, förut. Han heter Claes Beverlöv och hoppade tresteg. Hans alias på apberget är/var "clabbe". Han är en väldigt schysst kille som hamnat i fel umgänge. Han har vunnit en del USM-medaljer.

EDIT: Hans pappa har varit kampsportare (tror det var kickboxning?). Efter att clabbe hamnat i fel umgänge så valde han att lägga ned friidrotten och börja med en kampsport (om det nu va kickboxning). Jag har mina aningar samt hört en del rykten om vilka de andra kan vara, men vill inte gå ut med nåt i onödan. Precis som pastorn och -Dr- gjort.
http://static.apberget.se/images/p/g...66_500_375.jpg

Var tvungen att berätta de där. Så nu är min ålder avslöjad, hehe.

Robin Rohlen, hade fan ingen aning om att du hade en användare på Flashback sedan 2004. Du var väldigt tidig, anslöt redan vid 14-års ålder, då din användare är reggad 2004 och du är född 1990. Det här forumet hade 18-års gräns.

Med det sagt, jag vet en annan fördetta medlem i din klubb IFK-UMEÅ, som även han tränade och tävlade med dig och Clabbe.

Och som deltog i Skol-SM år 2005 i Gävle i friidrott där även Clabbe och du? eventuellt deltog. Osäker på om du var närvarande på den tävlingen.

Det fanns i länk till Skol-SM arkiv förut men verkar ha försvunnit.

Här finns bilder från året:

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...-ak-7-och.html

Vad gäller Clabbe så var han en mycket reko snubbe, som vunnit två skol-SM guld i Tresteg i friidrott, och som vad jag vet kom tvåa i Skol-SM 2005 i Gävle med endast 2mm skillnad. Han kunde lika väl ha vunnit guldmedaljen, två mm är i stort sett ingenting - extrem otur.

Att få silver är ändå inte dåligt.

Han ändrade från friidrott till kampsport runt år 2006. Och efter domen i detta ärende blev han en mästare i mixed martial-arts i Kina?

I vilket fall, det främsta skälet till att jag postar detta är att jag ville påpeka att även användaren Mr_Nygren tävlade i skol-SM i samma grupp som Rohlen och Clabbe tillhörde - de var friidrottskamrater när de var 15 år gamla, och hade varit sedan de var 11?
Senast redigerad av Druthuludi 2024-06-04 kl. 04:15.
Citera
2024-06-04, 07:40
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lex Talionis
Den där 'victorn' verkar vara just efterbliven. Medverkade han verkligen i något av överfallen? :-)

Det stämmer faktiskt på sätt och vis.

Kanske inte i just de fall som var i domstolen, men han var helt klart offer i ett tidigare fall med samma personer och i stort sett samma gäng - minus Clabbe och Ersboda-folket.

Man kan säga att gänget bestod av Herman och hans polare, 15st personer - några av dessa deltog i de fall av misshandel som detta ärende berörde, och några deltog inte.

Man får komma ihåg att Herman med vänner var från Teg, och Clabbe med vänner var från Ersboda - Hermans vänner var svenskar med en "blattekultur" och Clabbes vänner var väl blattar till större delen, men Clabbe själv var svensk.

Man kan säga att Nygren eller "victorn" som han omnämns tidigare i tråden, aldrig någonsin haft en konflikt med Clabbe eller folket på Ersboda. Däremot så var han och Herman tidigare klasskompisar och hade vad jag vet varit både ovänner och vänner under barndomen.

Gällande överfall med gäng från sent 2005 och fram tills slutet av 2006:

"victorn" eller "Mr_Nygren" var aldrig med i Hermans eller Clabbes gäng, däremot blev han omringad på stan av Herman och hans tidigare gäng, vilket bestod av medlemmar från det senare gänget, men endast de som kom från TEG.

Det finns en artikel ni kan läsa om hur Clabbe bättrade till sig efter detta och runt år 2010 hade ett nytt liv:

https://www.folkbladet.nu/2009-10-09...drade-sitt-liv

I den artikeln står att läsa bl.a. följande:

"En amerikanare glider sakta längs Storgatan och passerar Scandic Plaza, hotellet som en Stockholmsmusiker på tillfälligt jobb i Umeå besökte en Novemberkväll 2006.

