2008-03-21, 13:28
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av balzam
Banankulor!

Lakritskulor med banansmak, hur goda som helst, minns dem så väl. Dock finns de inte kvar i någon av de godisaffärerna som ligger i trakterna. Men jag har hört att de finns i andra delar av Sverige.

syftar du på Filidutter?
Citera
2008-03-21, 18:02
Medlem
Wistens avatar
BUGG tuggummi

Vart tog dom vägen?

Finns fan inte att få tag på här i norr. Min favorit var citron smak.
Citera
2008-03-21, 18:20
Medlem
Wistens avatar
Ahlgrens bilar.

Finns ju fortfarande men hur såg förpackningarna ut från begynelsen? Såg en 70-tals påse på tradera en gång & den såg ungefär likadan ut då som nu.

Nån som har bilder? Minnen? här finns orginalritningarna iaf

http://www.ahlgrensbilar.com/

Ursäkta om det blev lite OT men jag hittade ingen lämpligare kategori/tråd än denna.
Citera
2008-03-21, 21:35
Medlem
Citat:
De finns fortfarande kvar i de livsmedelsaffärerna jag handlar godis. Svarta fladdermöss med röda vingar är mina favoriter, det smakar precis som dödskallarna.

Rubz - Dom finns kvar men är rätt sällan man ser dom numera.. Jag minns att när jag var liten köpte jag 1 kg såna på en finlandsfärja

Precis, de är inte helt borttagna ur världen men finns fan inte där jag handlar
Citera
2008-03-22, 10:42
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubz
Dom finns kvar men är rätt sällan man ser dom numera.. Jag minns att när jag var liten köpte jag 1 kg såna på en finlandsfärja

har för mig att jag sett sådana på citygross och detta var i sommras elle rkanske i höstas.
Citera
2008-03-27, 14:43
Medlem
Stringbeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
Tefat. Sånt där lösgodis. Svagt papper med nåt surt pulver inuti.

Konfektyr affärer och JamJam kedjan har dessa!
Citera
2008-04-05, 03:05
Medlem
Baniljs avatar
Jag har svaga minnen av en påse med en flygande mus som var nån superhjälte eller nåt. tror han hette Ted-supermusen .Nån som minns den? Sen kommer jag ihåg en gulbrun tablettask med jerry i tom & jerry också. minns inte va dom smaka men goda var dom!
Och det dära huset med godis i. bla skolkritor och svampar
Citera
2008-04-05, 03:20
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banilj
Jag har svaga minnen av en påse med en flygande mus som var nån superhjälte eller nåt. tror han hette Ted-supermusen .Nån som minns den? Sen kommer jag ihåg en gulbrun tablettask med jerry i tom & jerry också. minns inte va dom smaka men goda var dom!
Och det dära huset med godis i. bla skolkritor och svampar

Mighty Mouse!
Citera
2008-04-05, 08:27
Medlem
krypmetodens avatar
Godis vet jag inte men det fanns chips för nångra år sen som hette tyå Xtra från OLW va i smaken sourcream 'N onion fasst med extra mycket smak, kommer ihåg att påsen vart typ grön metallic
Citera
2008-04-06, 22:59
Medlem
Lostkids avatar
Citat:
Banankulor!

Lakritskulor med banansmak, hur goda som helst, minns dem så väl. Dock finns de inte kvar i någon av de godisaffärerna som ligger i trakterna. Men jag har hört att de finns i andra delar av Sverige.
Har för mig att de finns som lösgodis. Kallas Fillidutter av någon anledning.
Citera
2008-04-06, 23:02
Medlem
supermassives avatar
Godis som jag saknar är självklart den där Fantomenpåsen OCH godispåsen från Jurassic park! Det var mina oslagbara favoriter som liten!

Och favoriten i nuläget som inte finns kvar är Tutti frutti - Sourz. Det var bland det godaste jag smakat under mina senaste år. Men dock säger Fazer att den inte gick så bra, och att det var därför. Pyttsan!
Citera
2008-04-11, 22:35
Bannlyst
Fasen vad jag saknar Makalös!!!
En helt supergod chokladkaka med fyllning t ex pistage, nougat, ananas.
Varför skulle de sluta tillverka den?
(ej skådad sen 1980-talet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in