2008-03-01, 20:49
Medlem
giggitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbär
Räknas glass som godis??

I så fall säger jag den där bananglasspinnen som Gb hade början av 90-talet. Den var doppad i chocklad. Mums. Jag saknar den

P.S orkade inte kolla igenom hela tråden
Uppar ett gammalt inlägg, Banana Joe hette den.
Kom tillbaka!
Citera
2008-03-15, 20:28
Medlem
Jag saknar mormorsgodis, vet inte alls vad dom hette, men det var hårda runda mörkgröna pastiller med sockerfrost på som blev blanka om man sugit på dom... Får upp namnet harpluttar i huvudet men jag tror det är fel namn... Nån som vet vad dom hette?
Citera
2008-03-16, 01:37
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetälske leif
Jag saknar mormorsgodis, vet inte alls vad dom hette, men det var hårda runda mörkgröna pastiller med sockerfrost på som blev blanka om man sugit på dom... Får upp namnet harpluttar i huvudet men jag tror det är fel namn... Nån som vet vad dom hette?
Ja! Minns inte vad de hette...men det var jättegott! Plus att det gick att få sanktionerat som "halstabletter" när det inte var godisdag...
Citera
2008-03-16, 07:46
Medlem
DevilDists avatar
Som med det mesta som man gillar så lägger fabrikatörerna ner det såklart, men ett av de mest beroendeframkallande var iaf lakritsgodiset "X-mix". Såldes av KF både som lösviktsgodis såväl som i ask. Verkar inte finnas så mycket info om det på nätet alls - men attans vad det saknas
Citera
2008-03-19, 03:40
Bannlyst
Någon som vet var man kan köpa polkagrisar? (Alltså stänger, gränna polkagrisar)
Citera
2008-03-19, 03:45
Medlem
tjaboooos avatar
http://www.polkapojkarna.se/
http://www.polkagrisbagarn.se/index.html
Citera
2008-03-19, 19:47
Medlem
Rubzs avatar
Bara jag som saknar den gröna tutti frutti påsen? Inte den här nya utan den gammla med samma godis som i den oranga förutom att det var skolkritor och några lakritsgodisar med.. Fan vad jag åt mycket av det godiset när jag gick högstadiet
Citera
2008-03-20, 00:52
Medlem
Vet inte exakt vad denna produkt heter och den finns på vissa ställen i Sverige (dock inte hos mig och absolut på alldeles för få ställen).

Det är fladdermöss vars vingar är gröna/röda/gula och själva kroppen är svart (lakrits), Haribo är märket också ja.
Makalöst goda, varför försvann dem?!

Vet någon vilka jag menar?
Citera
2008-03-20, 09:56
Medlem
balzams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine
Vet inte exakt vad denna produkt heter och den finns på vissa ställen i Sverige (dock inte hos mig och absolut på alldeles för få ställen).

Det är fladdermöss vars vingar är gröna/röda/gula och själva kroppen är svart (lakrits), Haribo är märket också ja.

De finns fortfarande kvar i de livsmedelsaffärerna jag handlar godis. Svarta fladdermöss med röda vingar är mina favoriter, det smakar precis som dödskallarna.
Citera
2008-03-20, 09:59
Medlem
Carl Serungs avatar
Ingen som minns "kaninkulor" en påse hårsa salta karameller som skulle föreställa kaninskit?
Citera
2008-03-20, 15:01
Medlem
balzams avatar
Banankulor!

Lakritskulor med banansmak, hur goda som helst, minns dem så väl. Dock finns de inte kvar i någon av de godisaffärerna som ligger i trakterna. Men jag har hört att de finns i andra delar av Sverige.
Citera
2008-03-20, 15:53
Medlem
Rubzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champine

Dom finns kvar men är rätt sällan man ser dom numera.. Jag minns att när jag var liten köpte jag 1 kg såna på en finlandsfärja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in