Musikern hade spelat färdigt och lämnade hotellet för en nypa frisk luft, han vandrade ned till kajen och stötte ihop med Claes Beverlöv och hans kompisar.

”Hur mår du?” frågade en kille i gänget.

Några sekunder senare låg musikern sönderslagen och söndersparkad på marken. Han fördes till sjukhus, illa däran och rånad på hundra kronor.

– De sparkade som om mitt huvud var en fotboll, berättade musikern i polisförhör.

Rättegången kring den stora ungdomshärvan blev en av Umeås allra största rättsprocesser:

- 16 åtalade ungdomar.

- 48 brottsoffer

- 1 500 sidor utredning.

- 28 dagar lång rättegång.

VF bevakade målet. En tidningskollega undrade hur ”ungdomsligisterna” uppträdde i rätten. Jag svarade att några av dem uppenbarligen inte hade insett allvaret i sin brottslighet men tillade att en av ungdomarna skiljde sig från mängden i det avseendet.

– Claes har oerhört goda möjligheter att komma tillbaka, sa advokaten Christer Jonsson i en VF-intervju.

En advokat har bra betalt för att framställa sin klient i fördelaktig dager, men Jonsson lade tyngd bakom orden på ett sådant sätt att han tycktes mena vad han sa, och hittills har advokaten fått rätt.

Claes Beverlöv har avtjänat sitt straff. Han bor i Stockholm, tränar hårt och studerar på folkhögskola.

– Jag går en allmän linje med inriktning på sociala frågor och livskunskap, berättar han.

Den stora ungdsomshärvan rullades upp våren 2007 när Claes och hans ett år yngre kamrat som i slutändan dömdes för flest brott självmant anmälde sig för polisen och började berätta.

– Våldet blev grövre och grövre. Vi kände till sist att det vi sysslade med inte var rätt, det var inte den här killen man ville vara. Så här i efterhand är det ren tur att ingen dog, säger Beverlöv.

Han var tidigare en mycket lovande friidrottare, vann två SM-guld i tresteg för ungdomar och utsågs år 2005 till ”Årets ungdomsfriidrottare” i Västerbotten.

Hur kunde det därefter gå så illa?

– Det ena leder till det andra. Man bråkar i skolan, hamnar i en strulig omgivning, tillhör ett gäng där alla skyddar alla och tycker att det är okej att bete sig så här. Alkohol och droger bidrar naturligtvis också.

Han blickar tillbaka.

– Jag förstår om folk tycker att våldet var oprovocerat, men inom sig bygger man upp anledningar att få slåss. När man sedan hamnar på häkte och ungdomshem fattar man hur fel ens beteende var."

Ett år yngre kamrat som i slutändan dömdes för flest brott.. Ja, det var Herman, samma kille som ägt mössan i ärendet som ledde till att "victorn" tilldelades diagnoser vid 16 års ålder.

Utan att gå in på det ärendet vilket skedde den 13de December år 2005, och vilket mer står att läsa om på följande länkar:

Bakgrund:

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...-gallande.html

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...herman-05.html

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...dande-och.html

Så ovanstående länkar berör inte samma ärende, dock samma personer - de länkas till för den som vill förstå bakgrunden till vad som hände några dagar senare.

Den 16de December år 2005:

"Anmälan mot Herman 05-12-16 gällande misshandel utanför Frasses!"

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...-gallande.html

I ovanstående ärende från den 16de december år 2005, tre dagar efter händelsen på TC med mössan, som var Hermans mössa- så hände det som inlägget ovan tar upp. Tyvärr kan man inte posta bilder direkt, och det som står är scannade kopior av polisanmälningar, domar och förundersökningar.
Citera
2024-06-04, 07:43
Medlem
Druthuludis avatar
Forts - I ärendet står följande att läsa i polisanmälan:

"Den misstänkte är misstänkt för misshandel genom att ha slagit målsägande med ett flertal slag mot magen och eventuellt övriga delar av kroppen. Detta har orsakat målsägande smärta.

