2006-11-19, 20:14
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Nej, då... Det är lätt att vara jag. Dessutom har jag solglasögon.
Bra bra..
Citat:
Som sagt, det enda jag har att gå på är ju dom faktiska konsekvenserna. Och hittills har inte en enda moderator (förutom pendeltåg i den här tråden) på något sätt försvarat loungen. Inte en enda moderator har kommit med ett endaste ett konstruktivt förslag på en möjlig lösning. Och visst, jag kan inte se vad som händer i outlaw och således egentligen inte yttra mig. Men det som har synts utåt har varit väldigt väldigt svagt. Jag skulle faktiskt benämna det som ett totalt plattfall för ett fullbordat faktum.
Jag kan mer än förstå att tystnaden är frustrerande, kan ge dig även min åsikt så kanske det känns bättre.

Jag är för att Loungen kommer tillbaka om detta går att göra i en tappning som gör den hanterlig. Om detta inte går att lösa på ett sådant sätt att jag personligen tror att det kommer fungera, kommer jag att vara mot att loungen öppnas alls.

Där står jag nu, men för varje inlägg Mesharry skriver i tråden blir jag mer och mer anti-lounge, detta då han mycket tydligt visar varför loungen inte fungerade från början och vilken typ av "trams" det var som läckte därifrån. Det är inte utan att man saknar Jobe, men han verkar ha försvunnit i någon form av olagligt utförd lobotomi.
Citat:
Vad jag tycker i den frågan är totalt irrelevant, det har ändå ingen praktisk betydelse. Vad jag ville få fram var att det skulle vara bra för moderatorerna själva om dom ifrågasatte sitt eget engagemang. Men självrannsakan och självinsikt hos moderatorkåren kanske är för mycket begärt?
Inte om den faktiskt behövs, frågan är ju vem som ska avgöra det.
2006-11-19, 20:16
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Ifall man läser dina inlägg här på flashback blir man ju givetvis lite fundersam vem av oss som egentligenär den som borde tagga ner på drogerna.

Inte mycket mer än det vanliga hackandet på skivan jag hör från din sida av forumet varje dag.

*Hack hack* Admin är dum, moderatorerna är dumma, flashback är dumt, alla har fel, själv är jag kristus *Hack hack*

Lägg ner.

Fast så är det väl inte?

De flesta håller väl en låg nivå och vill diskutera, vill du det?
2006-11-19, 20:19
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Fast så är det väl inte?

De flesta håller väl en låg nivå och vill diskutera, vill du det?
Nu var det där riktat till MesHarry.

Självklart vill jag diskutera, men topic i tråden var inte "håll loungen vid liv tråd två" utan att man kanske skulle ta sitt missnöjje med nedstängningen i loungen tråden. Inte genom att trycka på RP knappen likt ett tjurigt barn.

Som svar på detta förtydligande får jag ett "kanske dags att dra ner på knarket" kallar du det att diskutera?
2006-11-19, 20:26
Medlem
Bloodhounds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiamedknuff
På vilket sätt har jag gått över en gräns? Jag tycker det är helt förkastligt att moderatorer på ett forum som förespråkar yttrandefriheten har så svårt att ta kritik och åsikter.
Moderatorerna i andra trådar har bett om att få RPs när inlägg/trådar har spårat ut. Varför folk har anmält är bara spekulationer från din sidan. Jag har själv inte PR:at några inlägg i drogforumet, men jag ser ändå det ologiska med att det finns olika regelverk, och det tror jag inte att nån kan neka till.

Mina spekulationer är tyvärr det enda jag har att gå på i tillvaron och dom blir därför högrelevanta i min mening. Blanda inte in problem att ta kritik, för det är inte det saken handlar om. Problemet handlar om att kritiken inte framfördes på ett rumsrent sätt helt enkelt samt att det inte ens var kritik mot något som drogmodsen hade med att göra, dvs. stängning av lounge. Att det handlade om detta var uppenbart av dom RP:s jag fick.

Angående olika regelverk har jag bara ett, och det är det som jag får upp när jag trycker på "Regler" uppe i listen. Vad jag kan se så bryter inte den specifika tråden mot någon av dom.
2006-11-19, 20:29
Medlem
ulvenas avatar
Citat:

Självklart vill jag diskutera, men topic i tråden var inte "håll loungen vid liv tråd två" utan att man kanske skulle ta sitt missnöjje med nedstängningen i loungen tråden. Inte genom att trycka på RP knappen likt ett tjurigt barn.

Som svar på detta förtydligande får jag ett "kanske dags att dra ner på knarket" kallar du det att diskutera?

Nixpix, det gör jag såklart inte men jag bli rätt irriterad på att en moderator
startar en tråd, lämnar den åt sitt öde och här sitter vi, fåniga användare och försöker hitta ett debatt-tema.
Vilket alltid påpekas i alla andra trådar.

