2006-11-19, 22:31
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Nej, det är klart att du inte är ensam. Långt ifrån. Men en idiot är du.

Nåja, jag är glad över att vi kunde enas åtminstone om det. Inte illa för att vara dig.

Att du inte fattar vad jag skriver får väl anses vara förlåtet med tanke på ditt erkännande av din klena begåvning.
Vacket inlägg, jag tolkar det som du inte hade något svar på det personliga ansvaret och att jag som moderator inte skall ses som dagisfröken som tvingas hålla stackars Lorelai i handen varje gång hon ska skriva ett inlägg.

Att komma med dåligt dolda förolämpningar är bara att skjuta sig i sin illaluktande fot, det gynnar inte min syn på din intelligens direkt stumpan men jag hade å andra sidan inte väntat mig mer heller.
2006-11-19, 22:33
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Nej, det är klart att du inte är ensam. Långt ifrån. Men en idiot är du.

Nåja, jag är glad över att vi kunde enas åtminstone om det. Inte illa för att vara dig.

Att du inte fattar vad jag skriver får väl anses vara förlåtet med tanke på ditt erkännande av din klena begåvning.
Jag tycker vi kan enas om att vi borde stänga Loungen oftare om det är enda chansen att få dig att bli någorlunda aktiv här.

Du kan ju trots allt vara seriös om du vill och dina smädningar är alltid trevlig läsning. Men de verkar som att du verkligen behöver någonting att bli förbannad över innan du ens ids att lägga ner tiden det kräver.

Får man fråga hur det kommer sig? Du får smäda mig istället om du hellre vill det.
2006-11-19, 22:39
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulfittan
Jag uppfattade på Pendeltåg att man tidigare kunnat bli varnad för okynnes-RP:ande. Det kanske är dags att överväga att ta upp det förfarandet igen, om inte annat för att bespara vuxna kvinnor den självförnedring det innebär att göra sig till åtlöje som vore de små dagisbarn.

Det stämmer att man tidigare kunde få tillsägelse om man missbrukade rp-funktionen. Det var dock en rätt svår regel att applicera eftersom man måste vara säker på att det just är ett missbruk. I regel är rp väldigt uppskattade eftersom de underlättar för oss moderatorer att sköta forumet. Dock finns det också rätt klara fall av missbruk. T.ex. har det hänt att två forummedlemmar skickat precis likadana rp med exakt samma motivering vid nästan samma tidpunkt för att kunna få bort ett inlägg de inte vill se i en tråd.

En annan inte helt ovanlig företeelse är när en användare får en tråd låst/kastad så får den användaren plötsligt ett enormt intresse att skicka rp på trådar som i användarens egna ögon också borde kastas, dock utan att skicka särskilt väl underbyggda rp, utan det känns mest som en tam hämndauktion som är rätt lätt att genomskåda. I såna fall vore det kanske tacksamt att kunna dela ut en tillsägelse.

Dock är kärnfrågan i den här tråden om rp-knappen är ett instrument för att framföra protestauktioner eller inte. Själv tycker jag det är att föredra att det sker offentligt på forumet istället. Då får dessutom admin en chans att läsa folks åsikter.
2006-11-19, 23:18
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Vacket inlägg, jag tolkar det som du inte hade något svar på det personliga ansvaret och att jag som moderator inte skall ses som dagisfröken som tvingas hålla stackars Lorelai i handen varje gång hon ska skriva ett inlägg.

Att komma med dåligt dolda förolämpningar är bara att skjuta sig i sin illaluktande fot, det gynnar inte min syn på din intelligens direkt stumpan men jag hade å andra sidan inte väntat mig mer heller.

Ditt eventuella sinne för estetik intresserar mig över huvud taget inte.

Illa dolda förolämpningar?
Jag tycker att du är otroligt och närmast generande ointelligent. Att du lämnade vidöppet mål är väl bara ett bevis på den saken. Du kallade dig själv för idiot - jag höll med.

Jag har redovisat min syn på Loungens skribenter. Att du inte förstod mitt resonemang tar jag inget ansvar för. Det förstår du väl ändå? Du som så ivrigt betonar det personliga ansvaret?
2006-11-19, 23:35
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scramble
Jag tycker vi kan enas om att vi borde stänga Loungen oftare om det är enda chansen att få dig att bli någorlunda aktiv här.

Du kan ju trots allt vara seriös om du vill och dina smädningar är alltid trevlig läsning. Men de verkar som att du verkligen behöver någonting att bli förbannad över innan du ens ids att lägga ner tiden det kräver.

Får man fråga hur det kommer sig? Du får smäda mig istället om du hellre vill det.

Jag läser delar av FB med stort nöje. Jag skriver dock sällan när jag inte bedömer det som om världen kan klara sig utan min inlaga i ämnet (dvs; jag tar personligt ansvar).

Jag roas och engageras mest av det skribenterna i Loungen skriver. De är roliga, smarta och tillsammans -som heterogen grupp betraktad- extremt kunniga.

Loungen fungerar lite som detta - Flashbacks eget forum. Till och med de moderatorer jag betraktar som mest inkompetenta och rent ut sagt idiotiska kan höja sig flera nivåer här. Det beror naturligtvis på att ämnet engagerar. Ingen av oss är bättre än vårt engagemang. Saker som på allvar engagerar uttrycker man också bättre.

Jag har få kompetensområden. Och det jag är verkligt kunnig inom önskar jag inte att debattera på internet. Internet är min förströelse. Och jag vill att min förströelse skall vara av högsta möjliga kvalitet. Söker jag efter humor så vill jag att den skall vara intelligent och varierad.

Det fann jag här. Vad gäller det så är FB oöverträffat. Det i kombination med relativt högt i tak vad gäller personangrepp och ämnen som i vanliga fall är tabu gör FB till det ställe jag gärna besöker.