Inledning. Patrullen 4900 Wretling/Hansson fotpatrullerar på Rådhustorget när en man kommer fram och säger att hans barnbarn är utsatt för ett gäng ungdomar bakom Frasses. När patrullen kommer till platsen ser man en stor samling ungdomar. En personal från Åkerbloms bokhandel pekar ut två ungdomar som han påträffat i sla(gsmål) (B)råk uppstod först mellan målsägande och en kompis till den misstänkte. Kompisen hade röd jacka och hade börjat genom att knuffa målsägande hårt i bröstet. Sedan fortsatte den misstänkte att attackera målsägande när målsägande försvarade sig genom att slå killen i röd jacka i bröstet. Den misstänkte hoppade på målsägande bakifrån och brottade ner honom. Målsägande och misstänkt slog sedan varandra. Målsägande blev träffad av ett flertal slag mot kroppen.

Skador
Målsägande har skrapmärke i pannan ovanför höger öga.

Övrigt
Målsägandes far kom till platsen och var närvarande under förhöret med målsägande. Målsägaren och fadern underrättades om medling och var intresserad av detta.
Mot anmälan finns från misstänkt 2400-K24885.

Målsäganden
Nygren Victor Fernando.

ANMÄLARE
Karl Arne Gösta Nygren

Skäligen Misstänkt
Nordell, David Herman

Det finns även direkta skärmdumpar från Apberget.se (det var typ som Lunarstorm/FaceBook) där Herman med vänner skriver om händelsen:

Personers Avatar på Apberget = Howmo=Herman

"Haha såå jävla tönt ", "Hahaha asså så jävla ful han är! Hoppas han gör nått ", "hehe okej , då kommer jag att slå han ", "känner inte han :P hehe men jag ofta vi behöver nån, om han vildar så äre bara att be norda eller jerry hålla fast han ", "aa lett filip haha, fan va roligt, får typ en bild i huvudet men lärarna försökte ju bara greppa hans armar, om man tar feta nackgreppet så kanske han inte kommer loss ", "Haha aa lätt, nämen helt seriöst om han hämnas kommer jag gå victor style ", "Hahah aa lätt, TC med Järnrör Vs Victor Mongo Nygren ", "Aaa just de, träffade Björn på stan han va lätt på, och en kompis kanske kommer till TC men troligen inte, men johan o bjjörn är i alla fall på ", "aa han måste ju ha adhd", "hehe aokej, har lust att fara hem till nygren ", "haha mm han är inte lite aggresiv ", "hehe lite överdrivet men mm typ ;d", "aa vi mobbar han så han byter skola eller nått ;P", "hehe aa han kom idag till stan, då kom jonte och hämtade mig på spixel och sa att han va där, då gick jag dit, och till slut stog typ 15pers och bråka med han, fan va han va kaxig, han sa typ att han spöade allihopa, aja iaf, så slog han tim i magen då brottade jag ner han, pallade inte slå han för jag orkar inte fara på hem, känns som jag nyss har kommit hem, men iaf då reste han sig upp och vildae lite sen brottade jag ner han igen sen kom polisen och allt, både victor och jag är anmälda för misshandel men jag tror jag klarar mig för jag brottade typ nästan bara ner han, han rev mig iaf i ansiktet, sååååååååååår ;P", "men det var juh inte så många som slog han".

- Ärendet blev senare löst via medling där både Nygren och Herman kom fram till att inte åtala varandra, då bägge riskerade att bli dömda - hela tanken med detta var att bägge skulle slippa konsekvenser, tanken var inte att Herman skulle slippa konsekvenser men att Nygren själv skulle bli rapporterad av Socialtjänsten som skyldig till att ha misshandlat gänget, vilket de rapporterade till barnpsykiatin (BUP), vilket i sin tur ledde till att det står i Nygrens journal att han varit våldsam mot ett gäng, men att gänget bara "verbalt provocerat Nygren" - Socialtjänstens tjänsteman rapporterade falskt till psykiatrin, eller kanske gick helt efter Hermans polisanmälan, och ignorerade den polisanmälan Nygren själv gjort - varken Herman eller Nygren blev åtalade, ingen av dem dömdes - men Socialen rapporterade partiskt med Herman och hans gäng att de blivit utsatta för misshandel av Nygren, och att Nygren gjort detta endast baserat på "verbal provokation" - Hermans och gängets våld togs inte med!

