2006-11-19, 21:43
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Det är helt rätt att försvara loungen om man vill det. Men sättet som detta görs på är ju helt åt helvete fel. Ni vill legitimera loungen med att det minsann i drogforumen finns en chattråd. Precis som femåringar gör. Kom med lite vettiga argument istället för att angripa några oskyldiga stackare. Som ni håller på kanske det blir tvunget att stänga chatttråden i drogforumet och då får vi ju ändå mer glada människor här

Jag kan inte se att argumentationen från Loungens skribenter är sämre än någpn annans? Tvärtom, skulle jag säga. De uppvisar ett tålamod med er andra som jag anser vara på gränsen till helgonlikt.

Oskyldiga stackare? Deltar inte knarkare och hebefiler och pedofiler och andra sorgliga avarter på samma villkor som alla andra på FB? Är de inläggsförfattarna i så unken form att de måste försvaras av dig Knudson? Då är de verkligen illa ute på fler sätt än vad jag först trodde.

Det finns redan många väldigt vettiga argument nedtecknade. Problemet är att folk som du envisas med att negligera dessa och istället köra ett löjligt flame war.
2006-11-19, 21:45
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Det är helt rätt att försvara loungen om man vill det. Men sättet som detta görs på är ju helt åt helvete fel. Ni vill legitimera loungen med att det minsann i drogforumen finns en chattråd. Precis som femåringar gör. Kom med lite vettiga argument istället för att angripa några oskyldiga stackare. Som ni håller på kanske det blir tvunget att stänga chatttråden i drogforumet och då får vi ju ändå mer glada människor här

Men, inser du inte?

Om man stänger loungen med hänvisning till att "skiten sprider sig", för att sedan tillåta loungetrådar i andra forum, så innebär ju den inkonsekvensen att det faktiskt inte var loungen det var fel på, utan bara att man inte gillade den? Är logik så inihelvete svårt att förstå för dig?
2006-11-19, 21:47
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Jag kan inte se att argumentationen från Loungens skribenter är sämre än någpn annans? Tvärtom, skulle jag säga. De uppvisar ett tålamod med er andra som jag anser vara på gränsen till helgonlikt.

Oskyldiga stackare? Deltar inte knarkare och hebefiler och pedofiler och andra sorgliga avarter på samma villkor som alla andra på FB? Är de inläggsförfattarna i så unken form att de måste försvaras av dig Knudson? Då är de verkligen illa ute på fler sätt än vad jag först trodde.

Det finns redan många väldigt vettiga argument nedtecknade. Problemet är att folk som du envisas med att negligera dessa och istället köra ett löjligt flame war.

Jodå, alla deltar på samma villkor. Det är bara det att på "knarkarna" kan man lägga ett litet eget ansvar då dessa verkar klara av det på ett föredömligt sätt. Tramsarna i loungen vettetusan...
2006-11-19, 21:59
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Jodå, alla deltar på samma villkor. Det är bara det att på "knarkarna" kan man lägga ett litet eget ansvar då dessa verkar klara av det på ett föredömligt sätt. Tramsarna i loungen vettetusan...

Nej, du har fel. Knarkarna håller sig naturligtvis till sitt hak eftersom deras idiotiska trådar som; "hur myser ni till det med gonattaren?" tillåts.

Tramsarna i Loungen tramsade i Loungen eftersom det var tillåtet att göra det där. Mycket av deras trams var dessutom både intelligent och underhållande. Problemet var att många av dem sågs som och reducerades till att vara just och enbart tramsare vilket innebar att när de svarade i vilken dum jävla tråd som helst på resten av forumet så tyckte man att "skiten spreds sig". Det togs inte hänsyn till trådens undermåliga karaktär.

Att en del av knarkarna ens har lyckats regga sig är för övrigt ett mysterium.
2006-11-19, 22:06
Medlem
Fulfittans avatar
Jag uppfattade på Pendeltåg att man tidigare kunnat bli varnad för okynnes-RP:ande. Det kanske är dags att överväga att ta upp det förfarandet igen, om inte annat för att bespara vuxna kvinnor den självförnedring det innebär att göra sig till åtlöje som vore de små dagisbarn.

Citat:
Jag är förresten en av dem som har RP:at trådar i det fnissiga knarkforumet. Jag skiter högaktningsfullt i knarkarna och i Stormamma och den totalt idiotiske hetsporren Ladida och vad de gör där men inkonsekvens är inkonsekvens. Talas det om konsekvens åt det ena hållet så ska samma konsekvens gälla åt andra hållet.

Överhuvudtaget tycker jag att det infantila beteende dessa community-nötter uppvisat efter den berömvärda stängningen av Loungen ganska koncist visar varför Flashback inte alls är betjänt av dem.
2006-11-19, 22:12
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Precis.
Och Loungen är bara ett problem när den modereras fel eller modereras av fel moderatorer.

Jag är förresten en av dem som har RP:at trådar i det fnissiga knarkforumet. Jag skiter högaktningsfullt i knarkarna och i Stormamma och den totalt idiotiske hetsporren Ladida och vad de gör där men inkonsekvens är inkonsekvens. Talas det om konsekvens åt det ena hållet så ska samma konsekvens gälla åt andra hållet.

Knuff-Fian har skrivit bra inlägg i den här tråden. Jag vill skriva under på det hon både sakligt och väl uttrycker.

Dessutom; alla har sina favoritforum och vill försvara dessa. Varför förväntas Loungens skribenter vända andra kinden till?

Du ordbajsar på bra här.

Så du menar alltså att problemet med att man RP'ar i en tråd i knarkforumet där det enligt dig bedrivs chatt har att göra med att modereringen i loungen varit dålig?

För det är ju faktiskt moderatorerna som står för alla tramsiga chattinlägg? Det är inte så att man som användare har ett personligt ansvar för vad som skrivs, att man trots påstötningar inte kunnat sluta med detta påtvingade beteende att chatta, tramsa och härja.
Bara för att det står moderator som titel under mitt användarnamn är jag ingen dagisfröken, lite jävla eget ansvar måste man ha.
Eller håller du inte med?

Hetsporre...kanske det, men jag är nog inte ensam på det här forumet skulle jag tro, jag är nog inte ensam att vara idiot heller.
2006-11-19, 22:13
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Men, inser du inte?

Om man stänger loungen med hänvisning till att "skiten sprider sig", för att sedan tillåta loungetrådar i andra forum, så innebär ju den inkonsekvensen att det faktiskt inte var loungen det var fel på, utan bara att man inte gillade den? Är logik så inihelvete svårt att förstå för dig?

Logik?

Vad är det som är så jävla svårt att förstå för dig? Dom loungetrådarna du hävdar finns runtom i forumet är oftast gamla trådar som är väl utvalda av moderatorerna och funkar mycket bra. Problemet med loungen var att det ledde till att det skapades massa nya tramstrådar runt om i forumet som inte hade nåt där att göra. Vad är det du inte förstår?
2006-11-19, 22:17
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Det är inte utan att man saknar Jobe, men han verkar ha försvunnit i någon form av olagligt utförd lobotomi.
Din lilla rackarpojke Jag är samma gubbe med samma värderingar, det som hänt är att du inte hängt med i min utveckling som människa Och att farbror roat sig så gott det går på detta moralpanikstånkande forum. Lobotomerad...NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ

Seriöst, det glädjer mig att du kan se Loungen i en framtid. Om man följt debatten om dess varande eller icke så kan man ganska enkelt dra ut sdkflksja för dess fortlevnad.
2006-11-19, 22:19
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Jag uppfattade på Pendeltåg att man tidigare kunnat bli varnad för okynnes-RP:ande. Det kanske är dags att överväga att ta upp det förfarandet igen, om inte annat för att bespara vuxna kvinnor den självförnedring det innebär att göra sig till åtlöje som vore de små dagisbarn.

Överhuvudtaget tycker jag att det infantila beteende dessa community-nötter uppvisat efter den berömvärda stängningen av Loungen ganska koncist visar varför Flashback inte alls är betjänt av dem.

Jag RP:ar när jag anser det vara befogat. Och det var sannerligen befogat i de fall jag har gjort det. Eller tycker månne lilla Fula fittan att det är diskussionsunderlag nog att efterfråga vad någon har döpt sitt rökdon till? Finns det ett stort allmänintresse i att veta vad Hugo i Värmland har döpt sin jävla pipa till?

Det är, och borde vara, penibelt för FB att de så kallade "community-nötterna" uppvisar en långt mycket mer vuxen och begåvad argumentationsteknik samt uppenbarligen i många fall också är våldsamt mycket mer begåvade än vad deltagarna i de delar man önskar skulle vara mer seriösa är.

Flashback som forum är naturligtvis betjänt av intelligenta medlemmar. Vill man uppnå ett mål så som varande ett diskussionforum så måste man ha medlemmar som har ett elastiskt intellekt, ett fungerande tangentbord och minst en hand. Att som knarkarna kunna bidra med endast ett; "hehe, ööhh" tillför knappast någon något.

Och om FB vill vara underground så måste det, enligt min mening, också hysa dem av oss som är overground. Inget forum med självaktning vill väl att pinsam dumhet skall stå oemotsagd?
2006-11-19, 22:19
Medlem
Nirps avatar
Kan man inte bara säga det rätt och slätt: Loungen funkade inte för användarna som var här enbart för loungen skrev i andra delforum också och inte kunde hålla en vettig nivå. "Chattiga"-trådar kan tillåtas vid undantag om de fyller en funktion.

Jag förstår inte varför alla tjatar så mycket om konsekvens hit och konsekvens dit, om någonting fungerar så är det väl onödigt att ta bort det? Loungen fungerade uppenbarligen inte som önskat och togs bort, de trådarna som finns i drogforumen fanns där även när loungen fanns men låg kvar där eftersom de fyllde en funktion.

Själv tycker jag att trådarna är väldigt bra att ha i bakhuvudet när man diskuterar på forumet, man får en bättre bild av vem det är man diskuterar med och vilken praktisk erfarenhet h*n har.

Jag anser att vissa trådar kan få leva kvar, om det är uppenbart att de inte skadar forumet. Vissa trådar kan vara undantagna från tramsregeln, men det här är ju självklart bara mina åsikter. Just nu känns det som att Admin behöver göra ett inhopp och "lay down the law".

/Nirp
2006-11-19, 22:24
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Du ordbajsar på bra här.

Så du menar alltså att problemet med att man RP'ar i en tråd i knarkforumet där det enligt dig bedrivs chatt har att göra med att modereringen i loungen varit dålig?

För det är ju faktiskt moderatorerna som står för alla tramsiga chattinlägg? Det är inte så att man som användare har ett personligt ansvar för vad som skrivs, att man trots påstötningar inte kunnat sluta med detta påtvingade beteende att chatta, tramsa och härja.
Bara för att det står moderator som titel under mitt användarnamn är jag ingen dagisfröken, lite jävla eget ansvar måste man ha.
Eller håller du inte med?

Hetsporre...kanske det, men jag är nog inte ensam på det här forumet skulle jag tro, jag är nog inte ensam att vara idiot heller.

Nej, det är klart att du inte är ensam. Långt ifrån. Men en idiot är du.

Nåja, jag är glad över att vi kunde enas åtminstone om det. Inte illa för att vara dig.

Att du inte fattar vad jag skriver får väl anses vara förlåtet med tanke på ditt erkännande av din klena begåvning.
2006-11-19, 22:31
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Jag RP:ar när jag anser det vara befogat. Och det var sannerligen befogat i de fall jag har gjort det. Eller tycker månne lilla Fula fittan att det det är diskussionsunderlag nog att efterfråga vad någon har döpt sitt rökdon till? Finns det ett stort allmänintresse i att veta vad Hugo i Värmland har döpt sin jävla pipa till?

Det är, och borde vara, penibelt för FB att de så kallade "community-nötterna" uppvisar en långt mycket mer vuxen och begåvad argumentationsteknik samt uppenbarligen i många fall också är våldsamt mycket mer begåvade än vad deltagarna i de delar man önskar skulle vara mer seriösa är.

Flashback som forum är naturligtvis betjänt av intelligenta medlemmar. Vill man uppnå ett mål så som varande ett diskussionforum så måste man ha medlemmar som har ett elastiskt intellekt, ett fungerande tangentbord och minst en hand. Att som knarkarna kunna bidra med endast ett; "hehe, ööhh" tillför knappast någon något.

Och om FB vill vara underground så måste det, enligt min mening, också hysa dem av oss som är overground. Inget forum med självaktning vill väl att pinsam dumhet skall stå oemotsagd?
Himla bra

Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Kan man inte bara säga det rätt och slätt: Loungen funkade inte för användarna som var här enbart för loungen skrev i andra delforum också och inte kunde hålla en vettig nivå. "
Nej, det kan man verkligen inte säga. Rätt och slätt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in