2006-11-19, 20:36
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Nixpix, det gör jag såklart inte men jag bli rätt irriterad på att en moderator
startar en tråd, lämnar den åt sitt öde och här sitter vi, fåniga användare och försöker hitta ett debatt-tema.
Vilket alltid påpekas i alla andra trådar.

vaddå lämnar den åt sitt öde? debatten rullar ju för fullt, fast i fel tråd då. Sen har vi ju en drogmod som är jävligt aktiv i den här tråden?

Snygg smiely du editerade in. återkommande tema, skriv något och lägg sedan in en smiely för att slippa behöva stå till svars för det.
2006-11-19, 20:37
Medlem
Engelbreckts avatar
Olika subforum har olika subkulturer, regler och tolerans, så har det varit sedan jag reggade mig på FB och jag tror att det är oundvikligt. Vilka som brukar vilka preparat kan väll dessutom ha en betydelse för hur man skall värdera deras uttalande om olika preparat? Jag kan i alla fall se en poäng i knarkisarnas "vem tar xx just nu". Dessutom så kan det ju förklara varför vissa av dem skriver som de gör också...
2006-11-19, 20:48
Medlem
Ninjans avatar
Citat:

Nu får du fan sluta att chatta sönder denna tråden.
Ta det i PM med Harry annars.
2006-11-19, 21:14
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Olika subforum har olika subkulturer, regler och tolerans, så har det varit sedan jag reggade mig på FB och jag tror att det är oundvikligt.

Exakt. Nu tog du brödet ur ugnen. Problemet kanske ligger i att man måste ha hängt på forumet ett tag för att få upp ögonen för detta. Efter ett tag inser man vad som gäller i dom olika forumen och då är det sällan några problem. Det är naivt att tro att varje subforum ska modereras på samma sätt. Enda gången jag upplever problem med detta är när det tillträder nya moderatorer. Men efter ett tag växer dessa in i sin roll och forumet fortsätter att fungera på ett bra sätt
2006-11-19, 21:24
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knudson
Exakt. Nu tog du brödet ur ugnen. Problemet kanske ligger i att man måste ha hängt på forumet ett tag för att få upp ögonen för detta. Efter ett tag inser man vad som gäller i dom olika forumen och då är det sällan några problem. Det är naivt att tro att varje subforum ska modereras på samma sätt. Enda gången jag upplever problem med detta är när det tillträder nya moderatorer. Men efter ett tag växer dessa in i sin roll och forumet fortsätter att fungera på ett bra sätt

Precis.
Och Loungen är bara ett problem när den modereras fel eller modereras av fel moderatorer.

Jag är förresten en av dem som har RP:at trådar i det fnissiga knarkforumet. Jag skiter högaktningsfullt i knarkarna och i Stormamma och den totalt idiotiske hetsporren Ladida och vad de gör där men inkonsekvens är inkonsekvens. Talas det om konsekvens åt det ena hållet så ska samma konsekvens gälla åt andra hållet.

Knuff-Fian har skrivit bra inlägg i den här tråden. Jag vill skriva under på det hon både sakligt och väl uttrycker.

Dessutom; alla har sina favoritforum och vill försvara dessa. Varför förväntas Loungens skribenter vända andra kinden till?
2006-11-19, 21:31
Medlem
Knudsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Precis.
Och Loungen är bara ett problem när den modereras fel eller modereras av fel moderatorer.

Jag är förresten en av dem som har RP:at trådar i det fnissiga knarkforumet. Jag skiter högaktningsfullt i knarkarna och i Stormamma och den totalt idiotiske hetsporren Ladida och vad de gör där men inkonsekvens är inkonsekvens. Talas det om konsekvens åt det ena hållet så ska samma konsekvens gälla åt andra hållet.

Knuff-Fian har skrivit bra inlägg i den här tråden. Jag vill skriva under på det hon både sakligt och väl uttrycker.

Dessutom; alla har sina favoritforum och vill försvara dessa. Varför förväntas Loungens skribenter vända andra kinden till?

Det är helt rätt att försvara loungen om man vill det. Men sättet som detta görs på är ju helt åt helvete fel. Ni vill legitimera loungen med att det minsann i drogforumen finns en chattråd. Precis som femåringar gör. Kom med lite vettiga argument istället för att angripa några oskyldiga stackare. Som ni håller på kanske det blir tvunget att stänga chatttråden i drogforumet och då får vi ju ändå mer glada människor här
2006-11-19, 21:35
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
vaddå lämnar den åt sitt öde? debatten rullar ju för fullt, fast i fel tråd då. Sen har vi ju en drogmod som är jävligt aktiv i den här tråden?

Snygg smiely du editerade in. återkommande tema, skriv något och lägg sedan in en smiely för att slippa behöva stå till svars för det.

Vad fint att du är så duktig och alltid gör rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in