Visst är det ju så att om Herman och hans gäng aldrig dömts, då skall inte socialen eller psykiatrin skriva att de begått brott mot Nygren, men grejen är den -att detsamma gäller ju Nygren själv - Har Nygren inte dömts då skall de ju inte skriva att han slagit/misshandlat Herman och Hermans gäng, för om de kan skriva att Nygren misshandlat gänget utan en dom, då borde de kunna skriva att gänget och Herman misshandlat Nygren utan en dom med! Problemet är att de rapporterade till BUP (Barn- Och Ungdomspsykiatrin) att endast Nygren använt våld. De var 100% partiska mot Mr_Nygren! De brydde sig inte om utskrifter/skärmdumpar, de brydde sig inte om Mr_Nygren's polisanmälan, de brydde sig inte om att ärendena lagts ner till förmån för att ingen skulle bli straffad, för om Nygren känt till att de skulle framställa honom som skyldig i BUP-journalen då hade han ju föredragit att ta ärendet till fällande dom, även om både han och Herman blivit dömda. Det var så klart fler personer inblandade men endast dessa två blev polisanmälda.

Varför har det betydelse om Socialtjänsten rapporterat falskt kring detta till barnpsykiatrin? Vad har det för betydelse?

Jo, det fick konsekvenser så som att Rättspsykiatrin senare läser journalen och betraktar allt som står där som FAKTA, varefter de använder händelsen för att kunna säga att Nygren är aggressiv mot sin omgivning, i detta fall de 15 gängmedlemmarna, och där de köper allting som om det är sant, att gänget bara "provocerat verbalt", varefter de därefter påstår att Mr_Nygren lider av "aggressiva impulser" vilket har bevisats gång på gång, där han utagerar aggressivt mot stackars oskyldiga gäng som Herman och hans gäng, varefter de menade att de "autistiska drag" Nygren tilldelades efter händelsen med mössan och läraren, utgjort en "allvarlig psykisk störning vid brott" - och då gällde brotten hot mot en förvaltare och hot mot en kvinna flera år senare, det hade inget med Herman eller hans gäng att göra - men poängen blir att Socialen rapporterade partiskt mot Nygren till barnpsykiatrin, och psykiatrin skrev ner det som socialen rapporterade - och i rapporten stod det vinklat som om Mr_Nygren misshandlat gänget, och gänget var offren - det finns bevis på detta i form av journalkopior från barnpsykiatrin och från Socialens rapport till barnpsykiatrin, det finns även en rättspsyksutredning där bland andra händelser denna händelse nämndes som argument för att Mr_Nygren har aggressiva impulser som gör att han utagerar aggressivt mot sin omgivning - ingenstans fanns sanningen, att de som Nygren varit våldsam mot hade varit lika våldsamma mot honom!

Ett exempel på hur lugn Nygren har varit, är att han aldrig slog sin förvaltare under 11 års tid. Om han nu led av aggressiva impulser, då hade väl förvaltaren blivit påhoppad mer än en gång...

PS: Förvaltarskapet i sig handlade om pengar, inte om aggressivitet - men mellan 2015 och 2019 så innehöll varenda ansökan om fortsatt förvaltarskap från förvaltaren att "Nygren historiskt utagerat aggressivt mot sin omgivning" - detta var taget direkt från rättspsyksutredningen från år 2012, som i sig hade dessa uppgifter direkt tagna från ungdomsåren, och specifikt från bl.a. bråket vid Frasses där i deras version endast Nygren varit våldsam mot ett gäng på 15 personer!

Herman som var huvudmisstänkt i ärendet detta fall gäller, som dömdes för flest brott - han var helt oskyldig enligt Socialen och barnpsyk vad gällde bråket med Nygren! Trots att Nygren var lika lite dömd som honom för brott. Och att han själv erkände sin del i misshandeln på Apberget vilket vi ser i utskrifterna/skärmdumparna jag citerat.

Det är ett samhälle där socialtjänsten och psykiatrin skriver att någon är skyldig även när det inte hållits en rättegång, och där det saknas en dom, ett samhälle där de rapporterar till en persons fördel, och till en annan persons nackdel. Noll objektivitet eller neutralitet!

