2014-03-27, 11:46
Medlem
Cameltotems avatar
Kom på ett annat jävligt jobb

Key solutions tele 2 (Finns en del skit om dom här på Flashback)

Du jobbar som säljare, åker ut till områden och knackar dörr.

Själv jobbet var väl ganska trevligt och kul om man lyckades sälja något men de gjorde man inte ofta. Och då jävlar var det hårda ord från cheferna och kollegor. Ni som har jobbat inom sälj förstår att hela skiten är som en sekt. När vi ska träffa ett annat säljkontor så ska vi alla komma in med stort leende och skrika och tjoa som hela jävla livet är en dans på rosor. Du ska visa att du älskar ditt jobb och är SUPER entusiastiskt annars passar du inte in. Sålde du inte mer än 10 sälj på dagen så fick man sitta och prata med en chef och kollegorna om vad som gick fel och vad du ska göra.

De flesta som var nya där snittade runt 5-8 så det var samtal nästan varje dag

Just det! Kollegorna och "cheferna" var så otroligt larviga och stöddiga då dom trodde dom var världens bästa telefonförsäljare. Kommer ihåg vi stannade på donken för att käka mat, då fick ena chefen vänta lite länge (10 min) på sin hamburgare och blev arg och skulle visa hur tuff han var och slet av sin tröja från sin feta kropp och gå in och tjafsa med donken personalen. Sen komma tillbaka med hamburgaren och klaga över hur jävla piss jobb dom har och dom inte är värda något vilket jag verkligen inte förstog då detta jobb inte kräver någon jävla utbildning.

När man åker bil hem från området som man har varit och sålt i så fick du heller inte sova i bilen på vägen hem för de var "oproffsigt och oambitiöst" Vi skulle sitta där och lyssna på deras skitsnack, notera då att inget de pratade om handlade om jobbet utan de snacka om hur mycket de hatade SD och alla kvinnor var horor och bästa fylle sexet och alla andra orelevanta provocerande ämnen du kan tänka dig.

Vi fick inte heller äta egen lunch på början av dagen för det tog för lång tid då vi alltid åkte ut och käkade på donken,pizzeria,salladsbar,sushi och liknande. Så du var alltså tvungen att köpa mat ute varje dag och käka på det chefen känner för.

Arbetstiderna var inte lagliga för 5 öre, jag började jobba 11 på dagen och kom hem 1 på natten, lunch en gång på dagen och inga raster.
Senast redigerad av Cameltotem 2014-03-27 kl. 11:50.
Citera
2014-03-27, 12:00
Medlem
Barrington1975s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Får man inte bra pröjs när man har jobbat ett tag? Min kompis som har jobbat som det i 2 år påstår sig tjäna över 125 i timmen och då har inte varit heltidsanställd.

Det får man alldeles säkert om man har jobbat ett tag, men vi sommarjobbare fick nöja oss med 68 kronor timmen. Men detta var ca 10 år sedan och om jag ska vara ärlig så var pengarna ett mycket välkommet tillskott för en fattig student.

Så det va absolut inte bortkastat, men en sommar räckte så att säga
Citera
2014-03-27, 12:15
Medlem
kukspotts avatar
Glad att jag aldrig har jobbat som telefonförsäljare - även om jag alltid är trevlig mot dem, ibland lite för trevlig då jag en gång fastnade i 15-20 minuter med en dam som ringde och frågade om mitt radiolyssnande. (Hon sålde inget, men ändå)

Har knappt lyssnat på radio sen lågstadiet.

Sen förstår jag att en del praktikplatser är skit - men kom igen, praktik ÄR skitjobb.
Och det är oavlönat, fattar inte folk som säger; fick typ en Cola..

Okej det kan tyckas snålt, men det är ändå praktik.
På donken jublade vi när det skulle komma praktikanter = vi behövde inte göra smågrejer som vi annars behövde göra, typ fylla upp och städa.
Eftersom de inte fick jobba med fritöser eller kök.

