Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Jag tycker vi kan enas om att vi borde stänga Loungen oftare om det är enda chansen att få dig att bli någorlunda aktiv här.
Du kan ju trots allt vara seriös om du vill och dina smädningar är alltid trevlig läsning. Men de verkar som att du verkligen behöver någonting att bli förbannad över innan du ens ids att lägga ner tiden det kräver.
Får man fråga hur det kommer sig? Du får smäda mig istället om du hellre vill det.

Jag läser delar av FB med stort nöje. Jag skriver dock sällan när jag inte bedömer det som om världen kan klara sig utan min inlaga i ämnet (dvs; jag tar personligt ansvar).
Jag roas och engageras mest av det skribenterna i Loungen skriver. De är roliga, smarta och tillsammans -som heterogen grupp betraktad- extremt kunniga.
Loungen fungerar lite som detta - Flashbacks eget forum. Till och med de moderatorer jag betraktar som mest inkompetenta och rent ut sagt idiotiska kan höja sig flera nivåer här. Det beror naturligtvis på att ämnet engagerar. Ingen av oss är bättre än vårt engagemang. Saker som på allvar engagerar uttrycker man också bättre.
Jag har få kompetensområden. Och det jag är verkligt kunnig inom önskar jag inte att debattera på internet. Internet är min förströelse. Och jag vill att min förströelse skall vara av högsta möjliga kvalitet. Söker jag efter humor så vill jag att den skall vara intelligent och varierad.
Det fann jag här. Vad gäller det så är FB oöverträffat. Det i kombination med relativt högt i tak vad gäller personangrepp och ämnen som i vanliga fall är tabu gör FB till det ställe jag gärna besöker.
För mig handlar det inte om, och har aldrig gjort, att FB skulle vara ett särskilt unikt
seriöst diskussionsställe. Begreppet kunskapsbanken har för mig snarare alltid varit ett utslag av humor.