För mig handlar det inte om, och har aldrig gjort, att FB skulle vara ett särskilt unikt seriöst diskussionsställe. Begreppet kunskapsbanken har för mig snarare alltid varit ett utslag av humor.
2006-11-19, 23:45
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ditt eventuella sinne för estetik intresserar mig över huvud taget inte.

Illa dolda förolämpningar?
Jag tycker att du är otroligt och närmast generande ointelligent. Att du lämnade vidöppet mål är väl bara ett bevis på den saken. Du kallade dig själv för idiot - jag höll med.

Jag har redovisat min syn på Loungens skribenter. Att du inte förstod mitt resonemang tar jag inget ansvar för. Det förstår du väl ändå? Du som så ivrigt betonar det personliga ansvaret?
För formens skull var det väl ändå du som kallade mig idiot först?

Citat:
och den totalt idiotiske hetsporren Ladida och vad de gör där men inkonsekvens är inkonsekvens.

Det personliga ansvaret låg hos användaren efter att Admin gått ut och förklarat att chattandet och tramsandet var över.
Istället för att föra en vettig debatt och diskussion slutade det hela med att tramset och chattandet fortsatte varvid loungen stängdes.

Då frågar man sig, är det, det personliga ansvaret att inte skriva en massa skit fast man blivit uppmanad av den person som driver forumet som brast eller var det folk med titeln moderator som inte kunde hålla ordning?
Eller kanske en kombination, vilket jag lutar mot närmast.
Användare som vägrade/kunde inte sluta tramsa och moderatorer som saknade fingertoppskänslan, jag en av dessa med all säkerhet.
2006-11-20, 00:03
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
För formens skull var det väl ändå du som kallade mig idiot först?

Det personliga ansvaret låg hos användaren efter att Admin gått ut och förklarat att chattandet och tramsandet var över.
Istället för att föra en vettig debatt och diskussion slutade det hela med att tramset och chattandet fortsatte varvid loungen stängdes.

Då frågar man sig, är det, det personliga ansvaret att inte skriva en massa skit fast man blivit uppmanad av den person som driver forumet som brast eller var det folk med titeln moderator som inte kunde hålla ordning?
Eller kanske en kombination, vilket jag lutar mot närmast.
Användare som vägrade/kunde inte sluta tramsa och moderatorer som saknade fingertoppskänslan, jag en av dessa med all säkerhet.

För formens skull? Haha. "Du började"-tänket kännetecknar väl med säkerhet alltid en idiot?

Och visst är du en stor sådan. Extremt konstigt att du blev ombedd att moderera Loungen. Jättekonstigt också att El Zorro hamnade där. Han är förvisso ingen dumskalle som du är Ladida, men han funkar naturligtvis inte i det sammanhanget.

Jag är överens med dig om att det är en kombination. Så är det nämligen alltid. Det kommer alltid och i alla forumsammanhang finnas medlemmar som inte sköter sig. Ansvaret för hur det slutar är dock alltid moderatorernas. If you catch my drift.
2006-11-20, 00:27
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Extremt konstigt att du blev ombedd att moderera Loungen. Jättekonstigt också att El Zorro hamnade där. Han är förvisso ingen dumskalle som du är Ladida, men han funkar naturligtvis inte i det sammanhanget.

Tack. Nej loungen är knappast min grej, hoppade mest in för att hjälpa till med min störda dygnsrytm. Har också insett att jag bör mig hålla borta från det forumet då det är ytterst svårt för mig att moderera om det inte är solklara skittrådar.

För protokollets skull så är min högst personliga uppfattning att tramstrådar av typen "är du full/hög nu" borde kastas oavsett var de postas. Men det är en fråga som man kan ta utan att bland in loungen.
2006-11-20, 00:27
Medlem
grimms avatar
att ni orkar!
2006-11-20, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Nu är det tydligen principiellt rp-rally i drogforumen, av folk som aldrig någonsin brukar vistas där.... Har väl med lounge-stäningen att göra.

* Skakar av mig huvudvärken.*

Jag har med FLIT låtit trådart som " Vilka puffar just nu" finnas i cannabis, likaså " vilka går på opiater just nu" i opiatforumet. Etc.

Jag betraktar INTE dessa som trams, utan ett sätt att meddela vad man ev. stoppar i sig, och folk småpratar litegrann.

Varför det då, frågar sig pekpinnevän av ordning;

JO, OM dessa trådar hade legat i loungen skulle de blivit totalt förstörda av folk som " hatar knarkarjävlar" etc. etc.
Är det så svårt att förstå?

Dessutom, dessa som ni kallar tramsare håller oftast sig snällt och dessutom trevligt språk emot varandra i de olika drogavdelningarna.

Jag kommer att låta dessa trådar vara kvar, så länge inte admin säger något annat.

TACK.

Jahaja. Där ser man. Att "tramsandet sprider sig" i forumet lär ni ju få svårt att hävda som argument mot loungen i fortsättningen. Man undrar ju lite hur fan ni tänker. Minst sagt.
2006-11-20, 15:09
Administrator
admins avatar
Jag är väl medveten om dessa trådar som finns i övriga forumet.
De finns inte bara i drog-forumet, utan även på andra platser.
Vi diskuterar sedan en tid tillbaka hur vi ska göra med dem, och det är inte klart ännu. Diskussionerna om Lounge och diskussionerna kring dessa trådar är två helt olika diskussioner, men som diskuteras paralellt. En lösning kring båda kommer inom kort.

admin
2006-11-20, 15:10
Administrator
admins avatar
I väntan på att jag redogör dessa trådars framtid, så låser jag tråden.

admin

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in