Hade hand om en praktikant när jag jobbade på kontor, han fick rensa mappar och strimla papper, stryka över namn på internkuvert i 4 veckor.
Måste ha vart dödligt tråkigt, men han klagade inte.

Sen var det ju lite otur med val av praktikplats för det var så mycket sekretess med kunder/företag (försäkringsbolag, med löner/avgångar/hälsodeklarationer osv.)
Att det hade tagit tid att beställa behörigheter för honom, men hans pappa jobbade där - så förstår hans val.

Har bara jobbat inom restaurang/service förutom kontorsjobbet, och jag verkar vara en av de få som faktiskt gillar den här typen av arbete - visst är det slitigt, men kul!

Mitt "värsta" var en praktik i gymnasiet när jag gick måleri.

Bodde i Haninge och fick en underbar placering i Råcksta - ganska lång resväg även om det tar drygt en timma att åka.
Gick upp vid 04, tog pendeln vid 5 och var framme lite mer än en timma senare, tog ca. En kvart att gå till bygget och sen byta om för att vara klar till 06:30 då vi skulle börja.

Det var slitigt och tungt för en 17 årig kort tjej som då inte var så vältränad men spinkig, lyfta tunga färghinkar upp och ner för våningar osv.
Målarna klagade på elektrikerna, elektrikerna klagar på snickarna, och snickarna klagade på alla..

Men det som var "jobbigt" var att bygget var ett gammalt sjukhus/sjukhem av något slag som skulle göras om till lägenheter, så man målade oändligt många korridorer och element/rör.
Det var dessutom tråkigt liksom.

Men ja - det var praktik och hade inte förväntat mig annat.
Fördelen var att man fick lyssna på egen musik och röka.

Och sen hade jag valt fel linje, var i en rebellisk period och det var långt åt helvete att åka för mig.
Så när jag kom hem vid 17:30 så var jag både sur och trött.
Citera
2014-03-27, 12:26
Medlem
Att jobba på SF Bio i Sickla var trist.

- Jobbade ihjäl mig för väldigt lite pengar
- Man var inte välkommen som extra anställd, då man förstörde den "familj" känslan som fanns i biografen tidigare enligt långtidsanställda som gnällde på ett månadsmöte att det finns för många nya och att de inte tycker det är så trevligt längre.
- Teamledaren hade dubbelpersonlighet: hon sa till mig "gummaaaaan" hela tiden och försökte vara gulligt gullig men hon snackade skit bakom min rygg med de andra långtidsanställda
- Man luktade pop corn efter passet
- Chefen av biografen var tydligen en outbildad traktor förare som plötsligt fick makt och status över alla andra. Dålig kombo som gick ut till alla anställda.
- Man fick inga pass ibland på en hel månad och klarade sig knappt ekonomiskt, och när man tills sist hittade ett annat sommarjobb för att säkerställa att man kommer kunna betala hyran så blev de sura.
- Det var ett issue om man var försent 2 minuter. Inte 10. Men 2.
- Långtidsanställda som tillhörde "familjen" var bittra människor och rädda för nyanställda. Tråkig och spänd stämning jämnt.

Jag rekommenderar inte detta ställe. Usch. Glad det är över.
Citera
2014-03-27, 12:37
Medlem
Pangaea250s avatar
Arbetade på en akutvårdsavdelning som sjuksköterska en sommar. Glömmer aldrig den tiden. Det var otillräckligt med händer. Var tvungen att arbeta övertid 1-2 timmar varje dag då jag inte hann utföra alla mina arbetsuppgifter på passet. Så var det för alla och övriga var stressade och sura.
Många av patienterna var knalldåliga. Ofta var 2-3 av mina patienter i behov av omedelbar behandling samtidigt, vilket gjorde att man kände sig otillräcklig och som en dålig människa.

Aldrig tillbaka till sånt igen..
Citera
2014-03-27, 12:39
Medlem
Fan vad deprimerad man blir när man läser allt här, vad fan är det för fel på era chefer och kollegor? Vadan all denna jävla hets och stress som skapar en så otrevlig arbetsplats? Fyfan säger jag, vidrigt när efterfrågan på allt blir så stor så man måste börja bete sig som svin mot sina anställda.

