Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-03-02, 16:42
  #13
Medlem
Zoorgs avatar
Eller hur

Jag hade en telefon tidigare med dubbla simkort.
Det var mycket praktiskt att först kunna slå numret, sen klicka på knappen för sim1 eller sim2 för att ringa ut. Då hade man full valfrihet. Sen låg båda korten online hela tiden så att det gick att ringa in på båda. (Givetvis tutade det upptaget om någon ringde in på det ena om jag pratade på det andra, men hade man ställt in vidarekoppling innan så löste det ju sig ändå)
Citera
2008-03-02, 16:46
  #14
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonas_d_
hur är det medtele2comviq hittar ingen info på deras sida

Jag har Tele2 och har tvillingkort. Ett i mobilen och ett i den inbyggda telefonen i bilen. Om jag inte svarar i mobilen så går det vidare till biltelefonen och de har samma mobilsvar m.m.

Sent svar men någon annan kanske är intresserad.
Citera
2009-05-18, 21:29
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Jag har Tele2 och har tvillingkort. Ett i mobilen och ett i den inbyggda telefonen i bilen. Om jag inte svarar i mobilen så går det vidare till biltelefonen och de har samma mobilsvar m.m.

Sent svar men någon annan kanske är intresserad.

Så efter ca 6-7 signaler i din mobil kopplas samtalet över till bilen? Vem orkar vänta så länge? Efter kanske 5 signaler tror jag att dom flesta lägger på om det inte är superviktigt. Eller har du inte haft det problemet?

En annan i tråden skrev att man kunde ringa något nummer för att göra den ena telefonen aktiv, har du inte den funktionen?

Har själv Tele2 och vill ha samam nummer i två mobiler.
Citera
2009-05-18, 21:32
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkfar
Så efter ca 6-7 signaler i din mobil kopplas samtalet över till bilen? Vem orkar vänta så länge? Efter kanske 5 signaler tror jag att dom flesta lägger på om det inte är superviktigt. Eller har du inte haft det problemet?

En annan i tråden skrev att man kunde ringa något nummer för att göra den ena telefonen aktiv, har du inte den funktionen?

Har själv Tele2 och vill ha samam nummer i två mobiler.

Jag tror vi alla uppskattar din ansträngning, men var inte det här en lite meningslös bump?
Citera
2009-05-18, 21:32
  #17
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkfar
Så efter ca 6-7 signaler i din mobil kopplas samtalet över till bilen? Vem orkar vänta så länge? Efter kanske 5 signaler tror jag att dom flesta lägger på om det inte är superviktigt. Eller har du inte haft det problemet?

Nej det problemet har inte jag. Jag har att det går över efter tre signaler och om mobiltelefonen är avstängd så tar biltelefonen samtalet direkt om den är påslagen.

Om folk lägger på för att de inte orkar vänta på att det kopplar över till annan telefon eller mobilsvar så bryr jag mig faktiskt inte. De flesta som ringer till mig vill någ mig och vänter således.
Citera
2009-05-18, 21:40
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nej det problemet har inte jag. Jag har att det går över efter tre signaler och om mobiltelefonen är avstängd så tar biltelefonen samtalet direkt om den är påslagen.

Om folk lägger på för att de inte orkar vänta på att det kopplar över till annan telefon eller mobilsvar så bryr jag mig faktiskt inte. De flesta som ringer till mig vill någ mig och vänter således.

Det låter okey, tack för ditt snabba svar i en så pass gammal tråd. Är det företagsabonnemang? Jag har hört att Tele2 inte vill sälja funktionen till sina privata kunder. Någon som vet det ligger till med andra operatörer?
Citera
2009-05-18, 21:44
  #19
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkfar
Det låter okey, tack för ditt snabba svar i en så pass gammal tråd. Är det företagsabonnemang? Jag har hört att Tele2 inte vill sälja funktionen till sina privata kunder. Någon som vet det ligger till med andra operatörer?

Ja det är företagsabbonneman och ja jag har hört samma men inte undersökt det vidare.
Citera
2009-05-20, 10:33
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag fick en ny mobiltelefon när jag förlängde mitt abonnemang.

Så beställde jag ett extra SIM-kort för jag tänkte ha den ena liggandes i bilen. Men när jag aktiverar det ena så avaktiveras det andra.

Min syster säger att hon hade två mobiler (med samma nummer) samtidigt, men det var en polare som fixade det. Men han jobbar inom mobil-branschen, o det var ett tag sen, så jag känner inte honom längre.

Så, nån som vet hur det funkar med att ha samma nummer på två olika mobiler? Givetvis ska det gå att ringa o ta emot samtal ifrån båda!

EDIT:
Jag har Telenor som operatör.

Har inte hört något liknande dock... jag har två telefoner och de ringer samtidigt... med två olika nummer... en på kontoret en mobil där och en som jag bär med mig när jag inte är på jobbet...
Citera
2009-10-19, 01:21
  #21
Medlem
Synvillans avatar
Jag bumpar lite jag med.

Vet någon om man kan fixa så att det ringer på 2 mobiler samtidigt.
Citera
2010-02-13, 16:17
  #22
Medlem
Bumpar lite jag med.
Min man har köpt en Iphone och den kan man ju inte ha med upp till husbygget, eller kanske ens ut på sjön.

Alltså: vill ha en extratelefon, helst med samma telefonnummer i.

Ni som skrev att man kunde ha en aktiv och en inaktiv mobil- gäller det fortfarande? Med vilka abonemang? Finns det andra alternativ idag?
__________________
Senast redigerad av Aniska 2010-02-13 kl. 16:30.
Citera
2010-02-13, 16:18
  #23
Medlem
Kaustis avatar
Ring och snacka med operatören bara? Dom lär ju kunna svara på det ganska omgående...
Citera
2010-02-13, 16:33
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Ring och snacka med operatören bara? Dom lär ju kunna svara på det ganska omgående...

Jo, antagligen finns det åtminstone någon operatör som kan fixa aktiv/inaktiv mobil - men har vår det? Kanske finns det andra vägar än operatörernas - och tänk om det gick att fixa så bägge mobilerna ringde samtidigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback