Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Jag uppfattade på Pendeltåg att man tidigare kunnat bli varnad för okynnes-RP:ande. Det kanske är dags att överväga att ta upp det förfarandet igen, om inte annat för att bespara vuxna kvinnor den självförnedring det innebär att göra sig till åtlöje som vore de små dagisbarn.
Överhuvudtaget tycker jag att det infantila beteende dessa community-nötter uppvisat efter den berömvärda stängningen av Loungen ganska koncist visar varför Flashback inte alls är betjänt av dem.
Jag RP:ar när jag anser det vara befogat. Och det var sannerligen befogat i de fall jag har gjort det. Eller tycker månne lilla Fula fittan att det är diskussionsunderlag nog att efterfråga vad någon har döpt sitt rökdon till? Finns det ett stort allmänintresse i att veta vad Hugo i Värmland har döpt sin jävla pipa till?
Det är, och borde vara, penibelt för FB att de så kallade "community-nötterna" uppvisar en långt mycket mer vuxen och begåvad argumentationsteknik samt uppenbarligen i många fall också är våldsamt mycket mer begåvade än vad deltagarna i de delar man önskar skulle vara mer seriösa är.
Flashback som forum är naturligtvis betjänt av intelligenta medlemmar. Vill man uppnå ett mål så som varande ett diskussionforum så måste man ha medlemmar som har ett elastiskt intellekt, ett fungerande tangentbord och minst en hand. Att som knarkarna kunna bidra med endast ett; "hehe, ööhh" tillför knappast någon något.
Och om FB vill vara underground så måste det, enligt min mening, också hysa dem av oss som är overground. Inget forum med självaktning vill väl att pinsam dumhet skall stå oemotsagd?