Jävligt glad att jag jobbar hemma i nuläget och ska börja studera till hösten.
Citera
2014-03-27, 12:41
Medlem
Telefonförsäljare.
Citera
2014-03-27, 12:56
Medlem
krigsbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henchich
Jobbade som vikarie på ett slakteri i ett halvår, absolut äckligaste stället jag arbete på.
Började i disken, där man gjorde rent hinkar, backar och plåtar efter användning. ändå rätt ok.
Nästa steg hade jag hand om stallet, där man föste in grisar till "gasmaskinen" där de blev medvetslösa och sedan hängdes upp för att tappas på blod.

Ibland hände det att en gris var halt eller strävade emot. då kom en kollega och tog dem i knorren så de skrek, drog in dem för hand i ett rum och avlivade dem sedan på okänt sätt, såg aldrig det sista. känslan i skriken de gav var total skräck, de visste vad som skulle hända. har aldrig känt mig så äcklad av vad jag gjorde som då.

Sist av allt var jag inne i "fabriken". där gjorde jag div. enklare sysslor som stämpling av djur, ta bort ister och senor mm. en del skar loss detta, och hade som nöje att kasta på varandra. samtalstonen i lunchrummet var på gorillanivå, typ fitta kuk dricka sprit. en helt absurd arbetsmiljö, jag mådde psykiskt dåligt den sista tiden jag jobbade där.

Blev tillfrågad om sommarjobb, tackade nej, blev aldrig mer inringd.
Det är en sak att se kött förpackat i kyldisken på ICA men att se 50 flådda kohuvuden hängandes på rad i krokar, och med ansiktsrörelser fortfarande aktiva trots att resten av kroppen är borta, det är så jävla vidrigt.
Ni som blivit vegan/vegetarianer - jag förstår er totalt.
Att du ens behövde ta jobbet för att inse hur vidrig köttindustrin är. Jag skulle hellre gå hemlös än att jobba på ett sådant ställe, inga konstigheter. Hjärta verkar du ju ha dock, så starkt av dig att du lyckades stanna i ett halvår.

/Vegetarian
Citera
2014-03-27, 13:21
Medlem
Myias avatar
DSV. DSV. DSV. Lagret i Borås. De har så dåligt rykte, att någon till och med startat en tråd här på Flashback om det: (FB) DSV i Borås - Sveriges värsta lager?.

Jobbade på DSV i 5 veckor 2010, längsta 5 veckorna i mitt liv. Jag har truckkort, för flera truckar, och när jag blev inhyrd via bemanningsbolag sa de att jag skulle köra truck. Så blev det inte. Istället fick jag stå och sortera kläder för JC. Inget emot sortering i sig, jag var sorteringsansvarig på ett annat lager 2007. Dock var det inte det jag var där för. Varje dag fick jag se personer som ALDRIG ens rört en truck, köra runt och plocka. De fick knappt ens utbildning för det. Väldigt säkert. Dessutom på sorteringen för JC's kläder, fick jag påpeka otaliga gånger att muppar som sorterat innan oss hade sorterat och märkt kläder fel. Sen blev det inte bättre av att vi var 30 inhyrda mer eller mindre, och 2 hade passerkort...

DHL, annat fint exempel. Kommer in första dagen som inhyrd, och de förväntar sig att jag ska veta allt direkt. Var alla deras platser för pallarna är, vilket nummer varje plats har. Fullständig idioti. Dessutom fick man inte stanna för en sekund för att vara säker på att man ställde pallen på rätt plats. -.-

Och självklart, kundtjänst för välkänt kontantkort. Man kan aldrig få nog av tjuriga kunder som vägrar lyssna. Plus alla galna regler för hur man svarar i telefon var alltid roligt.
Citera
2014-03-27, 13:51
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Kom på ett annat jävligt jobb

Key solutions tele 2 (Finns en del skit om dom här på Flashback)

Du jobbar som säljare, åker ut till områden och knackar dörr.