Och som grädde på moset agerade Nygrens adoptivmor neutralt/objektivt då hon "kände att det var fel att vara partisk" - så hon golade/tjallade på Nygren när han uttalade hotelser hemma i villan som endast hon hörde, inte Herman- hon valde att rapportera dessa "dödshot" till skolan TC som senare rapporterade till barnpsykiatrin- och helt plötsligt var det ett drev mot Mr_Nygren från skola, psykiatri och socialtjänst startat av hans adoptivmor genom hennes rapport där de alla skrev att Nygren var en risk för andra, hade hotat att döda Herman specifikt osv. Att Herman själv skrivit flera likadana hot på communityt Apberget brydde sig den neutrala adoptivmodern inte ens om att kolla upp..

Detta trots att Nygren med adoptivfar polisanmälde Herman för olaga hot på just apberget där Herman skrev att han skulle döda Nygren:

https://mrnygrenfan.blogspot.com/201...ot-herman.html

Det vi kan se gång på gång på gång är att Socialen, Psykiatrin och Lärarna behandlade Mr_Nygren som är adopterad från Brasilien på ett sätt, och Herman som är vit svensk fast "Samer" på ett helt annat sätt. Nygren slår honom, då rapporteras det att Nygren slagit honom, Nygren hotar honom, då rapporteras det att Nygren hotat honom - men om Herman gör samma sak med ett gäng på 15 personer då rapporterar den rasistiska socialtjänsten att de endast verbalt provocerat Nygren!

Det finns ingen som helst rättssäkerhet eller rättvisa i Umeå kommun, Socialen och psykiatrin sätter rättsväsendet ur spel när de vinklar och vrider allt godtyckligt.

Herman och hans gäng görs till offer, och Nygren görs till skurken som misshandlat dem - utan en dom!
Senast redigerad av Druthuludi 2024-06-04 kl. 08:24.
Citera
2024-06-04, 22:43
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zhyper
Victorn är förståndshandikappad, rasist, nazist, megaantifeminist och som grädde på mosen importbarn från nåt negerland..

"Förståndshandikappad" - Han tilldelades diagnosen "marginell mental retardation" år 2006 efter händelsen den 13de December år 2005 på skolan med läraren, Herman och tjejerna, samtidigt som han även tilldelades diagnosen "Autistiska Drag" - "marginell mental retardation" innebär att han ansågs ligga på en IQ 83 eller lägre? Så lindrig utvecklingsstörning enligt Barnpsykiatrin. Den diagnosen togs bort helt år 2012 när han genomgick en ny utredning på Rättspsykiatrin i Huddinge, och olikt hans tvillingsyster hade han ingen extra-hjälp med matten och presterade godkända, och väl godkända betyg på ämnen i skolan. Han hade även prestationer inom normal nivå på nationella prov.

Faktum är att vid domen år 2012 mot Nygren så ansågs han ligga på en "allmänintelligent nivå" - så "förståndshandikappad" stämde inte, vilket till och med en utredning från Barnpsykiatrin kom fram till år 2006. Fast de kom fram till "lindrig utvecklingsstörning" år 2006 - där Rättspsyk tog bort den helt år 2012?

Rasist och nazist ansågs ju Mr_Nygren vara för att han gick med i Gustav Kasselstrands Sverigedemokratisk Ungdom det året efter allt som hände honom. SD fanns inte representerade i Umeå Kommun innan år 2013, men Nygren gick med i ungdomsförbundet år 2006 under hösten? Alla som sympatiserade med SD ansågs vara nazister och rasister i Umeå år 2006! Mr_Nygren var aldrig nazist, då han inte anser att han själv som etnisk Brasilianare och adopterad från Brasilien har en lägre ras än vita svenskar. Han gick med för att han var nationalist och hyllade krigarkungar och svensk krigshistoria? Han blev fostrad av kristna, hade gått till söndagsskolan de första tio åren? De andra partierna inklusive Kristdemokraterna var väl inte nog extrema i sin konservatism. Ungdomar tenderar att vilja söka sig till de som är mer extrema, snarare än till mellanmjölkspartier. Nygren var dock aldrig medlem av Sverigedemokraterna, då det kostade pengar - medlemskap i Sverigedemokratisk Ungdom var gratis och medlemmar fick tidningen SD-kuriren. Men visst, att han var nazist och rasist tyckte väl alla som var vänster år 2006 för att han gick med i SDU.

Nygren var kristen konservativ, så antifeminismen var en direkt följd av hans kristna uppfostran- det ironiska är att idag år 2024 så är det nog fler män som delar hans åsikter år 2006 kring feminismen.

