2007-08-22, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Hallå,

Det fanns i min ungdom en typ av lakritsklubba med plast runt om och på det det var ett drakulamotiv, (svart och rött) tror jag. Själva klubban var naturligtvis svart med lakritssmak, platt, oval och ytan var att jämföra med en svart pianolack.

Någon som kommer ihåg vad den heter eller till och med den finns att köpa? Jag har ett vagt minne av att den kan hetat något med "bloody" i namnet.
Jag skänker 100:- och min eviga respekt i min signatur till den personen som tar mig 15 år tillbaka i tiden och gör att jag ännu en gång får suga på den.

ja den ja. Den var lika salmiakig som Zorro, som jag verkligen saknar. Men jag har hittat delar i Skippers mix som smakar som Zorro, så alltid nåt.
Citera
2007-08-24, 15:39
Medlem
soptippsbosses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnash
ja den ja. Den var lika salmiakig som Zorro, som jag verkligen saknar. Men jag har hittat delar i Skippers mix som smakar som Zorro, så alltid nåt.

Kan den ha hetat Bloody Jasper? Fyfan vad jag saknar den klubban.
Citera
2007-08-24, 15:56
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soptippsbosse
Kan den ha hetat Bloody Jasper? Fyfan vad jag saknar den klubban.
Japp Bloody Jasper menar han nog. Godaste klubban någonsin. Köpte en hel burk á 200 klubbor en gång :P
Citera
2007-08-24, 23:25
Medlem
Citat:
Salt I Sol tillverkades av Malaco. Och så vitt jag vet så har dom slutat med tablettaskar helt.
Närå, de gör fortfarande Fruxo, PimPim och Zoo i tablettaskform.
Citera
2007-08-24, 23:40
Medlem
Läsk kanske inte är godis men nära nog; vars faen tog enbärs- och krusbärsdrickan i 33cl glasflaska vägen? Tror det var Åbro och/eller Apotekarnes som tillverkade dem när jag var liten...
Citera
2007-08-25, 23:03
Bannlyst
finns det överhuvudtaget gammaldags svenska läskklassiker kvar som passionsfrukt, hallonsoda och sockerdricka?

inte druckit det sen jag var liten och hade barnslig smak, men det vore sorgligt om det försvunnit.
Citera
2007-08-25, 23:04
Medlem
Citat:
finns det överhuvudtaget gammaldags svenska läskklassiker kvar som passionsfrukt, hallonsoda och sockerdricka?
Alla de tre finns kvar i en eller annan form, men just enbär och krusbär verkar vara lite för "udda" för att de fega läskproducenterna skulle våga ha kvar dem i sortimentet.
Citera
2007-08-25, 23:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av egj
Alla de tre finns kvar i en eller annan form, men just enbär och krusbär verkar vara lite för "udda" för att de fega läskproducenterna skulle våga ha kvar dem i sortimentet.

vilken färg hade enbär?
krusbär har jag smakat, den var ju knallgrön då.
Citera
2007-08-25, 23:08
Medlem
tjaboooos avatar
Passionsfrukt sockerdricka hallonsoda och enbär finns hos min lokala handlare, dvs en som ENBART säljer drycker och tar emot flaskor.

Kan mycket starkt rekommendera att gå till en sån handlare för där kan man hitta riktiga rariteter, bl.a zingo och loranga men även cubacola och lite annat kul.

I Göteborg ligger det en på myntgatan som har öppet måndag-torsdag 9-15 fredag 9-14.
Citera
2007-08-25, 23:09
Medlem
Citat:
vilken färg hade enbär?
Har för mig att den var åt must- eller colahållet, men jag är inte säker då jag inte kan minnas att jag har druckit den på säkert 15 år. Att den var för jävlans god minns jag dock!
Citera
2007-08-25, 23:47
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Har för mig att den var åt must
Den jag drack i våras påminnde STARKT om must, som jag har på kylning
Citera
2007-08-26, 01:17
Medlem
Tjippmunks avatar
Citat:

krusbär finns fortfarande. men jag kan inte minnas vem som gör den. 33 cl glasflaska
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in