Själv jobbet var väl ganska trevligt och kul om man lyckades sälja något men de gjorde man inte ofta. Och då jävlar var det hårda ord från cheferna och kollegor. Ni som har jobbat inom sälj förstår att hela skiten är som en sekt. När vi ska träffa ett annat säljkontor så ska vi alla komma in med stort leende och skrika och tjoa som hela jävla livet är en dans på rosor. Du ska visa att du älskar ditt jobb och är SUPER entusiastiskt annars passar du inte in. Sålde du inte mer än 10 sälj på dagen så fick man sitta och prata med en chef och kollegorna om vad som gick fel och vad du ska göra.

De flesta som var nya där snittade runt 5-8 så det var samtal nästan varje dag

Just det! Kollegorna och "cheferna" var så otroligt larviga och stöddiga då dom trodde dom var världens bästa telefonförsäljare. Kommer ihåg vi stannade på donken för att käka mat, då fick ena chefen vänta lite länge (10 min) på sin hamburgare och blev arg och skulle visa hur tuff han var och slet av sin tröja från sin feta kropp och gå in och tjafsa med donken personalen. Sen komma tillbaka med hamburgaren och klaga över hur jävla piss jobb dom har och dom inte är värda något vilket jag verkligen inte förstog då detta jobb inte kräver någon jävla utbildning.

När man åker bil hem från området som man har varit och sålt i så fick du heller inte sova i bilen på vägen hem för de var "oproffsigt och oambitiöst" Vi skulle sitta där och lyssna på deras skitsnack, notera då att inget de pratade om handlade om jobbet utan de snacka om hur mycket de hatade SD och alla kvinnor var horor och bästa fylle sexet och alla andra orelevanta provocerande ämnen du kan tänka dig.

Vi fick inte heller äta egen lunch på början av dagen för det tog för lång tid då vi alltid åkte ut och käkade på donken,pizzeria,salladsbar,sushi och liknande. Så du var alltså tvungen att köpa mat ute varje dag och käka på det chefen känner för.

Arbetstiderna var inte lagliga för 5 öre, jag började jobba 11 på dagen och kom hem 1 på natten, lunch en gång på dagen och inga raster.

Fyfan vad hemskt det låter. Puckon med för mycket maktbegär är verkligen ingen bra kombo

Just den där cp-störda teamkänslan de försöker skapa är alltid så fjantig så man spyr. Hatade andra säljare som bara svalde allt med hull och hår. Måste haft adhd dessa människor. Bara springer runt och är äckelpositiva samtidigt som de tjänar 320 kr på att jobba 12 timmar. Hemskt..
Citera
2014-03-27, 14:00
Medlem
AKMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Justfan! Jobbade ju som diskare/Slav på en restaurang förut en hel sommar Jobbade upp emot 15 timmar utan någon direkt rast och sen sova i 8 timmar och sen upp igen. jag jobbade inte kvar efter den sommaren..

Det är ett av de mest värdelösa jobb som finns. Jobba som ett djur 14-15 timmar i sträck utan rast, för skitlön, och man är i absoluta botten av hierarkin. Som om det inte vore nog så är det kanske den största fittstängaren av alla jobb.

Bra att testa på detta dock, för då har man alltid det att jämföra med. Vad du än gör så är det fortfarande bättre än att diska på restaurang.
Citera
2014-03-27, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BushKillington
Vilket är det värsta jobb du haft?

Jag har inte haft något dåligt jobb, men däremot praktik på Ica vilket var uruselt Jobbade 8 timmar om dagen i 1 vecka eller så, och fick en flaska cola och en godispåse för det , haha.

Förstår inte problemet? Jag har varit på flera praktiker i många veckor där man jobbar 8h/dag (som en vanlig arbetsdag). Och aldrig har jag någonsin förväntat mig att jag skulle få något för det förutom erfarenhet och sitt omdöme. Så vad är ditt problem? Att de trots att de inte behövde var sjysta nog att bjussa på cola och godis. Otacksamma unge. Det är ju snarare du som skulle bjudit dig på fika för att de ens tog emot dig samt lade tid på att lära dig saker. Suck.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in