Så sammanfattat, Nygren var varken förståndshandikappad, rasist eller nazist - han var dock megaantifeminist.
Senast redigerad av Druthuludi 2024-06-04 kl. 22:56.
Citera
2025-04-11, 00:13
Medlem
Surt att läsa om det här.
Citera
2025-04-11, 00:25
Medlem
Rimners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Druthuludi
"Förståndshandikappad" - Han tilldelades diagnosen "marginell mental retardation" år 2006 efter händelsen den 13de December år 2005 på skolan med läraren, Herman och tjejerna, samtidigt som han även tilldelades diagnosen "Autistiska Drag" - "marginell mental retardation" innebär att han ansågs ligga på en IQ 83 eller lägre? Så lindrig utvecklingsstörning enligt Barnpsykiatrin. Den diagnosen togs bort helt år 2012 när han genomgick en ny utredning på Rättspsykiatrin i Huddinge, och olikt hans tvillingsyster hade han ingen extra-hjälp med matten och presterade godkända, och väl godkända betyg på ämnen i skolan. Han hade även prestationer inom normal nivå på nationella prov.

Faktum är att vid domen år 2012 mot Nygren så ansågs han ligga på en "allmänintelligent nivå" - så "förståndshandikappad" stämde inte, vilket till och med en utredning från Barnpsykiatrin kom fram till år 2006. Fast de kom fram till "lindrig utvecklingsstörning" år 2006 - där Rättspsyk tog bort den helt år 2012?

Rasist och nazist ansågs ju Mr_Nygren vara för att han gick med i Gustav Kasselstrands Sverigedemokratisk Ungdom det året efter allt som hände honom. SD fanns inte representerade i Umeå Kommun innan år 2013, men Nygren gick med i ungdomsförbundet år 2006 under hösten? Alla som sympatiserade med SD ansågs vara nazister och rasister i Umeå år 2006! Mr_Nygren var aldrig nazist, då han inte anser att han själv som etnisk Brasilianare och adopterad från Brasilien har en lägre ras än vita svenskar. Han gick med för att han var nationalist och hyllade krigarkungar och svensk krigshistoria? Han blev fostrad av kristna, hade gått till söndagsskolan de första tio åren? De andra partierna inklusive Kristdemokraterna var väl inte nog extrema i sin konservatism. Ungdomar tenderar att vilja söka sig till de som är mer extrema, snarare än till mellanmjölkspartier. Nygren var dock aldrig medlem av Sverigedemokraterna, då det kostade pengar - medlemskap i Sverigedemokratisk Ungdom var gratis och medlemmar fick tidningen SD-kuriren. Men visst, att han var nazist och rasist tyckte väl alla som var vänster år 2006 för att han gick med i SDU.

Nygren var kristen konservativ, så antifeminismen var en direkt följd av hans kristna uppfostran- det ironiska är att idag år 2024 så är det nog fler män som delar hans åsikter år 2006 kring feminismen.

Så sammanfattat, Nygren var varken förståndshandikappad, rasist eller nazist - han var dock megaantifeminist.

Är det samma herr Nygren som återfinns i denna tråd? (FB) Mr_Nygren´s JO-anmälan- Diskutera! XD!!

Har du kläm på hur det gått för Mohamed, Ahmed och Mohamed senare i livet?
Citera
2025-04-11, 03:46
Medlem
Druthuludis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimner
Är det samma herr Nygren som återfinns i denna tråd? (FB) Mr_Nygren´s JO-anmälan- Diskutera! XD!!

Har du kläm på hur det gått för Mohamed, Ahmed och Mohamed senare i livet?

Självfallet är det samma Nygren. Och samma Herman.

Nygren var inte del av gängmisshandeln, men han hade tidigare histiorik med de som var.

Edit:

Gällande invandrarna du skriver om, de var inte del av misshandeln - jag har läst igenom tråden och man började diskutera en helt annan misshandel i slutet.

Den misshandel tråden gällde, vilken berörde Herman och Clabbe, är den som Nygren känner till. Han kände dessa två, men ingen invandrare.

Ärendet med de fyra invandrarna är alltså inte samma ärende, utan någon postade det i tråden av misstag.
Senast redigerad av Druthuludi 2025-04-11 kl. 04:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in