Lakritskulor med banansmak, hur goda som helst, minns dem så väl. Dock finns de inte kvar i någon av de godisaffärerna som ligger i trakterna. Men jag har hört att de finns i andra delar av Sverige.
De finns fortfarande kvar i de livsmedelsaffärerna jag handlar godis. Svarta fladdermöss med röda vingar är mina favoriter, det smakar precis som dödskallarna.
Rubz - Dom finns kvar men är rätt sällan man ser dom numera.. Jag minns att när jag var liten köpte jag 1 kg såna på en finlandsfärja
Precis, de är inte helt borttagna ur världen men finns fan inte där jag handlar
Jag har svaga minnen av en påse med en flygande mus som var nån superhjälte eller nåt. tror han hette Ted-supermusen .Nån som minns den? Sen kommer jag ihåg en gulbrun tablettask med jerry i tom & jerry också. minns inte va dom smaka men goda var dom!
Och det dära huset med godis i. bla skolkritor och svampar
Jag har svaga minnen av en påse med en flygande mus som var nån superhjälte eller nåt. tror han hette Ted-supermusen .Nån som minns den? Sen kommer jag ihåg en gulbrun tablettask med jerry i tom & jerry också. minns inte va dom smaka men goda var dom!
Och det dära huset med godis i. bla skolkritor och svampar
Godis vet jag inte men det fanns chips för nångra år sen som hette tyå Xtra från OLW va i smaken sourcream 'N onion fasst med extra mycket smak, kommer ihåg att påsen vart typ grön metallic
Lakritskulor med banansmak, hur goda som helst, minns dem så väl. Dock finns de inte kvar i någon av de godisaffärerna som ligger i trakterna. Men jag har hört att de finns i andra delar av Sverige.
Har för mig att de finns som lösgodis. Kallas Fillidutter av någon anledning.
Godis som jag saknar är självklart den där Fantomenpåsen OCH godispåsen från Jurassic park! Det var mina oslagbara favoriter som liten!
Och favoriten i nuläget som inte finns kvar är Tutti frutti - Sourz. Det var bland det godaste jag smakat under mina senaste år. Men dock säger Fazer att den inte gick så bra, och att det var därför. Pyttsan!
Fasen vad jag saknar Makalös!!!
En helt supergod chokladkaka med fyllning t ex pistage, nougat, ananas.
Varför skulle de sluta tillverka den?
(ej skådad sen 1980-talet)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!